Moli schreef:Wat akelig voor je!!! Ik reed zelf ook een tijd geleden met een casco helm, maar echt iedereen waarschuwde mij er voor dat die helmen zo gevaarlijk zijn. Toen mijn ouders dit hoorde zijn we meteen een helm gaan kopen die een stuk duurder is (415 euro) omdat iedereen zij dat deze gpa helmen veilig zijn. Nu zijn ze dan wel ook een stuk veiliger dan de casco helmen, vind die er zelf nou niet bepaald veilig er uit zien, maar met springen ben ik laatst gevallen met die gpa helm, met de klep heel hard op mijn neus. Gelukkig niet gebroken, dat heb ik namelijk al twee keer eerder gedaan, dus wou niet nog een operatie, maar denk dus opzich dat zelfs duurdere helmen ook niet veilig zijn. Heb toen meteen een cross helm gekocht en daar maar een hoesje omheen, geen helm met klep meer voor mij!
Hoop wel voor je dat alles goed komt!
In 1 van de andere topics kan je het best even de cappentest opzoeken. Daarin staat dat de GPA minder veilig is dan de Aldi-helm van 15 euro! Ook deze GPA heeft het veiligheidscertificaat maar nauwernood gehaald...
Ik weet dat ze veel worden aangeraden, maar deze caps zijn allemaal getest op stevigheid en dergelijke en de best geteste cap staat er ook bij (Casco Youngster Dynamite) en die kost maar tussen de 65 en 80 euro.
Succes met je cappen-zoektocht!