Aan de teugel tijdens groeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Aan de teugel tijdens groeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:12

er is neem ik aan ook een duidelijk verschil in echt het hoofd de lucht insteken of ietsjes hoger komen.
Ik zie bijna nooit iemand waarbij het paard op exact dezelfde hoogte blijft als tijdens het rijden an sich

Volgens mij wordt het ook niet echt afgestraft en dat lijkt me ook niet nodig (uiteraard wel bij het kop echt de lucht insteken oid, maar iets omhoog vind ik van niet) Tuurlijk zal het best 1 punt schelen maar das niet zo´n ramp.

(wie weet moeten we onze paarden is gaan trainen op de manier van Power en Paint...volgens mij durft dat beestje niet eens zijn hoofd te bewegen Clown Verdrietig )

oORoosjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:15

volgens mij is het belangrijker dat ie een beetje in evenwicht staat en stil blijft staan tijdens het groeten!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:16

Neusje moet gewoon op of iets voor de LL zijn. Maar als je gewoon contact met de mond houd tijdens groeten komt je paard ook niet tegen de hand.

KailehS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:18

Mijn paard blijft, thank god, gewoon laag. Haha!

Maar ik word toch altijd afgestraft op scheef, en vriendinnen bij wie hun paard omhoog komt maar recht staat krijgen geen laag cijfer/aftrek

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:43

Meestal blijft mij paard ook redelijk in de hand staan, soms wel wat met de neus eruit. Maar fotograven zijn erg interessant als ze gaan klikken terwijl je net aan het groeten bent....
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:01

casperrr schreef:
Dan zal dat wel per regio verschillen... Is nl. niet aan te raden om dat hier te doen... Lachen

denk dat het niet aan de regio ligt, maar aan welke jury je treft.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:34

Musicjohn schreef:
Lowara schreef:
dit is over het algemeen de houding waar mijn dame in staat bij het afgroeten. niet zo charmant dus Clown
maar nog nooit op afgestraft en altijd netjes een 6/7 voor het groeten Ja

Wat vind je hier niet zo charmand aan dan? Volgens mij staat ze behoorlijk vierkant en het hoofd in een normale houding.

Heb je misschien een foto van hoe het dan wel zou moeten, gewoon even ter vergelijk?

ik wilde zeggen dat het een toevals treffer was, maar zie net in mijn bestanden dat ze op nagenoeg elke foto vierkant staat Koe
gelukkig 1 exemplaar hoe ze soms ook staat met groeten ( had hier 199 punten in de proef gekregen), vooral in de proeven bij het halthouden bij F-A-K heeft mij dit regelmatig een onvoldoende opgeleverd omdat madame d'r benen niet onder zich kan houden en dus op 3 benen gaat staan
en qua niet zo charmed, heb je al die tijd je paard strak in het gareel, staat ze bij het groeten altijd zo dom om zich heen te kijken Clown ( ze is echt onwijs leuk eigenlijk Lachen )

Afbeelding

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:21

Mijn paard komt ook met het hoofd iets omhoog maar heb altijd een 7 als die stilstaat

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:37

Mijn paard blijft ook niet helemaal op de loodlijn, maar staat vaak wel vierkant. Ik heb meestal een 7 op groeten Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:38

Mijn ervaring, het ligt puur aan de jury die je hebt.
Mijn ene paard blijft altijd netjes afgebogen staan, bij de ander ligt het aan d'r bui. De ene keer blijft ze netjes staan, de volgende keer schiet de neus direct in de lucht, ligt een beetje aan hoe geconcentreerd ze is Clown
Ervaring, als de neus de lucht in gaat geeft de ene jury er een puntje aftrek of een onvoldoende voor en weer een ander doet net of het niet gebeurt is.
Ligt er ook een beetje aan hoe de rest ging, dus kom je al scheef / naast de AC lijn binnen, gaat je paard scheef of mooi recht staan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:53

vonneke schreef:
casperrr schreef:
Dan zal dat wel per regio verschillen... Is nl. niet aan te raden om dat hier te doen... Lachen

denk dat het niet aan de regio ligt, maar aan welke jury je treft.

Dan zijn er veel juryleden in mijn regio die zo denken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:59

Het ligt gewoon aan alles samen
Hoe kom je binnen, hoe gaat de overgang naar halt, staat hij mooi over 4 benen.
Hoe ver komt de neus eruit, is het een tikkie omhoog of staat hij vrolijk met bijna een onderhals en wat doet hij bij het aannnemen van de teugels.
Toch allemaal dingen die mee genomen worden.

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:01

runningkawa schreef:
Hoe ver komt de neus eruit, is het een tikkie omhoog of staat hij vrolijk met bijna een onderhals en wat doet hij bij het aannnemen van de teugels.

Precies, als je paard gewoon netjes de overgang stap-halthouden maakt zonder zijn volle gewicht naar de voorhand te verplaatsen ben je er eigenlijk al. Want daardoor zal hij nagefelijk blijven en eerder vierkant staan. En als dan kleine dingetjes fout gaan, is dat volgens mij veel minder erg.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:46

Het paard dat ik rij is nogal afgeleid op wedstrijd en komt bijna altijd met het hoofd omhoog tijdens het groeten. Soms heb ik dan een voldoende, soms een onvoldoende (L1). Ligt er net aan hoe belangrijk de jury het vind denk ik.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:27

Mijn fjord die ik in de L1 rijd groet vaak op haar eigen manier.
Tijdens het groeten brengt ze haar hoofd omhoog, oren spits naar voren, grote ogen en soms hinnekt ze er dan ook nog bij. Haha, zoveel combinaties groeten niet met z'n 2'en hoor Haha!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:04

het is maar net hoe het groeten gaat.
Het mooiste is mooi aan de teugel aan komen rijden. Een vloeiende overgang zonder te veel gestotter en gestoot waarbij je paard mooi door de nek blijft. Neusje mag best ietsje naar voren maar het liefst een mooie boog in de nek houden. Das zeker een 7 of 8 waard.
Als je netjes kan halt houden zonder dat je paard tegen de hand is (lees de teugels uit je handen trekt) en daarna zijn hoofd lekker omhoog steekt is er niets aan de hand.
Das goed voor een 6. Maar wanneer je paard al met halthouden zijn hoofd omhoog steekt, dus tegen de hand is, en zo blijft staan bij het halthouden dan krijg je echt een 4 of 5.
Gaat je paard achterwaarts dan krijg je een 3 of 4 en als ie niet stil staat hopelijk nog een 2.
Heb dit alles mee gemaakt inclusief bijbehorende beoordeling.
Maar maak je niet druk om het halt houden, er zit nog zoveel in een proef waarmee je de punten kan halen. Had laatst in B-proef 190 punten en niet halt gehouden, paard wilde zo graag behalve stilstaan hahaha SUCCES Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:05

Bij mijn pony verschilt het heel erg in welke bak we zijn.
Buiten is hij bij afgroeten een stuk minder kijkerig dan binnen.
Probeer hem altijd tijdens het groeten zoveel mogelijk 'laag' te houden maar soms moet hij toch even vrolijk om zich heenkijken. Tong uitsteken
Overigens is het 'aanrijden' op het halthouden ook van belang voor het cijfer, ik heb nog wel eens dat meneer een noodstop maakt. Clown

Dit is een foto van onze eerste B-wedstrijd:
Afbeelding

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:25

Urielle schreef:
Ik start in Noord-Brabant. Voor zover ik weet is dit een van de regio's van Nederland waar het niveau toch echt aan de hoge kant ligt. Ik zal wel eens in Zeeland komen starten, eens kijken wat ik daar krijg Knipoog

Musicjohn ik ben aan het zoeken maar ik krijg zelfs van de subtop geen goede foto's gevonden tijdens het groeten Bloos

Start je ook weleens in Oost-brabant? Daar ligt het niveau veel hoger dan hier hoor! Bloos
In zeeland rijden wij (brabanders) onwijs veel punten inderdaad..

Nu ontopic: mijn paard komt ook (attent) met het hoofdje omhoog tijdens het groeten (M2) maar heb hier nooit een onvoldoende voor gehad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:41

Neusje mag er van mij best wat uitkomen hoor, als het tot stilstand komen en daarna het oppakken en wegrijden maar vloeiend en zonder haperingen verloopt Lachen Dan maak ik me er verder niet druk om Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:22

runningkawa schreef:

Ja idd, ik rij altijd té overtuigend de A-C lijn op.... waardoor mijn paard weleens strekkend de middenlijn op loopt.... en dat is gewoon niet goed.
meestal krijg ik dan toch een 7 omdat het halthouden, groeten en weg rijden super netjes is..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:12

Bucas schreef:
BIj mij lukt het ook niet ben er nog nooit op afgestraft , bijvoorbeeld bij middendraf handveranderen komt ze er ook even uit maar daarna is het contact er ook snel weer.

Dit heb ik idd ook Ja
Zowel bij het halthouden als de middendraf en middengalop komt het neusje er iets meer uit. Dit sta ik zelf ook toe en ben er tot nu toe nog niet op afgestraft Lachen