Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
merrieveulen schreef:beantsje schreef:Als hij steigert, pak je gewoon zijn voorbenen beet. Bij een klein shetje lukt dat nog wel.
Deed ik vroeger ook bij zo'n hengstje; snapte hij helemaal niks van maar het steigeren was wel over!
dit kan voor ernstige blessures bij de pony zorgen, en ik neem aan dat dat niet is wat de TS wil. het feit dat je aangeeft 'hij snapte er niks van' geeft ook eerder een beeld van 'per ongeluk' of een 'peperkoek- methode' dan dat het daadwerkelijk als handeling effectief was.
kelz schreef:maar goed vind maar iemand die in de zelfde wijze met paarden omgaat als dat ik doe.. en hem ook aan durft..
LADPR schreef:Als een paard steigert ga je hem zeker niet aan zijn benen pakken wat een belachelijk advies. Een paard dat steigert drijf je vooruit van je af. Voet bij stuk houden en dan is een tik op de kont zeker op zijn plaats.

LADPR schreef:Ja dat krijg je he als iemand een shet krijgt die niet voldoende kennis en ervaring bezit.
merrieveulen schreef:LADPR schreef:Ja dat krijg je he als iemand een shet krijgt die niet voldoende kennis en ervaring bezit.
precies, een pony (hoe klein en wollig ook) is geen speelgoed, en vereist dezelfde expertise die voor een groot paard nodig is. dat vergeten mensen blijkbaar nog weleens.

kelz schreef:Dit topic kan gesloten worden..
het probleem is verholpen.
?! Liseef schreef:Tja, een paardvriendelijke manier? Jouw shetje lijkt niet echt op mensvriendelijk![]()
Waarom wil je dan absoluut geen zweep ofzo gebruiken?
Zou dat ook niet doen, maar als een paard me aan zou vallen, zou ik die het hele terrein over schoppen...
En dat heet niet paardonvriendelijk, dat heet opvoeden.
hier moest ik echt om lachen 

niet rottig bedoelt trouwens...

) een gebroken been