Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:...en koop vast een hele grote verbanddoos en een nieuwe longeerlijn voor het geval hij gaat hangen en het hele schot uit de trailer trekt.Citaat:Je kunt 1 lijn vast maken aan het halster en dan 1 slag om de voorste balk in de trailer, zodat hij je er niet uit kan trekken als hij opzij loopt of steigert.
dit is werkelijk het stomste wat je kunt doen, NOOIT aan de balk vastzetten! Als een paard in paniek raakt en gaat trekken dan wil je niet weten wat er dan allemaal gebeuren kan als je een touw om de balk hebt. Geloof me ik spreek uit ervaring!
) monya schreef:cissy schreef:...en koop vast een hele grote verbanddoos en een nieuwe longeerlijn voor het geval hij gaat hangen en het hele schot uit de trailer trekt.
dit is werkelijk het stomste wat je kunt doen, NOOIT aan de balk vastzetten! Als een paard in paniek raakt en gaat trekken dan wil je niet weten wat er dan allemaal gebeuren kan als je een touw om de balk hebt. Geloof me ik spreek uit ervaring!
Niet alleen lijnen breken, de ringen van halsters, musketons en alle andere genaaide onderdelen kunnen gewoon kapot... dat betekent dat het erg risicovol is om voor deze oplossing te kiezen...
Ook kan een dier dat gaat worstelen en op de druk paniekeerd zijwaarts omvallen omdat het zijn balans niet kan houden, en als de musketon/touw/lijn/halster breekt schiet ie in een noodgang achterover...
Gewoon niet doen...
(Hoe vaak moeten we het nog zeggen .....)
Citaat:Niet alleen lijnen breken, de ringen van halsters, musketons en alle andere genaaide onderdelen kunnen gewoon kapot... dat betekent dat het erg risicovol is om voor deze oplossing te kiezen...
Ook kan een dier dat gaat worstelen en op de druk paniekeerd zijwaarts omvallen omdat het zijn balans niet kan houden, en als de musketon/touw/lijn/halster breekt schiet ie in een noodgang achterover...
Gewoon niet doen...
(Hoe vaak moeten we het nog zeggen .....)
Citaat:ik zeg ook niet dat je hem als een idioot naar boven moet trekken. het is belangrijk dat een paard weet dat als hij er op loopt niet meer achteruit mag. je moet het paard er gewoon zelf in laten lopen maar zodra hij achteruit wil druk op het halster uitoefenen. als je dat een gewoon een normaal opgevoed paard heb raakt hij echt niet in paniek want hij is gewend aan druk op het halster