Verwondingen door Casco-cap.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Verwondingen door Casco-cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:16

Zqw39 schreef:
Hier bij mij op de manege ook.

Meisje van 6 rijdt gezellig met 2 andere kinderen een lesje. Opeens gaat het meisje in het midden van de bak staan. Dan begint ze te snikken. Moeder komt er natuurlijk op afgestormt. Instructrice wou er ook net aankomen. Moeder rent de bak in. Pony schrikt zich dood en zet het op een lopen. Meisje begint te brullen en laat pardoes de teugels los. Het meisje blijft gillen en de pony rennen. Todat het meisje tegen de bakrand valt. Casco cap schiet in haar nek. Gelukkig breekt de cap in tweeen. Meisje heeft nog 4 dagen met hoofdpijn rond gelopen.

en zonder cap was het einde meisje.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:44

ja, idd Ach gut , maar toch is het niet normaal dat dat gebeurt maar dat hoeft niet meteen aan de casco te liggen, kan ook gewoon een verkeerde maat zijn..(meisje hier bij mij op stal heeft het ook gehad, was geen casco) Knipoog
trouwens, ik ben zelf ook niet echt dol op dat merk, mijn cap nu ben ik tevreden mee Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:08

Hmm, erg lastig en door al deze verhalen (ook die van het oude topic) begin ik NOG MEER te twijfelen wat voor een cap ik moet kopen (doe ik nu al meer dan 3 maand...).

Zelf heb ik nu ook nog zo'n ouderwetse, stoffen cap met luchtbolletje aan de bovenkant en een stoffen klepje met dezelfde stof als de rest van de cap, alleen heb ik deze cap al behoorlijk lang en ben ik er ook eens mee gevallen, maar niet hard ofzo, maar toch... Voor de zekerheid een nieuwe.

Nou ben ik dus benieuwd of er nog steeds zulke caps worden verkocht en welke dan wel en niet echt goed zijn. Daarnaast: welk 'nieuw model' (althans nieuw, dat is er al jaren...) is ook NIET verstelbaar EN echt veilig? Want in de test zijn de meest veilige wel verstelbaar Verward

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:26

germie schreef:
Zqw39 schreef:
Hier bij mij op de manege ook.

Meisje van 6 rijdt gezellig met 2 andere kinderen een lesje. Opeens gaat het meisje in het midden van de bak staan. Dan begint ze te snikken. Moeder komt er natuurlijk op afgestormt. Instructrice wou er ook net aankomen. Moeder rent de bak in. Pony schrikt zich dood en zet het op een lopen. Meisje begint te brullen en laat pardoes de teugels los. Het meisje blijft gillen en de pony rennen. Todat het meisje tegen de bakrand valt. Casco cap schiet in haar nek. Gelukkig breekt de cap in tweeen. Meisje heeft nog 4 dagen met hoofdpijn rond gelopen.

en zonder cap was het einde meisje.

Zeker weten wel. Was geen fijn gezicht om te zien.

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:03

@Judje: kijk vooral goed uit met die Casco vanwege de klep. Ook het plastic is erg scherp als het scheurt bij een val.
Van LAS zijn helmen te koop met een dikke rubbere klep. Die heb ik nu gekocht vanwege een soortgelijk ongeval als Chantalll16.
Bij deze val ben ik onder mijn paard geraakt en heb ik een groot litteken a la Harry Potter op mijn voorhoofd en kan ik niet meer fronsen omdat de zenuw van deze spier doorgesneden is. Ook de helm zelf is kapot gegaan en daar zaten een paar erg scherpe punten aan.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:06

Je hoort idd wel meerdere verhalen over de Casco New Master, dit is al het tweede verhaal dat ik hoor over dat klepje. Er is nou een vrouw die endurance rijdt en die heeft dus ook een litteken in haar gezicht opgelopen door dat het klepje afbrak. Ook heeft de cap de veiligheidstest maar net gehaald, kortom de cap geeft mij geen veilig gevoel meer.
Ben al druk opzoek naar een nieuwe Lachen

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:09

Uhmm, die vrouw die endurance rijdt, ben ik denk ik. Of er loop nog een slachtoffer rond Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:15

ooh dat kan heel goed Clown lees het nu pas, sorry

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:22

Jee, heel veel sterkte met het herstel, zelfd draag ik mijn nu al 2e HH pro plus, begin dit jaar vol op de straat op mijn hoofd gevallen, aan de cap was niets te zien en ik had ook geen letsel, heb voor de zekerheid wel een nieuwe gekocht. voor de genen die een cap zoeken zou ik dus zeker HH aanraden

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:23

Hmm, LAS ken ik verder niet zo als merk eigenlijk, maar misschien dat dat dan wel wat is. Bedankt in ieder geval! En jij succes verder!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 06:58

HH pro plus heb ik ook en ben ik zeer tevreden over
eind deze maand krijg ik van Horka voor onze webshop een nieuwe helm binnen die daar sterk op lijkt, daar ben ik erg benieuwd naar

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 07:06

Ik vind die HH cappen veel te zweterig, helemaal voor endurance. LAS cappen zijn opzich wel comfortabel maar ik vind ze niet echt mooi Nagelbijten / Gniffelen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:52

Jeetje, da's niet niks. Laat ik de meeste Casco caps nou niet mooi vinden en een Horka Hawk cap hebben. Een mooie elegante en fijne cap, zeker een aanrader. Ja

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:04

ja, die Horka Hawk ga ik dus eind deze maand krijgen voor de webshop
Muzefee, hoe lang heb je hem al? Zit hij als de pro plus?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 06:56

ik heb ook slechte ervaringen met de casco caps,
heb er door midden zien breken , en ze hebben zo'n ontzettend slechte pasvorm.....

was er niet een keer iemand die een test wilde gaan doen?
met de auto over caps rijden, ook ivm de slechte kwaliteit van de casco
ik zou zeker via rechtsbijstand casco benaderen, ze moeten eens stoppen met het maken van slechte caps !!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 07:06

Nou lekker allemaal. Ik heb deze casco cap net gekocht voor mijn partner... Leek ons een ideale veilige cap omdat er een flapje rubber op de klep zit. fout gedacht dus... Baal ik even als een stekker...

Ik blijf dit allemaal even mee lezen.. wie weet komt er nog een reactie van wat casco heeft gezegd....

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 07:15

Jeetje wat balen voor je, vooral dat het litteken in je gezicht zit.. Hoop voor je dat het over een poosje niet meer zichtbaar is.

Hier is een poos geleden ook een topic over geweest:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=118&t=622360

Heb een nieuwe cap nodig maar deze wordt het zeker niet dus.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 07:18

en als je goed zoekt moeten er meer topics over zijn, want dat topic van demone is van 2006

TS mss een idee om al die topics eens uit te printen,en dan naar casco te sturen?

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:05

Wat je verteld herken ik wel! gelukkig niet van mezelf maar van een van de ponyruitertjes die bij mij in de les rijdt. Haar pony verschoot ergens van en zette het op een lopen, de pony bokte er nog een keer bij en het kind butste voorover van de pony af.
Toen ik kind en cap na de val eens wat beter bekeek bleek de cap van links naar rechts, voor op de klep en aan de zijkant compleet gescheurd te zijn. Bovenkant en onderkant plus klep zaten dus los van elkaar met een flinke speling ertussen.
Het meisje is er met de schrik vanaf gekomen, het was gelukkig niet echt een hele harde val maar wel een hele ongelukkige. De cap die het meisje op had was vrij nieuw.

Het ging om de casco verstelbare versie. Die dingen vind ik sowieso niet veilig omdat veel mensen niet weten hoe je zo'n ding fatsoenlijk moet afstellen dat het veilig is en juist niet onveiliger om met zo'n ding te rijden.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:22

foxy80 schreef:
ja, die Horka Hawk ga ik dus eind deze maand krijgen voor de webshop
Muzefee, hoe lang heb je hem al? Zit hij als de pro plus?

Ik heb em nu ongeveer een half jaar. Hij zit voor mij lekkerder dan de HH Pro Plus, maar dat is natuurlijk persoons gebonden. Lachen Maar voor de prijs/kwaliteits verhouding is het zeker een aanrader, vind het een érg fijne cap en is tenminste niet zo lomp als die verstelbare caps. Knipoog (Heb die dingen altijd lelijk gevonden. Schijnheilig )

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:27

Eigenlijk is het gewoon schandalig dat er zoveel ongelukken met die cap gebeuren, helemaal als je kijkt naar het prijskaartje dat er aan hangt.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:42

Wat akelig voor je!!! Ik reed zelf ook een tijd geleden met een casco helm, maar echt iedereen waarschuwde mij er voor dat die helmen zo gevaarlijk zijn. Toen mijn ouders dit hoorde zijn we meteen een helm gaan kopen die een stuk duurder is (415 euro) omdat iedereen zij dat deze gpa helmen veilig zijn. Nu zijn ze dan wel ook een stuk veiliger dan de casco helmen, vind die er zelf nou niet bepaald veilig er uit zien, maar met springen ben ik laatst gevallen met die gpa helm, met de klep heel hard op mijn neus. Gelukkig niet gebroken, dat heb ik namelijk al twee keer eerder gedaan, dus wou niet nog een operatie, maar denk dus opzich dat zelfs duurdere helmen ook niet veilig zijn. Heb toen meteen een cross helm gekocht en daar maar een hoesje omheen, geen helm met klep meer voor mij!
Hoop wel voor je dat alles goed komt!

Babyreiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:39

Bluem schreef:
Eigenlijk is het gewoon schandalig dat er zoveel ongelukken met die cap gebeuren, helemaal als je kijkt naar het prijskaartje dat er aan hangt.

Inderdaad! Ik ben dan ook heel benieuwd naar de reactie van Casco.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:04

Moli schreef:
Wat akelig voor je!!! Ik reed zelf ook een tijd geleden met een casco helm, maar echt iedereen waarschuwde mij er voor dat die helmen zo gevaarlijk zijn. Toen mijn ouders dit hoorde zijn we meteen een helm gaan kopen die een stuk duurder is (415 euro) omdat iedereen zij dat deze gpa helmen veilig zijn. Nu zijn ze dan wel ook een stuk veiliger dan de casco helmen, vind die er zelf nou niet bepaald veilig er uit zien, maar met springen ben ik laatst gevallen met die gpa helm, met de klep heel hard op mijn neus. Gelukkig niet gebroken, dat heb ik namelijk al twee keer eerder gedaan, dus wou niet nog een operatie, maar denk dus opzich dat zelfs duurdere helmen ook niet veilig zijn. Heb toen meteen een cross helm gekocht en daar maar een hoesje omheen, geen helm met klep meer voor mij!
Hoop wel voor je dat alles goed komt!

In 1 van de andere topics kan je het best even de cappentest opzoeken. Daarin staat dat de GPA minder veilig is dan de Aldi-helm van 15 euro! Ook deze GPA heeft het veiligheidscertificaat maar nauwernood gehaald...
Ik weet dat ze veel worden aangeraden, maar deze caps zijn allemaal getest op stevigheid en dergelijke en de best geteste cap staat er ook bij (Casco Youngster Dynamite) en die kost maar tussen de 65 en 80 euro.
Succes met je cappen-zoektocht!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:53

Een wollen mutsje is veel veiliger. Ik heb het laatst uitgeprobeerd. Van 12 hoog een cap en een mutsje laten vallen. De cap spatte uit elkaar en het mutsje was onbeschadigd.