Paarden Mishandelaar ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clarity

Re: Paarden Mishandelaar ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:40

Ik zou bewijsmateriaal verzamelen, dus filmen.
Ik zou eerst naar de DB gaan en dan naar de politie, echt misselijk van die man! Wie doet nou zoiets Verward

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 20:15

Hoihoii,

Ik denk niet dat hij het op een oude manier doet, aangezien hij gewoon last heeft van woedeaanvallen. Hij heeft laatst ook een container inelkaar getrapt toen hij boos was (beter dan een paard iniedergeval).
Waarom hij zo doet is dus gewoon in mijn ogen omdat hij weinig geduld heeft. Hij is door iemand die ik ken er al eens op gewezen, maar dat negeerde hij geloof ik gewoon.
Ik heb weleens uit woede iets naar hem geschreeuwd, over dat hij normaal moest doen, ook dit negeerde hij.

Ik heb hem gisteren en vandaag niet meer gefilmd, misschien dat hij doorheeft dat ik hem wou filmen, hij stopt immers ook altijd met slaan en schoppen als hij merkt dat je naar hem kijkt.

Iniedergeval bedankt voor alle tips ! Ik ga eerst nog eens proberen om hem te filmen, voor wat duidelijkere filmpjes. Daarna neem ik gewoon eens contact op met de DB of een andere 'instantie' (ga zo even zoeken op google) die opkomt voor de dieren.
Ik hoop echt dat het me lukt, ik laat het jullie nog weten Lachen!

xxx

Angel99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:32

Ga alsjeblieft naar de dierenbescherming, doe het voor die paarden, ze kunnen zich zelf niet helpen. Bij de db kunnen ze je informatie geven wat je kunt doen. Ik neem aan dat zij wel weten of je het mag filmen of niet. Bel gewoon ter informatie desnoods anoniem. Succes!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:35

Ah bah, nee toch.
Ik zou ook naar de DB gaan.
Ik corrigeer m'n paard ook wel (zoals iedereen denk ik) maar zo als jou overbuurman het doet is gewoon zielig voor de paarden...
't Arme dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:38

Ik kan je geen goed advies geven, maar wat ik zou doen is alles op video vastleggen en de DB in kennisstellen, desnoods aangifte van dierenmishandeling doen. Zo iemand heeft een hele nare aan mij... maar of je aan dit advies wat hebt.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:08

Je mag gerust filmen, je moet tenslotte bewijs kunnen overleggen om je verhaal te ondersteunen.
Het is een kwestie van hoor en wederhoor, de bewijslast lever jij aan instanties die er wat mee doen.
Hij kan aan de hand van de beschuldiging zijn visie geven.
Een rechter kan besluiten.

Wat je niet mag is laster, dus je filmt iemand en gooit hem op Internet of verspreid het tussen 'vriendinnen' die het toch misschien op Internet zetten ( wees daar dus zeer voorzichtig mee )
Zoals ik eerder zei, zorg voor verschillende films, verschillende tijden of dagen.
Zodat hij niet kan zeggen dat het éénmalig was, maar er aantoonbaar bewijs is dat het ook echt om mishandeling gaat.
Wat ik ergens iemand zag schrijven over ' bepaalde manier van omgaan' is larie, je trapt geen paard in zijn buik omdat die niet doet wat jij wilt.
Dit is je woede koelen op een dier, een 'edel dier' welk niet denkt als een mens, maar zijn instinct volgt.
Ben jij onduidelijk dan kan het paard het niet uitvoeren of doet het anders dan je verwacht.
Dan trap of sla je het niet in elkaar maar ga jezelf onder de loep nemen.

Tip, ga niet zo overduidelijk je interesse tonen in die persoon, loop niet te schreeuwen en zeker niet constant met een mobiel /camera in zijn zichtveld.
Dit is een teken dat iemand oplet en zal hem voor het moment zijn werkuren verleggen, gezien je leeftijd ben je daar niet 24 uur per dag.
Maar eenmaal een rammer, altijd een rammer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:53

De DB doet wel degelijk iets aan mishandeling, maar omdat het qua wetten zo moeilijk is in NL, moeten ze wel zoveel mogelijk bewijs hebben. Vandaar dat ik dan toch zou adviseren om het te filmen net als de bovenstaande berichten.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:25

Digitale video camera lenen van iemand en een filmpje maken van zijn "omgang" met de paarden. Dat filmpje vervolgens opsturen naar de dierenbescherming.

Succes!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:01

Dit gedrag is zeker en vast niet normaal!
Ik zou daar niet naar kunnen kijken zonder iets te doen...
DB bellen, zorg wel dat je voldoende bewijzen hebt.
zoals "juno1" ook zegt, en al de anderen; op camera vastleggen
of "ooggetuigenen" erbij halen,...

Veel suc6 alvast!

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:00

Clarity schreef:
Ik zou bewijsmateriaal verzamelen, dus filmen.
Ik zou eerst naar de DB gaan en dan naar de politie, echt misselijk van die man! Wie doet nou zoiets Verward

ja zou ik ook doen dan kunnen ze gelijk actie ondernemen Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:34

Als ik jou was had ik allang naar die vent gegaan en gevraagd waarom hij zo met zijn paarden omgaat en of het niet wat diervriendelijker kan. Wel zou ik evt naar de dierenbescherming gaan. Je hebt zoiezo bewijs!

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:35

maar stel dat ze naar die man gaat en er over begint en hij dan ineens een woede aanval krijgt. wat dan?
Dan sta je daar met je goede gedrag

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:41

Citaat:
Als ik jou was had ik allang naar die vent gegaan en gevraagd waarom hij zo met zijn paarden omgaat en of het niet wat diervriendelijker kan. Wel zou ik evt naar de dierenbescherming gaan. Je hebt zoiezo bewijs!

Gezien haar profiel is ze daar niet bepaalt geschikt voor ( 14 jaar )
En wat denk je nou te bereiken, helemaal niets tegen zo'n figuur.
Je maakt de man alleen maar attent zodat hij het achter de schermen of op tijdstippen gaat doen dat er geen 'pottekijkers' zijn.

Maar we horen topicstarter niet meer.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:54

Je bent idd nog erg jong. Misschien kan je een volwassen paardenliefhebber in de buurt hierop attenderen? Dan neemt de dierenbescherming het misschien ook serieuzer dan wanneer een 14 jarig meisje opbelt (met alle respect). En zelf wat filmpjes maken als het kan.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:11

juno1 schreef:
Citaat:

Gezien haar profiel is ze daar niet bepaalt geschikt voor ( 14 jaar )
En wat denk je nou te bereiken, helemaal niets tegen zo'n figuur.
Je maakt de man alleen maar attent zodat hij het achter de schermen of op tijdstippen gaat doen dat er geen 'pottekijkers' zijn.

Maar we horen topicstarter niet meer.

Dat had ik niet gezien nee Bloos

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:42

Ik had hem al lang afgeranseld met een zweep.. ik kan hier zo slecht tegen Boos!
Maar de DB doet hier zeker wel wat aan maar dan moet je wel bewijs hebben.. nodig ze desnoods een keer uit om te komen kijken (advies: laat je ouders even bellen).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:51

Elke keer dat je ziet dat hij weer te ver gaat moet je de DB bellen en meteen erbij zeggen dat hij op dat moment nog bezig is en dat je er filmpjes van hebt.
Echt wel dat ze op een gegeven moment polshoogte komen nemen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:09

klijnliesje schreef:
Ik zou er eens een paar leuke filmpjes van maken, en mee langs de politie en dierenbescherming gaan. Denk dat ze er blij mee zijn! Wil je best helpen hoor.

Ja meschien een idee,
De dierenbescherming helpt ook dieren die mishandelt worden en nemen je klacht zeker serieus.
Ja je mag je buurman filmen mits hij op de openbare weg is, als hij in de bak is zou je even moeten kijken .
bv als jij gewoon op de openbare weg staat, toevallig wat vogeltjes filmt en toevallig je buurman op de camera krijgt begrijp je.
VErzamel zoveel mogelijk bewijs, meschien zijn er meer mensen die willen getuigen, het mag altijd anoniem.
Pas wel goed op zo te horen is het een echte H..... en als hij al zo met dierneomgaat zal het met mensen niet veel beter zijn.

loveapollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:56

ongeloofelijk ik zou het filmen
alleen uhm ... me oma ging een ker de buren filmen omdat zij elke keer haar oprit opreden Clown
en toen kreeg ze een warschuwing van de politie want ze mag niet zomaar een andere individu filmen ofsowiets
maar als jij het misschien aan de dieren bescherming laat zien en je zegt dat het anoniem moet blijven hebben zij het nouja ik geloof dat het dn geheim moet blijven van wie het komt en als je het heel erg eng vind bij dierenbescherming dan stuur jij het gwn op met hun adres zonder te segge waarh et vandaan komt. maar waaar moeten de paardjzz. dn heen als ze daar wegzijn ?
kom wel goed denk or
nouja succes
ojaa swijgpligt heet dat

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:51

Je mag wel een camera ophangen als zijnde bewakingscamera.
Die kan je natuurlijk ook zo ophangen dat ie én je oprijpad filmt, én toevallig ook de buurman aan de overkant.......

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:48

Kun je jou opnames niet aan je ouders laten zien en vragen of zij de dierenbescherming willen inlichten??

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:26

Echt vervelend. Scheve mond Ik kan daar zó boos van worden als mensen hun paard op die manier behandelen. En dan doet het paard eindelijk braaf en dan alsnog weer boos worden in plaats van even te belonen. Scheve mond Zulke mensen verdienen geen paard en ik snap ook niet waarom ze überhaupt paarden hebben. Als je alleen maar boos op ze kan worden is het toch niet leuk?! Verward

Goed dat je je er zorgen om maakt. Ik weet ook niet wat je kan doen, want met zulke mensen valt meestal toch niet te praten.

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:05

Oeh. Lijkt me totaaaaaaaaaal geen fijne man.
Als mijn pony me schopt. krijg ze wel een schop terug. Maar niet in haar flank. En slaan met de volle vuist is toch niet normaal?
Ik zal wel naar de dierenbescherming stappen, en als ze een filmpje willen dan doe je dat!