Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Ik zou als het halsstrekken er zo uit zag als in je profiel ook niet naar een 6 gegaan zijn. Je paard moet nl. de hand volgen en niet achter de loodlijn gaan lopen. Het naar beneden komen is er wel maar het neusje eruit is ver te zoeken. Ik vind dit toch wel een behoorlijke fout.
Van mij had je niet meer dan een 5 gekregen.
Die 4 bij de pony's kan ik me wel in vinden. Vergeet niet dat de meeste juryleden bij de ponies toch wat soepeler zijn dan bij de paarden.
(snap het wel als er een 12 jarige zit dat je dan wat liever ben maar mijn pony had gewoon een dikke onvoldoende moeten krijgen!)
we gaan er 18 nov weer voor ben benieuwd
Fitzroy schreef:De jury kan niet weten dat het zijn eerste wedstrijd is en dat is ook geen maatstaf. Zou een mooie boel worden als je met al dat soort dingen rekening zou moeten houden.
Eerste wedstrijd, amazone ongesteld, o ja, het is een Haf dus het is eigenlijk heel goed enz enz.
Er zijn nu eenmaal bepaalde eisen waaraan je moet voldoen, ook in een B-proef.
Als jij zorgt dat je het neusje eruit krijgt heb je zo 8-en te pakken.
In feite is het achter de loodlijn zijn met hals strekken een basis fout want je paard volgt dus niet je hand waar jij naar toe wilt.
Fitzroy schreef:Volgens mij wil je echt niet lezen wat ik schrijf. Ik heb het over een basisfout. Waarom zou je een basisfout niet mogen afstraffen in de B? Omdat het 'maar' B is ? Een kantelend hoofd straf ik ook gelijk af in de B.
Als je alles door de vingers gaat zien, komen er combinaties in klasses waarin ze niet thuis horen en krijg je weer dat je je afvraagt hoe bepaalde combinaties er zijn gekomen.
Overigens is een 5 nog steeds voldoende
) Ik vind dat als je dus in een B proefje rijd en het begin van het halstrekken is er *alleen nog het knikje er uit* zou ik een 5 en 6 mooier vinden als een 4 en 5.
Storm76 schreef:Om je paard meer met de neus eruit te rijden moet je eigenlijk hele andere dingen gaan oefenen. Overgangen, van voor naar achter toe rijden, achterhand erbij, basis dus!
Aan het einde van iedere training even het halsstrekken oefenen, en blijf daarbij drijven zodat hij zijn neusje naar voor toe brengt. Maar nogmaals, dat ligt al in de basis.
Hou wel contact op je teugels en blijf lichtjes vragen.
(of hou een worteltje voor zijn neus)