wat te doen met een nieuw paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssss

Re: wat te doen met een nieuw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:15

Hallo allemaal,

Ik volg dit topic even. Ik vind het allemaal mega-spannend want mijn nieuwe paardje komt zondag 16 december as.

Ook ik ben benieuwd hoe Ginger zal reageren op haar nieuwe omgeving vooral omdat ze 9 jaar dezelfde eigenaresse heeft gehad en dus niet veel buiten haar eigen omgeving is geweest. Clown

Dusssss ik laat haar wel met rust en probeer eerst het vertrouwen te krijgen door rustig poetsen, knuffelen, wandelen en veel tijd met haar door te brengen.

Verder denk ik dat het een gevoel is en je paardje zelf aangeeft wat hij/zij wel of niet aankan en wilt. Maar ik zou niets overhaasten want daar maak je meer mee kapot dan je lief is Tong uitsteken

Zelf vraag ik me wel af op welke wijze Ginger mij uit zal proberen, op zich is dit echt een droompaardje heel lief en volzaam vandaaar ook mijn keus Haha! maar toch het is en blijft een dier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:48

Ik heb meteen de eerste dag gereden hoor Ja
Lekker poetsen, losgooien, eventueel een half uurtje stapmolen..
Ik zou iig zoveel mogelijk doen, zodat ze je meteen leert kennen Ja

Djoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:18

Hoi,

Leuk onderwerp! Ben benieuwd hoe het nu gegaan is met je nieuwe aanwinst. Ik heb namelijk ook sinds gisteravond mijn paard en vraag me ook af hoelang ik haar moet laten wennen en wat wel en wat niet te doen. Ze is een paard met een lekker rustig karakter en kwam ook maar een beetje onrustig aan. En toen ze eenmaal in haar stal was, was ze vrij snel aardig ontspannen. Ook vandaag was ze lekker ontspannen,zelfs toen ik haar in de paddock zette met een ander paard (wel met draadje ertussen). Merk alleen dat ze met uit de stal lopen naar buiten toe erg onrustig is. Ze loopt dan als een sneltrein aan het halster. Ben vanmiddag ook een stukje gaan lopen en toen was ze eigenlijk ook weer onrustig. Als ze dan weer op stal staat is ze weer lekker kalm. Denk dat het voor mijn paardje dan misschien ook beter is haar toch wat meer tijd te gunnen. En misschien de eerste paar dagen gewoon lekker buiten in de paddock/op stal zetten zodat ze kan wennen aan de nieuwe omgeving. En het harde lopen aan het halster is denk ik ook gewoon nog wat onrust. Iemand nog tips? Want denk dat ik de komende dagen gewoon ga letten op hoe ze reageerd. Het poetsen vanmiddag vond ze namelijk wel erg fijn. En ik denk dat ik daarmee ook wel weer een stukje vertrouwen win. Daarbij dat ik sowieso alles rustig ga en moet opbouwen omdat er al een half jaar amper iets mee gedaan is. Any tips?