Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetje65

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:22

Ik ben bang dat dit echt waar is, of er zou nog ergens in Nederland zoiets gebeurd moeten zijn?
Ik begrijp ook niet dat hij het lef heeft dit te posten. Ik denk dat hij net zo ziek is als zijn vriend, die zitten zich nu te bescheuren achter die PC.
Ik ben dan ook wel net geregistreerd (aug) maar ik post niet, ik lees alleen of stuur een PB. Maar dit is iets waar ik wel voor post, omdat het mij raakt. Het gaat hier wel om mijn nichtje en een paard wat ze al 20 jaar had!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:26

Als het echt gebeurd is, dan is het natuurlijk vreselijk, maar ik vind het wel opvallend dat het nergens in de nieuwsberichten vermeld wordt. Dus sorry als ik er naast zit, maar ik heb mijn twijfels over de waarheid van dit bericht.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:27

Maar 8000 euro? Als dit mijn paard was geweest had hij minstens 2x zoveel mogen dokken wegens emotionele schade en een dikke aanklacht aan z'n broek gehad.

Hoe haalt 'ie 't in z'n botte kop om met voorwerk te gaan spelen vlakbij paarden Boos!

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:28

-
Laatst bijgewerkt door Jetje65 op 07-02-22 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:28

Hen3 schreef:
Ja idd maar 8.000 euro vindt ik wel veel

Bij lange na niet genoeg voor het verlies van een dier dat je dierbaar is. Ongeacht de leeftijd. Voor sommige mensen zijn paarden hun kinderen...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:35

Belachelijk dit!Waarom denken mensen niet eens na?Waarom al dat soort leed?Wat is er grappig of leuk aan?Zelfs is het nog verboden nu wat af te steken!
€8000 vind ik echt weinig geld.Bij veel mensen zoals al gezegd wordt is je paard als je kind.Je houdt onwijs veel van zo n dier.Dat is niet uit te drukken in geld.
Sterkte voor de eigenaren!

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:43

Hmm is dit echt waar? of wil iemand gewoon een relletje starten? Mocht het echt zo zijn, is je vriend sowieso een l*l om dat bij paarden in de buurt te doen. Buiten die €8000 zouden ze m een nog een rotje in z'n kont moeten stoppen en die aansteken Clown

Als het bij die €8000 blijft mag die nog van geluk spreken, ik zou ook alles op alles zetten om m flink te laten boeten voor z'n domme ondoordachte acties.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:23

--> PP

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:23

Ik denk het wel. Was gewoon geschrokken van het rotje en daar konden zijn/haar longen/hart niet tegen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:28

Ik zou hem ook veel meer laten dokken!!
misschien was dat paard gewoon met pensioen en stond lekker te genieten en dan boem! verpest iemand zijn leven!
ik snap niet wat die vriend van jou bezielde?!?!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:34

Ik durf te wedden dat dit een reltopic is, twee nieuwe gebruikers die elkaars verhaal bevestigen(als ik mod was zou ik die IP adressen eens checken...), letterlijk "doodgeschrokken" paard, geen enkel nieuwsbericht hierover, kortom ik geloof er geen hout van...
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 16-10-07 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:37

Twijfel ook een beetje aan het bericht...

Maar als het wel klopt dat hoop ik zelfs dat de Eigenaar nog meer krijgt dan die 8000 euro!!!1. Wat een **** om rotjes af te steken bij paarden in de buurt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:38

Uhm maar 8000 euro????? wie denkt ie l*l wel dat ie is om even een rotje te gooien naar een paard. Oppakken en zwaar beboeten die hap en nergens meer toelaten in de maatschappij.
Of zelf even rotjes gooien naar die jongen.

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:41

Pas op wat je zegt. Dit is helaas dus wel waar! Het is het paard van mijn nichtje. Stom dat mensen hier altijd dingen zeggen over anderen. Sta er eens bij stil dat betrokkenen dit ook kunnen lezen. Dan is het erg hard wat je zegt. Als je hier moet lezen dat het niet waar is dat je paard dood is.
Het had ook anders kunnen zijn. Ik had bijv. een topic kunnen plaatsen dat het paard van mijn nichtje dood is dankzij een imbeciel die zonodig vuurwerk moest afsteken. Dan is het op eens heel anders.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:43

runningkawa schreef:
Het enige wat ik kan zeggen dat je vriend een eikel is..wie gooit er nu rotjes bij dieren in de buurt?
Ik hoop dat je vriend moet dokken...illegaal nu rotjes gooien en dat bij dieren Misselijk

Mooi gezegd. Dit is ook precies hoe ik erover denk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:44

Het blijven weerloze dieren die niks terug kunnen doen en als ze dat dan wel doen dan zijn hun de schuldigen. Hoevaak zie je wel niet dat een hond jarenlang getreiterd is en als ie even van zich afbijt dan word ie gelijk afgemaakt... Mijn medelijden heeft ie in ieder geval niet

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:45

Als het zo is vind ik net als Cassidy dat de straf niet hoog genoeg kan zijn.
Laat hem maar betalen hoor, misschien leert hij er dan van.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:46

Walgelijk Misselijk
Ik vind niets zieker dan vuurwerk naar dieren gooien...Bij ons op de kinderboerderij is het ook elk jaar weer raak en dan krijgen ze daarna een taakstrafje bij ons via bureau Halt. ( Extreme duivel Wraak is zoet) Misschien kan hij naast betalen ook nog een jaar lang stallen uitmesten op de manege?

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:48

vroeger toen ik op een draversstal een bijbaantje had. Had ik te hren gekregen dat vrienden van mijn broertje het lumineuze idee hadden om met een buks een wat te schieten op de paarden. Zij woonde vlk bij de trainingsbaan. Heb mijn broertje de voors ( nou ja voor niet echt maar volgens hen was het lol) en een heeeeeele hoop tegens opgesomd. Zij hadden bv geen flauw benul wat de kampioenen van die stal kosten als hen wart zou overkomen laat staan wat er allemaal verder kon gebeuren. en dat ik nu van hen plan afwist en zeker de staleigenaar zou inseinenheb ik ook gedaan ... twee blonde knapen in de slootkant mogelijk narigheid....
Ze zijn verstandig geweest en hebben een ander doel uitgezocht om op te schieten. nee geen levende wezens.

Ik zou als het mijn paard was niet voor de gevolgen instaan. Extreme duivel Extreme duivel

Vork Vork Vork

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:50

Zooo die was er bij mij dus echt niet levend van af gekomen.. vuurwerk gooien naar beesten vind ik zo laag en moet je kijken naar wat de gevolgen zijn. Een flinke schadevergoeding aan z'n broek hangen, een taakstraf en een lawinepijl in z'n bruine ster. Dit is toch één van de eerste dingen die je leert van je ouders, ik snap hier echt helemaal niks van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:52

Niet handig nee, om een rotje in de buurt van eenpaard te laten afgaan.
Geld vind ik wel veel voor een 25-jarige, wat ze dan willen hebben.
Emotionele waarde is niet in geld uit te drukken wordt hier gezegd, dus dan ook niet in geld.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:54

Draag de consequenties van je gedrag: gewoon lappen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:55

Niet alle nieuws komt op Bokt hoor!!! Het is maar net of je ervoor kiest om het in de openbaarheid te brengen of er politie bij te halen.
De waarde van een paard is op emotioneel vlak niet in geld uit te drukken.
Ik hoop dat deze jongen nu wel zijn lesje geleerd heeft. Hoe het afgehandeld wordt zal liggen aan of het onderling opgelost wordt of via justitiele weg.

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:11

-
Laatst bijgewerkt door Jetje65 op 07-02-22 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:20

Grobegni schreef:
Walgelijk Misselijk
Ik vind niets zieker dan vuurwerk naar dieren gooien...Bij ons op de kinderboerderij is het ook elk jaar weer raak en dan krijgen ze daarna een taakstrafje bij ons via bureau Halt. ( Extreme duivel Wraak is zoet) Misschien kan hij naast betalen ook nog een jaar lang stallen uitmesten op de manege?

Ik zou hem echt niet met een mestvork in de buurt van mijn paarden willen hebben hoor!