Hinniken in een wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Claire

Re: Hinniken in een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:14

Scum schreef:
Ik heb het dit jaar 1x meegemaakt. We waren voor het eerst met 2 paarden naar een wedstrijd waar we ongeveer tegelijk moesten rijden. De hele tijd waren ze naar mekaar aan het hinniken. Toen mijn vriend moest rijden ben ik met mijn paard helemaal naar de andere kant van het terrein gegaan (het was een SGW, dus een heel groot terrein). Wellicht kun je dit op een gewone dressuurwedstrijd niet.
Toen ik moest rijden is hij ook naar de andere kant van het terrein gegaan. Ik heb het hinniken kunnen beperken tot 2x in het begin van de proef.

De vorige keer moesten we ook bijna tegelijk rijden. Toen hebben we het anders gedaan. Ik ben gewoon met mijn paard naast die ring blijven rijden waar mijn vriend in startte. Zo konden ze mekaar zien en waren ze er gerust op dat alles in orde kwam.

die van mij hinnikte ook de hele proef, omdat ze die andere zag, maar die mag gewoon niet kijken Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:14

Doet mijne ook als mn zus haar paard mee gaat.
Gewoon negeren en doorrijden, dat helpt bij mij het beste. Alleen het is wel jammer als mn paard tijdens inrijden heel goed loopt en eenmaal in de ring voor geen meter loopt

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:32

Romanov heeft er zo lang ik hem heb al een handje van.
In het begin deed hij het veel vaker dan nu, maar tijdens een dressuurproef doet hij het zo goed als altijd wel minimaal 1 keer. Gelukkig blijft hij gewoon goed te rijden en behalve dat het mij vaak een glimlach oplevert en ik daardoor gelijk wat meer ontspan, heb ik geen nadelen ontdekt aan het hinniken tot nu toe. Mijn voorlezer leest altijd alles 2x dus als de eerste keer overstemd is door het prachtige geluid van Romanov, dan hoor ik het daarna wel. En ik ken mijn proeven meestal ook wel goed uit mijn hoofd, dus een puntje missen qua lezen zorgt niet gelijk voor drama's gelukkig.
Ik vraag me wel af wat een jury er van vindt als een paard tijdens de proef hinnikt, is dat een slecht iets omdat het paard dan niet voldoende op de ruiter geconcentreerd is of maakt dat niet uit?

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:05

vaker alleen rijden of ze eens een poosje uit me kaar zetten

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 23:00

Odin schreef:
Ik vraag me wel af wat een jury er van vindt als een paard tijdens de proef hinnikt, is dat een slecht iets omdat het paard dan niet voldoende op de ruiter geconcentreerd is of maakt dat niet uit?

bij mij staat er telkens verzet omdat hij het hoofd omhoog doet als hij hinnikt.
als hij die laag hield en hinnikt, hadk er geen problemen mee Tong uitsteken

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 23:02

Ylonjah_Jan schreef:
vaker alleen rijden of ze eens een poosje uit me kaar zetten

alleen rijden is echt geen optie, aangezien hij hinnikt als een gek en hij terug gaat lopen naar zen vriendje.
en uit mekaar zetten, zou de eigenaar nooit mee akkoord gaan.
Aangezien ze dan mss uitbreken naar mekaar toe.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:44

Maar vaker alleen rijden is wel een oplossing toch? Gister op wedstrijd hebben we mijn zus haar paard op de trailer laten staan, hij vloog de bak door en was ontzettend raar bezig. Maar na een half uur gaf hij het wel op. In de baan heeft hij 2 keer gehinnikt maar daarna was hij wel rustig Lachen

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 01:25

jammer genoeg geeft de mijne niet op Knipoog
als ik alleen weg ga, loopt hij terug naar zen vriendje en begint hij te steigeren en gek te doen. het is te gevaarlijk

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:59

NessaX, misschien moet je het met je rij-instructeur/trice oplossen. Steigeren is wel een heel vervelende iets en daar heb je goede hulp bij nodig.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 18:46

hij steigert alleen als hij gescheiden wordt van zijn vriendje.
dus eerst beter da scheidingsprobleem oplossen Knipoog

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:16

paard niet aan de andere kant van de bak zetten?:P
Ehm, ja misschien wat vaker op jezelf rijden..

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:58

Meer afwisselen tijdens het rijden, jezelf dus interessanter maken voor je pony/paard dan dat andere pony/paard voor hem/haar is. Tevens ook kijken of ze ook zo reageerd op wedstrijden en in de bak wanneer zijn/haar maatje (de andere pony) niet in zicht is, maar ook niet in gehoorbereik,

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:30

Veel alleen rijden

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:16

Mijn vriendin heeft 2 paarden, 1 voor haar zusje en één voor haarzelf. Die konden niet zonder elkaar en het waren nog hengsten ook. Toen zijn ze apart op ponykamp geweest en toen was het eerst bokken maar toen ging het steeds beter en nu rijden ze steeds vaker apart, wat heel goed gaat.

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:38

kimthalita schreef:
Veel alleen rijden

Ja inderdaad, maar ook veel je proefje oefenen , misschien weet die dan dat die sirieus moet zijn.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:15

maar we moeten altijd met 2 rijden van de eigenaar.

dus als ik de proef rij, oefenen we meestal met 2