Waar de horseware dekens kopen voor leuke prijzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smaxie

Re: Waar de horseware dekens kopen voor leuke prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 19:10

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar (ahum, mijn paard de gelukkige gebruiker) van een Rambo Original. Ik heb toch niet gekozen voor de halve hals, omdat mijn paard vrij dunne manen heeft, waar ik weinig van wil missen om mooie knotten te krijgen... (Het is een maat 6.6 geworden!!)
Mijn portemonnaie is een stuk lichter, maar ik weet ook dat ik de eerste 8 jaar geen nieuwe deken hoef te kopen (als er geen ongelukjes gebeuren)

Bedankt voor jullie tips en adviezen!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:59

Ik heb sinds kort ook een Rhino deken en ben heel tevreden. Alleen zit er bij mij geen bilriemen aan die zeg maar tussen de achterbenen door gekruist dienen te worden maar 1 riem die gewoon van de ene kant van de deken naar de andere kant loopt en een elastiek waar je de staart door kan halen. Nu poept ze dus de hele tijd op die riem hebben jullie dat nu ook bij die dekens? Ik heb de geruite groene Rhino.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:09

ja, dat is het (enige?) nadeel van de Rambo/Rhino dekens. ik heb gelukkig een net paard, die er niet op poept (dat doet ie er met een soort boogje overheen), maar ik hoor het wel veel van anderen.
pech!

ze blijven overigens zonder bilriemen wel prima liggen hoor!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:25

Pasvorm van de horsewaredekens is inderdaad perfect! Lieskoorden heb je idd niet nodig. En een vieze bilriem, ach Knipoog

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:28

ik heb ook twee rhino dekens, de ongevoerde groen geruite en de bruin geruite 200 grams. Geweldige dekens maar dat bilriempje wordt inderdaad erg smerig. Heb net even naar epona gebeld (die wassen mijn dekens altijd) om te vragen of ze twee ringen erop kunnen zetten, zodat je er lieskoorden aan kan doen, was 6 euro. Ik heb die koorden echt wel nodig als die van mij in het open veld staan met flink windje...... Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:00

Ok ben dus niet de enige. Nou ga er maar vanuit dat de deken niet opwaait als de staart door dat elastiek zit. Vind het niet erg dat het riempje vies word maar alles was zo vies door dat riempje weer ook als je de deken er afhaalt bleegh. Hem er dan ook afgehaald. Goede tip Suzy wellicht doe ik dat ook nog wel als het zo niet werkt!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:06

mijn paard staat ook buiten (gelukkig wel...) en heb gene last van opwaaien, hoor. ik laat er dan ook geen lieskoorden aanklussen, vind het prima zo met dat ene riempje achter z'n kont. Clown

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:01

Mijn merrie poept en plast ook altijd op dat riempje. Ik spoel het gewoon eens in de zoveel tijd uit in de biotex en laat het een nachtje drogen. Dat nachtje zonder riempje overleeft het meestal wel en dan heeft ze weer een schoon riempje achter haar billen! Knipoog

Max (ruin) is wat dat betreft een stuk netter en die poept over het riempje heen! Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:09

dierfysio schreef:
ja, mijn ruins manen gaan eraan met zo'n halve hals. hij eheft de rhino wug op (bruine ruit). fijne deken, maar dat van die manen vind ik wel een nadeel. Bloos

Mij paard staat ook al weer een paar weken onder een halve hals, en ik heb nog geen gesneuvelde manen gezien! Zal dus erg verschillen per paard?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:06

bestel je dekens rechtstreeks in ierland zelf, scheelt stukken.
Ook daar heeft men de euro, dus de prijzen die je daar ziet, hoef je niet meer om te rekenen.
Verzendkosten komen er vaak niet meer bij, als je boven een bepaald bedrag zit en meestal is dat bij 100 euro of meer, dus dat kan al heel snel uit.
Met een beetje deken zit je daar al snel op van rambo, rhino e.d..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:20

Die van mij heeft de heavy wug van Rhino (bruine ruit), de medium wug van Rambo (blauw met zilveren bies) en de light wug van Rhino (groene ruit). Ik heb gewoon een 'bilkoord' erbij gekocht en nu was ik ze om de zoveel tijd mee als ik de singel was (wat ik regelmatig doe) in de wasmachine. Hoeft ze nooit zonder te staan. Ze blijven prima liggen zonder gekruiste bilkoorden (ook in de wind).

Alle dekens hebben een halve hals en ik heb nog nooit gemerkt dat het de manen kost. Als het wel het geval is, dan kan het helpen om eens te kijken of de maat wel goed is. Echt schuren doen ze niet, want als ze bukken of staan te grazen, komt de hals als het ware los van de manen. Als ze gewoon staat dan zit de hals gewoon aangesloten, maar niet strak.

Ik wil echt noooit meer andere dekens. Die van mij heb ik alle 3 heel goedkoop van Ebay afgehaald. Twee helemaal nieuwe en ééntje gebruikt maar nog prachtig. Echt alle 3 ruim onder de € 100. Ze kwamen uit Duitsland, dus de verzendkosten vielen ook best mee (ik geloof dat ik € 10 moest betalen). Misschien een ideetje?

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:31

Smaxie schreef:
Mijn merrie poept en plast ook altijd op dat riempje. Ik spoel het gewoon eens in de zoveel tijd uit in de biotex en laat het een nachtje drogen. Dat nachtje zonder riempje overleeft het meestal wel en dan heeft ze weer een schoon riempje achter haar billen! Knipoog

Max (ruin) is wat dat betreft een stuk netter en die poept over het riempje heen! Haha!

de mijne poept er ook op, zo erg dat het hele klipje zwart ziet en vaak vast gekneld zit Nagelbijten / Gniffelen dagelijks met de slang losmaken voor mij dus Haha! Clown

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 07:51

ik maak dat riempje nooit los. trek gewoon de deken naar achteren en dan los. gaat prima! (en mijn ruin poept in een boogje, dus niet op dat riempje, dus hoef dat ook niet schoon te schrobben Clown ).

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 10:46

Ik maak dat riempje eigenlijk ook nooit los als ik de deken van het paard haal.
Alleen als ik het schoon ga maken dus.

Maarruh GillyZidane, de jouwe is dus een echte smeerpoets! Duivel Dan is mijn merrie nog heilig!!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:30

Voor de juiste maat:
Meet vanaf het midden van de bosrt tot en met het midden bij de billen.
Voor een turnout trekt er dan 10 cm af en je hebt de juiste maat.
Die van mij weet het riempje altijd precies te raken.
Hij heeft een rhino regendeken, olijf (groen geruit), maat 6.3 en het is een fjord, wel een hele stevigerd en met een langere rug.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:31

Oh ja, voor goedekopere adressen, bestel ze in Ierland zelf, scheelt een stuk, rambo duo kost door 300 euro en er komen géén verzendkosten meer bij, om maar een voorbeeldje te noemen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:32

Ik trek er niet eens 10cm af, maar max 5 om bij de maat uit te komen. Ik hou ervan als ze ruim over de kont vallen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:16

ebay is ook een goeie; ik heb mijn duo uit duitsland via ebay; heel nette service, en snelle levering (terwijl ik uit Ierland nóg niks gehoord heb na twee keer mailen. laat maar!). Lachen
en ik betaalde er nu ook 300 incl. voor. had 'm binnen een week in huis!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:43

Dierfysio: bij welk bedrijf had je hem besteld dan, via ebay?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:45

bij all2ride (ebay naam)
een duitse ruitershop. heeeel nette service!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:50

Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody besteld in Ierland maar hoe moet ik het geld overmaken???

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:33

creditcard, denk ik?
anders een buitenland-overboeking via internetbankieren.

mail even naar het Ierse bedrijf, die weetn het wel. succes!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:36

Kan ook per bank:
4. Bank Transfer: When you select bank transfer you will be directed to a confirmation page where you can confirm your address and delivery address (if different). This can be changed by clicking MODIFY. You can also change your payment method at this point as well. Click on SUBMIT to confirm your order. Please put your order number as a reference for payment to the following bank accounts:

Bank Account Details:

Euro Bank Account

AIB Bank,
Oliver Plunkett Street,
Mullingar,
County Westmeath,
Ireland.
Swift BIC: AIBKIE2D

IBAN IBAN IE90 AIBK 9321 7500 8850 72

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:57

Bedankt!

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:05

Ja, je hebt IBAN nummer nodig en BIC nummer.