Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Een leerlingetje van mij komt een parcours rond met een a pony'tje op d'r stem. Hup kom op, ga door, je kan het, braaaaf. Moet wel zeggen dat iedereen daarom lacht, maar ik vind het persoonlijk een stuk vriendelijker en beide hebben en houden lol
Miska schreef:Als je iemand tegenkomt, die zijn paard verkeerd behandeld in jouw ogen, kun je diegene adviseren en laten zien hoe het anders kan. Wel met respect uiteraard!
Je kunt dan wel een tegen reactie verwachten van, waar bemoei jij je mee?! Maar meestal is het beter diegene maar gewoon laten en zijn les laten leren, want die komt zichzelf uiteindelijk toch wel een x tegen!
Anoeska27 schreef:Miska schreef:Als je iemand tegenkomt, die zijn paard verkeerd behandeld in jouw ogen, kun je diegene adviseren en laten zien hoe het anders kan. Wel met respect uiteraard!
Je kunt dan wel een tegen reactie verwachten van, waar bemoei jij je mee?! Maar meestal is het beter diegene maar gewoon laten en zijn les laten leren, want die komt zichzelf uiteindelijk toch wel een x tegen!
Je kunt het beter bij een official melden. Dan kan er sneller actie worden ondernomen tegen zo iemand. Bij ons in de regio rijdt ook iemand die er steeds mee weg komt omdat ze stopt zodra omstanders er wat van zeggen. Hierdoor komt het nooit zover dat er een waarschuwing of disqualificatie gegeven wordt. Ondertussen is het paard er de dupe van.

Veel mensen vinden het ook niet kunnen maar zeggen er niets van. Das jammer want het paard is altijd de dupe. Ik vind dat we daar met zijn allen ook wel wat aan mogen doen. 
Geak schreef:Ik denk dat ze het bij mennen doen omdat het daar echt vies fout kan gaan. Bij springen en dressuur ook. Maar ik denk dat het toch net wat erger is met mennen

Bojangles schreef:En ik vind ook dat op medisch gebied er meer toezicht moet zijn, ik ken gewoon mensen die starten met paarden met fikse rugproblemen, waarbij duidelijk is te zien dat er dikke bulten op de ruggegraat zitten (onder het zadel dus niet te zien zo vanaf buitenaf), paarden met dikke slijtage in de benen, allerlei zooltjes en plaatjes tussen de ijzers omdat ze anders gewoon níet kunnen lopen.

ingridlever schreef:Mensen kunnen soms uit onkunde onmachtig worden en dan onoordeelkundig reageren op een onmenselijke manier.
Maar voordat je zomaar oordeelt over die mensen... bedenk je wel vaak dat het onmacht is.
En als je jezelf betrapt op oneerlijk met je paard omgaan, omdat je het even niet weet... vraag dan om hulp...
Joki schreef:Wat mij tegenwoordig opvalt zijn ruiters die een slechte proef hebben gereden en daardoor zo gefrustreerd zijn dat ze hun paard bij het verlaten van de ring bestraffen door middel van schoppen of slaan, kan je als jury daar eigenlijk nog wat aan doen?
. ik kan me er heel erg aan ergeren, een keer een paard op zijn plek zetten doe ik ook, maar niet constanty dat getrek en geschop.