pasvorm blijft super en ik ben heel tevreden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hestejente schreef:Hoi,
Het valt inderdaad op dat je weinig foldertjes e.d. van Horka tegenkomt. Bij bijvoorbeeld de Bit zitten wel boekjes van Eurostar, Harry's horse enz maar niet van Horka. Daardoor koop je inderdaad minder gauw iets van. Toch heb ik er wel producten van in huis. Mijn witte rijbroek is van Horka. Ik heb hem tweedehands via Marktplaats en ik kan je vertellen dat hij na jaaaren nog als nieuw is, het meisje waar ik 'm van heb heeft er zelfs in gereden toen ze zwanger was. Hij is mij zeker 2 maten te klein, ik moest toen gauw een witte broek en deze kostte samen met een andere broek 30 euro. Ik garandeer je dat ook de stiksels uitstekend zijn!
Mijn zwarte rijjasje is ook van Horka, en dat heb ik ook tweedehands. Bij allebei de advertenties dacht ik overigens wel: "hee, Horka". Horka is voor mij een degelijk merk. Het jasje is trouwens geweldig, het staat goed en het zit lekker. Mijn cap daarentegen is een ramp. Te breed aan de zijkant en te kort, hij drukt heel erg tegen mijn voorhoofd aan. maar dat kan ook aan mijn hoofd liggen natuurlijk. Ben op zoek naar een nieuwe helm van een ander merk, die cap bewaar ik voor netjes, net als die broek die ik gelukkig nooit lang aan hoef
Tot slot: als je over je broek zegt dat hij horkarood of horkagroen is weet iedereen wat je bedoelt! En dat is nou net wat ik bedoel met degelijk: ik denk dat Horkagebruikers niet overdreven trendgevoelig zijn, ze willen gewoon een fijne broek die past bij hun eigen stijl.
Heb je hier wat aan?
ingvdh schreef:Horka heeft een mooie site en een zeer ruim assortiment er op staan.
echter, waar kan ik het kopen? In de ruitersportzaken om de hoek verkopen ze het niet, op de site kon ik nergens vinden waar de nederlandse verkooppunten zijn. Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als de kleur stalen nog duidelijker vermeld zijn. Nu vind ik het moeilijk in te schatten hoe de kleur er in het "echt" uit zou zien.
voordeel van Horka is dat ze ook in grote maten verkrijgbaar zijn, nadeel is dat het huidige maatsysteem zodanig is dat ze (van wat ik heb begrepen) twee maten kleiner uitvallen dan de reguliere kledingmaten en dat er een lange levertijd op zit. Daar zouden ze wat aan kunnen doen.

zoals idd dat horkarood en horkagroen, maar als je op de website kijkt, hebben ze echt wel leuke dingen, en gaan ze zeker wel mee met de mode... alleen zo weinig reclame.. denk dat 't 'm daarin zit 
En heel wat waar ik mee aan het werk kan... Ik ga alle dingen zeker meenemen en kijken of er iets aan gedaan kan worden!
broek gekocht en die pas ik nu nogsteeds!! (ben nu 21
) Nu is de elastiek vergaan maar verder is die rijbroek nog in prima staat! Deze was van wat dikkere stok en met klittenband onderaan. Zonder kunstlederen knieen.
Bar schreef:Ik ken HORKA sinds mijn eerste cap die ik zo'n 30 jaar geleden heb gekregen als klein meisje. Ik heb ook lang gedacht dat Horka alleen caps maakte.
Inmiddels heb ik via XL Equestrian, 2 rjibroeken van Horka in een grotere maat. Met deze service van Horka ben ik erg blij. Eindelijk heb ik een broek met een kunstleren zitvlak die mij past! Verer heb ik nog een rijbroek met een rondgenaaid zitvlak en die zit ook zalig. Prima kwaliteit ook!
Jammer is het dat de kleiding zo ontzettend klein valt.
Wij kregen ooit op de rijvereniging bodywarmers van Horka. Ik kreeg de XXL, daar pas ik normaal gesproken echt wel in. Deze past voor geen meter, valt meer als een M.
TS, succes met je stage en scriptie! Lijkt me een erg leuke opdracht.
De maten zijn ondertussen ook aangepast. Redhorse valt helemaal goed (zelfs een beetje groot!) en Horka valt nog ongeveer een maat kleiner in rijbroeken en in de jassen/shirtjes/rijjassen kloppen de maten gewoon!
Maar ik ben er dus wel tevreden van! foxy80 schreef:Iorr, die maten van Red Horse zijn nog steeds niet echt standaard hoor!
Heb gisteren de umnak fleece binnen gekregen, daar verzuip je in (zeker de mouwen zijn heel erg breed)
voor de bodywarmer duel mag je dan weer absoluut geen boezem hebben...
Maar de rijvestjes concours passen dan weer heel normaal. En ik heb ook een roze mini pull on gehad, super schattig broekje!
). Verder een heerlijke jas, mooie stof en fijne kwaliteit.