Verkeerde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paard springt in B proef steeds verkeerd aan wat doe jij?

Steeds opnieuw aanspringen, net zolang totdat hij goed zit
58 (89%)
Opgeven en alle figuren laten zitten, zodat je een 0 krijgt
1 (1%)
Een andere figuur rijden, om goed aan te springen en dan verder
6 (9%)

Totaal aantal stemmen: 65

femke_harley

Re: Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:22

Anne_GTI schreef:
Voor een onderlinge wedstrijd voor de lol: opnieuw aanspringen waarbij je tijdens het aanspringen verkeerde stelling neemt en op het verkeerde been gaat lichtrijden. Knap paard wat dan nog in verkeerde galop kan aanspringen.

nou die van mij krijgt het echt voor elkaar hoor Tong uitsteken
haha.. gelukkig is het al een stuk minder
in de lessen was ik soms wel 5 minuten bezig..
nu meestal na 2 of 3 keer Lachen

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:23

Storm76 schreef:
Dus je krijgt vanuit de verkeerde galop terug naar de draf bijna altijd een 6?

Aardige jury heb je dan, maar ik kan het me absoluut niet voorstellen.

Waarom start je eigenlijk als je de galop nog zo slecht hebt dat je paard steeds verkeerd aanspringt of overkruist?

Omdat ik voor de LOL onderlinge wedstrijden start Knipoog
Laatst bijgewerkt door femke_harley op 27-10-07 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:24

Dat had je er wel even bij kunnen zetten.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:25

Storm76 schreef:
Dat had je er wel even bij kunnen zetten.

dat heb ik eerder in een bericht al gemeld Knipoog

elke_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:43

blijven proberen,, maar wel rustig blijven en dan kan je altijd nog in draf recht op de kant afrijden en dan heel scherp wende en dan in galop aanspringen in die bocht dan dan springen ze vaak wel goed aan.. dat kan je ook in de proef doen als het echt niet lukt,, ik heb dat ook gehad met mijn B-pony en ik heb dat zo heel vaak geoefend thuis en dan op een gegeven moment weer in een hoek proberen en dan pas in de voltes en als het echt niet lukt dan zou ik gewoon in de verkeerde galop verder gaan in de proef dan thuis gewoon door oefenenen... dan heb je toch kans dat je nog een hoger punt krijgt dan dat je telkens bezig bent met in de goede galop zitten

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:13

Zo de rpeof heb ik gehad. De eerste keer sprong ze gelijk goed aan. Bij de tweede proef sprong ze niet gelijk goed aan, ik heb daarna een kleine volte gereden en toen opnieuw aangesprongen en toen zat ze wel goed. Voor die volte heb ik niet eens twee punten aftrek gehad, er stond alleen een 4 voor de volte en dat de volte niet rond was. Ik ben dus erg blij want ik was dus alleen zenuwachtig voor de galop, maar dit keer ging het dus beter.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:19

mijn paard springt ook vaak verkeerd aan vooral de linker galop maar ik rij wel wedstrijden want thuis gaat het wel goed. bij mij is het vaak de spaning zodat ik wat scheef ga zitten en daardoor gaat hij verkeerd aanspringen maar daarom stop ik niet met wedstrijden want mijn motto is öp elke wedstrijd leer je weer wat en mijn zenuwen krijg ik steeds meer onder controle en dan gaat het ook beter.
ik zou zeggen gewoon door blijven oefenen dan gaat het vanzelf beter, succes ermee

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:42

ik heb het een x gevraagd aan een jury en die zei: 1x proberen te corrigeren om te laten zien dat je het in de gaten hebt en als het niet lukt doorgaan in contra.