Paard lijkt he-le-maal niks meer leuk te vinden... Help?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Paard lijkt he-le-maal niks meer leuk te vinden... Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:25

Oh, maar zo bedoelde ik het niet hoor. Vind het super dat je je tenminste inzet voor je paard, en niet tot de catagorie.... Ik zal geen namen noemen Knipoog behoord die alleen maar wil presteren.

Maar je zou het misschien als argument kunnen aanvoeren, dat hij dus gewoon niet lekker in zijn vel zit en dat jij daar graag verandering in zou zien. Naja, ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk ze zijn...

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 19:28

Ik ga het sowieso de volgende keer dat ik op stal ben bespreken. Ik kan het goed met ze vinden en volgens mij hechten ze ook wel waarde aan mijn mening, dus we zullen zien.

Ik zal dan ook hier even posten wat het vervolg is.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:52

Je bent inderdaad een lieverd zonder enig penny-gehalte!
Wat een lastige situatie heb je me daar...
Alles wat ik zo zou kunnen bedenken is al wel genoemd. Maar ik vind ook wel dat je de manegehouder hierop mag aanspreken. (wel vriendelijk, maar dat ben je van nature geloof ik al !)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:03

Geweldig dat je zo je best doet voor je paardje. Ik zou het inderdaad eens goed bespreken met de eigenaren want goed klinkt het net. Ook een manegepaard mag lol in zijn leven hebben. Super dat jij je zo inzet voor hem.

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:36

Zolang hij ook nog in manegelessen loopt zal je er denk ik weinig aan kunnen veranderen. Het enige dat denk ik zou helpen is hem een tijdje rust geven, dat hij met rust gelaten wordt. En daarna gewoon 1 baasje in plaats van al die stuiterballen op zijn rug. Maar daar heb jij helaas niets over te zeggen... jammer. Wel super dat je zoveel dingen hebt geprobeerd met hem!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:10

Net nog even het topic doorgelezen en ik snap echt dat het lastig is voor je en blijf het (niet alleen daarom hoor!) super vinden dat je je zo voor dit paard inzet.
Ik hoop dat je met de eigenaren op een normale wijze kan praten en jij hen jou zorgen duidelijk kan maken. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze er wat mee doen...
Houd je ons op de hoogte hoe het gesprek is verlopen en wat er uit is gekomen?
Succes ermee dame! Ach gut

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:19

Misschien is het paard aan vakantie toe. Even helemaal niks voor mensen doen, maar gewoon een paar maanden op de wei met andere paarden en er dan ook echt helemaal niks mee doen. Er zijn een hoop paarden die hier erg van opknappen en dan helemaal fris weer aan de slag kunnen. Sterkte ermee!

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:59

Okee, hier even een kleine update...

Ik heb gister met 'm gesprongen, ging goed en hij vond 't ook erg leuk. We zijn hoger gegaan dan de toegestane manegelessenhoogte, voor hem erg leuk dus.

Vandaag even de eigenaresse/mijn instructrice gesproken over het feit dat hij niet zo lekker meer in z'n vel zat en ze gaat me een aantal dingen leren (zoals werken met dubbele lijnen) waardoor ik het voor hem wat gevarieerder kan houden. De werkdruk is over alle paarden zo ongeveer gelijk verdeeld, dus daar kan niks aan gedaan worden maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik heb binnenkort als het goed is in ieder geval wat nieuwe dingen achter de hand, ben benieuwd hoe het uitpakt!