Petrie Allure of Polo rundleer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Petrie Allure of Polo rundleer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:10

En kalfsleer omdat het veel zachter is en fijner om mee te rijden.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 13:48

dat dan sowieso, omdat cognac en blauw alleen in kalfs te krijgen zijn Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:28

Nog meer aankopen doen snater Tong uitsteken. Maar heb je die knappe, rijke vent al gevonden Tong uitsteken?

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 22:45

Haha knap hoeft 'ie niet eens te zijn om zoveel nieuwe laarzen uit te zoeken Knipoog

Maar wie weet. Mijn oma zei vroeger altijd: zoekt en gij zult vinden! Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 01:43

Dan moet ik ook maar snel eens een rijke vent zoeken.. Want ik wil (mocht ik ooit nog eens gaan starten) wel mooie rijlaarzen bij mijn blauwe jasje..

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:59

Toch nog even een aanvulling. Ik heb de Elegance en die wil voor netjes houden, heb ze nu echt lekker ingereden. Ik heb verder net nieuwe zwarte (pas beter bij mijn kleren Lachen ) Petrie Polo's gekocht en ben ze nu aan het inlopen. Ik vind ze heel erg mooi zitten, sluiten zeer mooi om mijn enkel. Ik heb door mijn lange kuit nog een extra 'versiersel' bij het 'p-tje', staat wel stoer!

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 16:28

Oeh, wat voor versiersel is dat Sjappie? (foto? Bloos )
Hoe lang duurde het inlopen/-rijden van de Elegance bij jou, en hoe lang ben je nu bezig met de Polo's (kalfs- of rundleer?)?

Haha ben niet nieuwsgierig Vork

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:38

Het 'versiersel' is hetzelfde als deze http://www.petrie.nl/laarzen/nl/Fieldboot.htm. Alleen ik heb er dan nog eens een riempje bij zoals bij elke polo.

Ik heb nogal ellende gehad met mijn Elegance laarzen. De reden hiervoor dat mijn kuiten ineens dikker waren geworden en de rits daardoor openknapte (dat was nog de tijd dat de rits en andersom werd ingezet). Ik kan wat dat betreft niet een goede inschatting maken van de tijd van inlopen. Als ik die ellende niet had gehad dan schat ik een maandje. De laars is verder erg soepel en zakt best snel in. Ik heb zelf nogal een hoge maat (51), maar had verder niet echt last van mijn knieholtes.
Ze zien er nog steeds erg mooi uit, maar ik doe ze ook altijd netjes in de spanners en eens in de 2 weken lichtjes insmeren met schoensmeer. Na het rijden netjes het vet afnemen met een vochtige spons. Ik ben er gewoon erg blij mee vooral omdat ze bij je enkel zo mooi sluiten.

De polo's heb ik nu een week maar heb er nu nog niet mee gereden (zit op een 3.5 jarige die nog niet zo lang zadelmak is, dus dat is niet zo handig). Ik loop er nu mee door huis, moet eerlijk zeggen dat ik best snel lekker zit aan mijn voet.

Ik heb voor beide laarzen bewust voor rundleer gekozen (arme kalfjes Knipoog ). Vooral omdat ik een wat duurzamere laars wil. Overigens werden mijn laarzen in de Elegance versie op maat met kalfsleer ook een beetje teveel van het goede. Ik zou ze voor die prijs niet eens meer aan durven doen.

Tip: als je je laars op maat laat maken vraag dan altijd of ze er glansdressing overheen willen doen. Die polo's van mij glimmen nu erg mooi! Zo lijken ze toch nog een beetje op kalfsleer.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:16

ik heb de ellegance rundleer en ik kon er zo op weglopen vanaf het eerste moment. ik ben er ook meteen mee op mijn paard geklommen heerlijk vanaf het eerste moment!
niks inlopen of wat dan ook.
ik moet dan wel zeggen dat ik er ook echt alleen maar mee rijdt, lopen kan ik er echt niet op!.
ik vind het echt super, ik maak hem na het rijden even schoon met een vochtige doek, al het huidvet e.d eraf en eens per week poets ik ze. ik heb ze nu een jaar en ze zien er echt nog super uit.

en ik kan je ook aanraden om gewoon met je nieuwe laarzen meteen te gaan rijden, dat is er beter voor dan eerst inlopen, van veel lopen worden ze niet mooier.
ik heb overigens ook volledig maatwerk genomen.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 18:43

Ja volledig maatwerk vind ik ook belachelijk duur, en voor dat uurtje per week (wedstrijdlaarzen) hoeft de voet van mij ook niet op maat te zijn hoor. De Elegance heb ik alleen de schacht een beetje op maat (ik heb eigenlijk 30 en 31 kuitmaat, maar heb ze in 33 laten maken omdat het dan klein maatwerk blijft en minder geld kost). Maar ik probeer sowieso wat kuiten te kweken dus dan heb ik nog wat ruimte om te 'groeien'.

Ik moet wel zeggen dat ik na 2 dagen de lus in mijn elegancelaars kapot heb getrokken... Die lus waar je de laarzentrekkers doorheen moet halen zeg maar. Gewoon finaal hardstikke middendoor! Vind het echt belachelijk voor die (ook zo belachelijke) prijs... Ze kunnen wel terug naar Petrie, maar ik ben bang dat ze daar niet mooier van worden, en ben ze dan bovendien weer überlang kwijt...

Die dressing wil ik wel even vragen, maar ik heb ze eigenlijk al besteld... ga even vragen of dat nog kan! Bedankt voor de tip!

marloes: tja, gelijk gaan rijden was met mijn Elegances niet zo'n succes... dat deed PIJN! ik heb liever dat ze eerst wat meer naar mijn voet gaan staan voor ik in het zadel klim...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:54

Maar bij de Elegance heb je helemaal geen laarzentrekkers nodig hoor om ze aan te doen!

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:21

Nee het gaat zo ook prima hoor, maar in de ruitersportzaak raadden ze het destijds wel aan. Dan zou de schacht mooier en rechter blijven... ik weet t ook niet. Heb ze ook echt alleen op wedstrijd met rijden aan, dus mooi blijven ze toch wel.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:26

Ik heb van de week de Petrie Allure besteld!! Ben benieuwd!!

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:33

hoe duur waren de petrie polo's rundsleer bij jou (wil ze namelijk ook kopen en ben prijzen aan het zoeken aangezien ik nog geen Dagobert Duck heet)

en waar hebben jullie ze gekocht als ik vragen mag aan alle mensen die hier petrie pols hebben

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 12:20

Ik heb ze besteld bij huppa.nl, in oktober kreeg je daar veel korting. Misschien hebben ze binnenkort wel weer een actie, hou het in de gaten zou ik zeggen.
Bij hen betaal je in ieder geval 59 euro minder als je laarzen in rundleer bestelt ipv kalfs (zoals bij de polo). Als je nooit eerder laarzen hebt laten aanmeten zou ik alleen niet zelf gaan opmeten, de kans dat je dat verkeerd doet is best groot en het zou zonde zijn van de mooie laarzen! Huppa is wel een aanrader als je al weet welke maten je moet hebben.

Ik kan ze trouwens in week 52 verwachten Go jij! Go jij! ) (leuk kerstcadeau! van mezelf Vork

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:57

mietjuh schreef:
hoe duur waren de petrie polo's rundsleer bij jou (wil ze namelijk ook kopen en ben prijzen aan het zoeken aangezien ik nog geen Dagobert Duck heet)

en waar hebben jullie ze gekocht als ik vragen mag aan alle mensen die hier petrie pols hebben

Ik heb ze bij Horsemopolitan in Oostvoorne gekocht. Ik heb de polo's in kalfsleer, cognackleurig.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 13:23

Ik wou even melden dat ik vandaag al mijn Polo's binnen krijg! Heb ze 31 okt besteld bij huppa.nl en toen werd gezegd dat ik ze in week 52 kon verwachten. En het is nu nog maar week 50! Go jij! Go jij!

Waar blijft die pakketdienst nou... Vork

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:21

ik heb net mijn polo's in het rundleer binnen

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:31

Iemand nog meer ervaring met kapotgaande riempjes?

Bij de Polo zit bovenaan een 'flapje' over de rits, die je met een gespje vast zet. Vanmiddag is bij mij het gespje kapotgegaan... Huilen Het ziet er ook wel erg fragiel uit moet ik zeggen, een klein beetje druk zou 'ie toch moeten kunnen hebben, niet? Zou dit onder de garantie vallen (heb de laarzen pas een kleine 2 weken)?

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:44

hoi,

Ik heb ook de petrie polo laarzen besteld in het zwart Vork omdat met dressuur je geen bruine mag jammergenoeg maar de zwarte zijn ook mooi!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:30

Ik wil ze misschien ook bestellen.
Zit nu heel erg te twijvelen tussen de Petrie Polo en de Cavallo Olymp, vind de Polo's toch wat meer dressuurlaarzen dan springlaarzen. Maar ze zijn wel mooi! Vork

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:04

hier een foto van mijn polo's.
Deze zijn van rundleer en het is half maatwerk omdat ik nogal sportkuiten heb (bij de knieen smal en op het dikste deel sportief hard Clown )
Ben ze actief aan het inlopen en heb er al 2x mee gereden.
Wil er ook mee gaan springen daarom ben ik ook voor de polo gegaan, die boog is niet te hoog.

Op de foto zijn ze niet helemaal schoon Bloos
Afbeelding
Afbeelding

ik moest door mijn kuiten sowieso een laars met rits kiezen, mijn afsluiting boven is 36 cm, ,mijn kuit 39,5 cm.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:08

Ze zijn in het zwart ook erg mooi! Ik heb toch gekozen voor de Cavallo Olymp, wel in choco bruin kalfsleer, ook mooi. Sigaar