Wat voor paard past bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

Re: Wat voor paard past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:10

Ga lekker een leuk paardje zoeken via marktplaats/bokt oid. Niet kijken naar een ras, maar naar een paardje waarvan jij denkt: JA!
Het friesje in de advertentie is erg leuk, maar ook wel erg jong. Friezen hoeven niet altijd koel in hun hoofd te zijn. Ga lekker rondkijken, en wie weet waar je mee thuis komt! Haha!

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:12

als het ras je niet uitmaakt zou ik gewoon goed gaan rond kijken naar een paardjes die jou aanspreekt in van alles.
Wij hebben zelf fjorden hafs en tinkers iedeale paarden voor iedereen.
Maar je hebt er ook hele leuke kwpn-ers tussen zitten hoor, ik ben er niet zo weg van maar je hoort ook van steeds meer sravers die overal voor gebruikt worden en ook verkeersmak zijn.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:15

wat denk je van grote ponies, bijv connemara, new-forrest, etc Ik weet niet hoe groot/zwaar je bent. kun je in de verschillende takken van sport best wat mee doen,redelijke prijsklasse,karaktervol. Ik rijd zelf recreatief, ik spring wat, lichte dressuur, er rijden kinderen op en buiten super relaxt,maar soms ook gewoon ff los,om ze daarna weer rustig op te kunnen pakken. misschien ideetje,veel plezier met je keuze!!!!!!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:37

Hier in de buurt zit iemand met een stal met quarters, ik denk dat ik daar eens een keer kennis ga maken met de paardjes.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:41

corinne1981 schreef:
joy76 schreef:
Heb je wel eens een IJslander overwogen?

Jazeker! Mijn vorige baas had er een paar en daar ben ik een keer mee op buitenrit geweest, sinds die buitenrit durf ik weer zonder al te veel kriebels van angst in mijn buik, buitenritten te maken.
Was echt erg gaaf! En die tölt zat echt geweldig!
Ik vond het alleen wat jammer dat ze zo klein zijn.

Een Tennessee Walking Horse is ook een fijn gangenpaard, ze gaan tot ongeveer 1m60 en zijn heel 'koel' buiten Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:47

Punt is wel dat Quarters, IJslanders en TWH's nogal aan de prijs zijn. De meeste mensen die een leuk recreatiepaard zoeken, kijken niet zozeer in de prijsklasse boven de 5000 euro en dat is wel waar gezonde exemplaren van die rassen beginnen (als je geluk hebt).

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:59

Dat had ik al in de gaten, gelukkig heb ik geen haast en kan ik nog lekker even sparen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:15

Je hebt ook hele leuke luxere fjorden met potentie..
Zijn lekker koel in de kop, de meeste dan.. Ze zijn heel veelzijdig.
Mijn mooie rastypische fjordenmerrie kan zeer leuk bewegen en heeft ook genoeg souplesse voor de dressuur.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:09

En daarom vallen dravers al snel in de goede catogorie Haha! Ze zijn laag van prijs, maar super gezond. En tegenwoordig staan er genoeg te koop die er nog nooit een drafbaan hebben gezien Knipoog

Maar het juiste paard, hangt denk ik meer van het 'wauw' gevoel af. Dat je erop stapt en nooit meer eraf wilt. Dus ik zou gewoon lekker veel paarden kijken en de juiste komt vanzelf op je pad Haha!
En zoals mijn intructrice zegt: 'Paard kopen is leuk. Maar het rondkijken is nog veel leuker, lekker gratis op allemaal verschillende paarden rijden' Tong uitsteken

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:12

Een goede haflinger of een merens misschien? Tong uitsteken Heb zelf een merens, zijn erg cool in hun hoofd, kunnen ook wel aardig dressuren, mits je een goede neemt of een jonge waar niet veel mee gedaan is, dan kun je dat zelf oppakken. Ze zijn in elk geval erg koel.

Maar sommige Nrps'jes zijn denk ik ook wel leuk voor je Ja
Veel succes met het vinden van een geschikt paard!

amber_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:58

Natuurlijk een ras waar jij je goed bij voelt.
maar een fjord haflinger of een ijslander lijkt mij wel bij je pasen.

Nou succes met een paardje vinden! Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:59

Je moet gewoon een paardje zoeken waarvan jij hebt : WAUW!!! Dit is mijn paardje!
Ras, kleur, leeftijd, hoogte ed ed ed maakt helemaal niks uit.
Het belangrijkste is of je m écht leuk vindt en dat hij braaf is!
Dan kun je samen een heel eind komen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:55

Wat jij nodig hebt klinkt precies als het paardje dat ik rijd Haha! Een merrie van 1.62, bomproof, jong, bewerkelijk, lief, aardig en super eerlijk. Een vriendin voor eeuwig. Ze is een kwpnpaard.

Ik denk dat je idd gewoon overal om je heen moet kijken, mensen bellen, proefritjes maken (belangrijk!) da meelaten gaan of iemand anders die er verstand van heeft. Als het ras er niet toe doet heb je zoveel paarden waar je kunt gaan kijken!
Ook fokkerijen zijn een goed idee, die kennen het paardenkarakter meestal door en door.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:24

Ik denk niet dat je echt op een type afmoet, wordt altijd een teleurstelling, ga gewoon voor een bomproof paardje en die kan van alle rassen zijn, zelfs bij koudbloeden heb je heethoofdjes.
Meschien verstandig om langs een betrouwbare handelaar te gaan en eerst een paard op proef te krijgen, minimaal 2 weekjes.
Staat er op de manege waar je rijdt niet een leuk paardje, tenslotte kent de manegehouder jou en weet wat je zoekt.
In ieder geval ga niet over een nacht ijs, koop geen paard omdat hij zo zielig is of omdat je vriendin hem zo leuk vindt.
Succes meid

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:38

Oh nee, dat zou ik echt nooit doen! Ik ben me nu al aan het oriënteren terwijl ik eigenlijk pas over minimaal een half jaar echt wil gaan kopen.
Ik heb al veel leuke paardjes voorbij zien gaan, ik weet in ieder geval wat ik wel en wat ik niet wil en dan is het inderdaad niet belangrijk wat voor paard het is en of ie nu zwart of paars met groene stippen is bij wijze van spreken, hihi.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:42

Quarterkes zijn meestal braaf en je kunt er ook goed mee dressuren en recreatief rijden.
Maar ook andere rassen kunnen goed geschikt zijn. Ik mag een BWP rijden van iemand en dat paard is echt kei braaf Lachen.
De klik moet er gewoon zijn, het ras maakt niet uit.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:51

Inderdaad, de klik moet goed zijn. Mijn verzorgpony is grotendeels Arabier, daar zou ik in eerste instantie nooit voor gekozen hebben, maar het klikt zo goed. Hij gaat echt voor je door het vuur. Helaas kan er voorlopig niet meer mee gereden worden. Dan maar Parelliën ook leuk.