Echt fijn dat er meegedacht wordt.Sinds woensdag gaat het weer beter met haar
Ze wordt wat rustiger en lijkt minder gestresst. Sinds gister is ze hengstig, dus misschien dat het toch een beetje de hormonen zijn. Ze is bijna nooit hengstig, dus misschien dat dit de extreme gedragsverandering heeft veroorzaakt. Ze is nu namelijk een stuk handzamer. Ik wil het even aankijken of ze nu rustiger blijft, want momenteel lijkt ze weer de oude te worden. Maar ik ga wel kijken of ik binnenkort een osteopaat langs kan laten komen voor de zekerheid, iemand suggesties in de buurt van Tilburg?
Momenteel rijd ik nog niet met haar maar ben ik aan het wandelen gegaan. Ze is erg 'angstig' en 'gespannen' buiten, als ik ernaast loop gaat het beter dan als ik erop zit, maar zodra ze iets engs ziet, dan springt ze bijna op mijn nek (bescherming zoeken?, angst?, mij niet als leider zien?) Daarom ga ik dit nu een tijdje doen, is goed voor haar zelfvertrouwen en voor haar vertrouwen in mij als leider. (Of niet?)
Ik vraag me alleen wel af of ze mij als leider ziet. Als ik namelijk met haar in de bak een rondje wandel en ze vind iets eng (momenteel zijn ze aan de voorkant van het hek de stoep aan het openslopen en staan daar dus allemaal verkeersborden etc.), dan heeft ze ook de neiging om achter mij te schuilen, opzij te springen en me daarbij dus bijna omver springen, of weg te rennen. Dit zijn tekenen dat ik nog meer aan haar vertrouwen in mij moet werken toch?