Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Als je dan van stoer houdt, doe het dan gelijk goed en zoek een Freelander V6, met die geweldige steptronic-automaat! Mag 2000kg trekken, rijdt als een tierelier, ziet er niet alleen stoer uit, maar IS dat ook.
.

ikke schreef:Paarden trek je bij voorkeur met een Diesel. Benzine wordt je helemaal niet blij van, ongeacht wat voor auto het is.
Ik weet niet wat je budget is, maar als je het kunt betalen ging ik voor een 2,2 TDCI, bij voorkeur in de Ghia-uitvoering.
Lielle schreef:ikke schreef:Paarden trek je bij voorkeur met een Diesel. Benzine wordt je helemaal niet blij van, ongeacht wat voor auto het is.
Ik weet niet wat je budget is, maar als je het kunt betalen ging ik voor een 2,2 TDCI, bij voorkeur in de Ghia-uitvoering.
Wij hebben de 2 liter TDCI met 130 pk. Super auto, heel fijn om te rijden en geweldig voor de trailer.
), en het is een leuke, stoere auto.ikke schreef:Wat die wegenbelasting betreft: moet je ook eens kijken wat een volle tank benzine kost!! Dat omschakelpunt ligt inderdaad iets boven 10.000km voor veel auto's, maar voor een trailertrekker zou ik toch eerder voor een Diesel gaan, het verschil in verbruik is merkbaar.
Heb nu een Citroën Xsara van 9 jaar oud, 140.000 op de teller, goede staat verder.
Maya schreef:Echter het lonkt wel om de auto in te ruilen voor een eigen trekautoHeb nu een Citroën Xsara van 9 jaar oud, 140.000 op de teller, goede staat verder.
Maar als jij zegt dat dat omschakelpunt lager ligt, dan is het wel iets om met m'n garagehouder te bespreken
Cowgirl schreef:http://zoek.autotrader.nl/www/cars_adve ... =97071091#
![]()
![]()
![]()
Staat nog geen 10km van mijn huis....met inruil van mijn fiesta krijg ik er vast wel wat af...neem ik mijn stalhouder mee krijg ik er nog meer vanaf.
Nu nog een babbeltje met een toekomstige werkgever.

.
valt nog niet mee auto uitzoeken (maar wel leuk) Cowgirl schreef:Hij blijft ook staan want ik kan hem zowieso niet betalen.
Iemand had het over de Terios. Dat oude model vind ik veels te iel om daar een trailer achter te hangen. En ik weet dat ze dat ook niet eens mogen trekken. Ook heb ik onlangs een vluchtige blik op het nieuwe model gedaan (ziet er wel erg leuk uit) maar ook deze voldeed niet aan de eisen om een trailer mee te trekken. Voor zover ik me kan herinneren wogen ze zelf ong 1100 kg...dat is 60 meer als mijn oude Vitara.
Maar ik zal nog eens kijken.
Ikke: Voor zover ik me nu kan bedenken wordt het traileren dus echt in de omgeving en laten we zeggen misschien 3x per jaar een verder ritje voor een wedstrijd.
1200 kg moet ik genoeg aan hebben met een lichte 1,5 paards trailer en een fjord/haflinger erin.
Dat van die kogeldruk wist ik niet...bedankt voor die tip.
*edit* even terug komen op de terios...twijfel gevalletje...autootje weegt 1140 kg en mag 1340 kg geremd trekken.
Kogeldruk is echter 55 kg.
valt nog niet mee auto uitzoeken (maar wel leuk)

dus je ziet: over smaak valt niet twisten!
Sjafrane schreef:hoi Ik heb een feroza gehad en heb inmiddels gauw verkocht. Ik heb in en jaar tijd nog een keer het aankoop bedrag kwijt geweest aan reparaties.. En hij rijd niet een fijn. En zeker niet met de trailer. En hij verbruikt echt heel erg veel. succes met zoeken. Het is zeker niet makkelijk.

lijkt wel oude doos