Ik ben zo bang dat mijn paard verkeerd terecht gaat komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Ik ben zo bang dat mijn paard verkeerd terecht gaat komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:11

Pellie schreef:
een paard is een paard en een weide met soortgenoten is voldoende Knipoog de rest hebben wij mensen er zelf bij bedacht.

Moet je me toch eens vertellen waarom die merrie bij ons in de groep zo nadrukkelijk om aandacht van de mensen op stal vraagt. Eigenaresse heeft geen tijd en heeft ook geen pennymeisje voor het paard geregeld en het paard komt heel duidelijk aandacht te kort. Ze wil knuffels van mensen! En het zou me ook niets verbazen als ze helemaal zou opbloeien als ze weer aan het werk zou mogen.
Dit paard staat dus hele dagen in de wei met soortgenoten (in de zomer 24/7) en ze komt duidelijk wel aandacht tekort.
Gezien de afstamming van het paard van TS verwacht ik dat dat paard ook niet gelukkig wordt van grasmaaien in een groep.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:29

Kun je het paard niet weer bij je eigen stal zetten en een trainer zoeken die haar daar komt trainen? Dan heb je zicht op wat er met haar gebeurt en hoeft ze niet naar een africhtingsstal (waar jij je volgens mij niet fijn bij voelt). Bovendien kun je haar dan zelf blijven longeren; dit lijkt mij fijn omdat je schreef dat je merrie dan veel rustiger is, en een paard dat ontspannen is, leert nu eenmaal veel sneller en zit beter in z'n vel zodat het makkelijker te verkopen is.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:51

ik zou mijn paard meteen weghalen bij die da, als je je daar niet goed bij voelt snap ik niet dat hij daar nog loopt. Verder zou ik het paard laten nakijken, ik geloof niet in rodeopartijen zonder duidelijke oorzaak. Paard na laten kijken door een osteopaat/ fysio, zadel helemaal checken en goede hulp zoeken of je paard weg brengen naar iemand waar je volledig vertrouwen in hebt en die veel meer inzicht heeft dan alleen het rijden. Jouw paardje is gebaad bij een rustig iemand die haar ook weer wat vertrouwen schenkt.
Pas als je alles hebt geprobeerd en je weet wat de oorzaak is van haar gevaarlijke rijgedrag kan je juiste beslissingen nemen en misschien is het dan zelfs wel opgelost.
Dit is heel lastig ik heb ook eens in soortgelijke situatie gezeten. Je eigen veiligheid gaat voor alles, je bent ook moeder en vrouw. Neem je tijd en doe alleen waar je volledig achterstaat. Sterkte ermee.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:55

ik geloof ook niet in een opstandig karakter, wel in miscommunicatie en weerstand door een oorzaak.

bbje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 21:05

Ik heb mijn merrie terug gehaald. Ook ik geloof niet dat mijn merrie onmogelijk is en dat heb ik ook nooit beweerd. Als je haar nu ziet in de omgang en met longeren, kan je niet voorstellen dat ze moeilijk onder het zadel doet. Ik ga haar nog wel na laten kijken door een osteopaat. Vervolgens ga ik haar laten trainen. Ik ga op zoek naar iemand waar ik voor 200 % het vetrouwen in heb en waarbij ik en mijn paard zeker bij voelt. Aan de hand daarvan ga ik verder pas een beslissing maken. Echter het blijft wel zo dat ik een gezin heb om voor te zorgen geen risico kan lopen, maar dit geldt inmiddels ook voor mijn paard. Vind ik.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:28

Klinkt goed, heel veel succes ermee !