Ze kunnen neuzen, met heel veel mazzel bij een erg lage draad en uitgestrekte hals bij de schoft kroelen...maar dat is toch heel anders dan wat paarden samen in de wei doen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Er naast is toch geen echt contact?
Ze kunnen neuzen, met heel veel mazzel bij een erg lage draad en uitgestrekte hals bij de schoft kroelen...maar dat is toch heel anders dan wat paarden samen in de wei doen

Visconti schreef:sidneey schreef:Ik ben inderdaad ook voor soortgenootjes, begrijp me neit verkeerd. Maar ik geloof ook niet dat het altijd zielig hoeft te zijn. Ben ook vooral benieuwd naar reacties van mensen die hun paard alleen hebben staan, als ze dat nu nog durven.
sommige paarden hebben moeite met andere paarden, meestal komt dat doordat ze te lang alleen zijn geweest. Ze gaan dan gestoord gedrag vertonen omdat ze er simpel gewoon niet tegen kunnen. Een paard zal zich alleen nooit helemaal veilig voelen, het gaat zo tegen hun natuur in. Dat moet je als eigenaar niet willen voor je paard, denk alsjeblieft om het welzijn van je paard en kijk niet alleen naar je eigen belang.

_Sammie_ schreef:JA!!! Dat is echt dierenmishandeling vind ik. Mensen en paarden zijn beide kuddedieren, en kunnen beiden niet zonder soortgenoten!

ubertha schreef:Een paard alleen laten staan dierenmishandeling!
Vreemde uitspraken hoor.
Er zijn genoeg mensen die ervoor kiezen om één paard te houden.
Bij veulens vindt ik het een ander verhaal maar een volwassen dier kan best alleen gehouden worden.
Als je je paardje genoeg aandacht geeft hoeft dat geen probleem te zijn.
Er staat nergens beschreven dat je bij de aanschaf van een paard er gelijk twee moet nemen!
En mensen wees even reeël,kuddedier oke maar wil je het helemaal natuurlijk houden dan moet je gaan kijken naar wilde paarden en er zelf geen aanschaffen.
Hoe iemand zijn paard houdt is zijn eigen keuze,mishandeling is verwaarlozing,niet voeren,niets met het dier doen,er niet naar omkijken enz.
Geestelijke mishandeling?
Misschien wordt het tijd voor een psychiatrische herstellingskliniek voor paarden.
Een paard wat alleen staat is niet per definitie een ongelukkig paard.

Lenneke_ schreef:Of zoek iemand die een pony heeft en hem wel bij jou naar wil zetten, is ook nog gezellig voor jou

)