Handschoentjes NIET paardproof

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natasja1991

Re: Handschoentjes NIET paardproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:03

ik heb handschoen van BR ik rij 2x per week en ik heb ze nu al een jaar, en nog bijna zo goed als nieuw

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:03

Als je springteugels hebt en zeker die met rubber kan je geen kunststof handschoenen dragen. Die zijn zo kapot, da's algemeen bekend. Dan moet je leren handschoenen nemen. Er zijn al goedkope hoor met zo'n katoenen bovenkant. Daar kan je veel langer mee toe.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:06

ik rij ook met rubbere teugels en geen enkele slijtage plek te zien na 3 jaar

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:10

Ik heb handschoenen van Harry Horse, voor 35,-! Ze doen al 2 jaar mee, met regen/sneeuw en zon. Lachen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:46

Een tijdje terug heb ik handschoenen met leer van Mountain Horse gekocht, die zijn helemaal goed.
De leatherfeel handschoenen waren altijd zo kapot, dus die koop ik niet meer.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:51

Ik heb handschoenen van Harry's Horse, die waren echt heel goedkoop, en ik doe er nu al ruim een halfjaar mee. Ik rijd minstens 2x in de week met die handschoenen. Hiervoor had ik een duurder merk en dat was snel versleten en toen reed ik nog maar 1x in de week.
Dus misschien is het ook gewoon uitproberen. Iedereen heeft de teugels anders vast, daarmee bedoel ik druk op een andere plek, en het ene materiaal of handschoen helpt dus wel bij de een maar niet bij de ander.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:27

Ik rij met Roeckls, een dag of 5 a 6 in de week, soms meerdere paarden op een dag en altijd intensief. Mijn Roeckls moeten nu weg omdat ze nu beginnen te slijten, maar zijn zeker anderhalf jaar gebruikt als enige paar. Ik rij met springteugels.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:06

ik heb leren handschoentjes, kosten wel wat maar dan heb je ook wat! volgens mij zijn het zelfs men handschoentjes Bloos! maar rij er nu alweer een jaar mee. ong 4 keer per week.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:16

Ik rij al 2,5 jaar met handschoentjes van de Lidl,kosten 6 euro.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:58

Ik rij niet vaak met handschoentjes, eigenlijk alleen met wedstrijd.. ik heb nog geen gaten ontdekt

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:53

Urielle schreef:
Ik rij met Roeckls, een dag of 5 a 6 in de week, soms meerdere paarden op een dag en altijd intensief. Mijn Roeckls moeten nu weg omdat ze nu beginnen te slijten, maar zijn zeker anderhalf jaar gebruikt als enige paar. Ik rij met springteugels.

hier hetzelfde, ik ben er wel tevreden over (roeckl). Er zijn wel kleine stukjes die loslaten, maar dat komt vooral omdat ik met de handschoenen tussen de singelgespen kom Clown. Maar daarna kun je er nog gewoon mee rijden. Ik krijg ze echt niet door

die van de lidl vind ik echt rot, mijn handen kunnen er niet in ademen--> gevolg stinkhanden en natte handen na het rijden Rolleyes

De nieuwste van kieffer lijken me ook erg fijn Ja.

Ik vind het belangrijk dat je blijft voelen met de handschoenen en met veel soorten raak je dit gevoel kwijt, behalve met roeckl, daar kan ik goed mee blijven voelen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:58

ja dat heb ik nu ook, met sommige voelt het alsof er werelden tussen jou en de ponymond/teugels zitten.
vind ik verschrikkelijk, wie weet wat ik allemaal wel niet uitspook, terwijl ik het niet voel.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:02

ik heb er paar van HH die zijn wel goed rond de 10 euro volgens mj en rijd er 2x in de week een uur mee. weet niet hoelang ik ze al heb maar ze zijn nog niet kapot Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:03

15 euro? Je hebt ze nog wel duurder. En voor 15 euro gaan die van jou nog wel lang mee hoor! Dan hebben ze het geld wel opgebracht denk ik zo.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:04

Daarom rijd ik zonder handschoenen Nagelbijten / Gniffelen nee grapje , rij wel zonder omdat ik het gevoel heb dat in dan meer contact met het paard is, al is het niet zo.

maar das wel balen zeg, ik heb voor dressuur wedstrijd wel hele dure 45 € maar die zijn ook echt, goed rijd er al een jaar mee niks mis mee, heb dan elk weekend wedstrijd , meestal 2 paarden .

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:48

Ik heb nu voor in de winter het allerduurste en nieuwste model Roeckls gekocht. Ik kan je er nog geen recensie over geven dus, maar ze zijn heel stroef en ik ben toch wel van plan ze lang te gebruiken. Anders betaal je even 46,50 voor een flop. Dat zou wat zijn. Bloos! Dan ga ik echt terug naar de winkel. Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:49

15 euro, daar krijg je geen kwaliteit voor sorry

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:51

Handschoenen van Schwenkel (Duits merk). Ze zijn wel vrij duur, maar zitten erg fijn en blijven bovendien erg mooi!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:13

Ik heb hele fijne, die heb ik al een jaar en rijd 6x in de week, ong. 2/3 keer in de week heb ik ze aan. Ja
Ik heb de handschoentjes in de auto, maar mijn ouders zijn weg met de auto Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:03

Vreemd... ik heb in de zomer ook handschoenen van Roeckl, een beetje blauwachtig en van een dun stofje en ze kostten iets van 27 euro. Ik ben er erg blij mee! Vroeger had ik van die stoffen met nopjes van een paar euro, die gingen snel kapot, het record staat op 1 uur (op een lompe fjord) Ik vind dat duurdere handschoenen toch wel beter zijn.

Misschien heb je iets aan wat dikkere handschoenen? Die zijn ook warmer:) Als het weer kouder wordt gebruik ik een paar van Mountain Horse, roodbruin met suede. Ze worden nu niet meer verkocht, ik heb ze nu een jaar of 7 en ze zien eruit of ik ze vorige maand uit het pakje heb gehaald. Echt fantastisch. Wat ze gekost hebben weet ik niet meer maar ik kan me niet voorstellen dat ik er meer dan 40 gulden voor betaald zou hebben.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:31

de handschoenen van impereal riding vind ik erg fijn, en voor die prijs kan je ze ook nog eens verliezen of verslijten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:35

Miss_Mustang schreef:
JuulenJulia : hoe bedoel je, heb je echt wel voor het paardrijden?
ik gebruik ze alleen voor paardrijden, 1x in de week.

Superlise: als deze weer zo snel kapot gaan (en ondanks dat mn moeder ze iedere keer met een vochig doekje afdoet, zoals in de handleiding staat, geef ik ze 3 maanden, dan zullen de 1e gaten wel verschijnen) dan ga ik eens kijken voor iets duurders.
Of eens een poosje kijken of ik eelt kan kweken.

heb je een ring om op de plaats waar de gaten in komen ?

zo ja dan is dat de oorzaak ervan ik heb daar ook last van Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:00

nee, ben 14, nog lang niet getrouwd Lachen

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:05

ik had altijd hetzelfde probleem, op een gegeven moment ook handschoentjes gepobeerd van 17 euro enz, maar ze gingen allemaal binnen een paar maanden kapot. Nu heb ik (voor 10 euro!) mondoni handschoentjes, en ze zitten perfect en zijn nog steeds niet versleten! Ik zal zo even kijken of ik een foto kan vinden..

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:07

Ja, ik heb de Mondoni Peru, ik heb de zwarte. Je hebt ze alleen niet in het wit, ik weet niet of je dat persé wilt? Ze zijn te koop bij divoza.
Afbeelding