Mening over HORKA Riding Wear

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Mening over HORKA Riding Wear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:07

ik heb een horka rijbroek die nu alweer heel wat jaartjes meegaat, kleur blijft mooi wat bij veel broeken niet zo is dan worden ze vaal.
pasvorm blijft super en ik ben heel tevreden Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:38

hestejente schreef:
Hoi,

Het valt inderdaad op dat je weinig foldertjes e.d. van Horka tegenkomt. Bij bijvoorbeeld de Bit zitten wel boekjes van Eurostar, Harry's horse enz maar niet van Horka. Daardoor koop je inderdaad minder gauw iets van. Toch heb ik er wel producten van in huis. Mijn witte rijbroek is van Horka. Ik heb hem tweedehands via Marktplaats en ik kan je vertellen dat hij na jaaaren nog als nieuw is, het meisje waar ik 'm van heb heeft er zelfs in gereden toen ze zwanger was. Hij is mij zeker 2 maten te klein, ik moest toen gauw een witte broek en deze kostte samen met een andere broek 30 euro. Ik garandeer je dat ook de stiksels uitstekend zijn!

Mijn zwarte rijjasje is ook van Horka, en dat heb ik ook tweedehands. Bij allebei de advertenties dacht ik overigens wel: "hee, Horka". Horka is voor mij een degelijk merk. Het jasje is trouwens geweldig, het staat goed en het zit lekker. Mijn cap daarentegen is een ramp. Te breed aan de zijkant en te kort, hij drukt heel erg tegen mijn voorhoofd aan. maar dat kan ook aan mijn hoofd liggen natuurlijk. Ben op zoek naar een nieuwe helm van een ander merk, die cap bewaar ik voor netjes, net als die broek die ik gelukkig nooit lang aan hoef Lachen

Tot slot: als je over je broek zegt dat hij horkarood of horkagroen is weet iedereen wat je bedoelt! En dat is nou net wat ik bedoel met degelijk: ik denk dat Horkagebruikers niet overdreven trendgevoelig zijn, ze willen gewoon een fijne broek die past bij hun eigen stijl.

Heb je hier wat aan?

ja super! Bedankt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:45

O ja, was ik nog vergeten maar bedacht me gisteren toen ik de broek waste: er zit een label op waarop "Teflon" staat, ik neem aan dat dat betekent dat er een teflonlaagje op de stof zit? In ieder geval is hij nog steeds stralend wit terwijl hij maar op 30 graden in de machine mag. Super.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:02

Horka heeft een mooie site en een zeer ruim assortiment er op staan.

echter, waar kan ik het kopen? In de ruitersportzaken om de hoek verkopen ze het niet, op de site kon ik nergens vinden waar de nederlandse verkooppunten zijn. Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als de kleur stalen nog duidelijker vermeld zijn. Nu vind ik het moeilijk in te schatten hoe de kleur er in het "echt" uit zou zien.

voordeel van Horka is dat ze ook in grote maten verkrijgbaar zijn, nadeel is dat het huidige maatsysteem zodanig is dat ze (van wat ik heb begrepen) twee maten kleiner uitvallen dan de reguliere kledingmaten en dat er een lange levertijd op zit. Daar zouden ze wat aan kunnen doen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:32

ingvdh schreef:
Horka heeft een mooie site en een zeer ruim assortiment er op staan.

echter, waar kan ik het kopen? In de ruitersportzaken om de hoek verkopen ze het niet, op de site kon ik nergens vinden waar de nederlandse verkooppunten zijn. Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als de kleur stalen nog duidelijker vermeld zijn. Nu vind ik het moeilijk in te schatten hoe de kleur er in het "echt" uit zou zien.

voordeel van Horka is dat ze ook in grote maten verkrijgbaar zijn, nadeel is dat het huidige maatsysteem zodanig is dat ze (van wat ik heb begrepen) twee maten kleiner uitvallen dan de reguliere kledingmaten en dat er een lange levertijd op zit. Daar zouden ze wat aan kunnen doen.

Maatbroeken levertijd is niks aan te doen.. Zijn ze al druk mee bezig geweest, maar dan word het gewoon te duur... De productie is namelijk in het buitenland, dus kost gewoon verzendtijd ed... Het maatsysteem zijn ze aan het aanpassen, Redhorse (ook van HORKA) heeft al precies de goede maten.

En idd het is lastig als je niet weet waar het verkocht word, ik ben al bezig met een verkooplijst opstellen, maar het is nog niet bekend of deze op de site komt.

Als je graag wilt weten waar er bij jou in de buurt HORKA verkocht word kan je wel een PB sturen!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:04

heey
ik heb al bijna 2 jaar 2 rij broeken van horka die kwam ik toen een keer tegen in een winkel voor maar 40 euro per stuk. de ene zit heerlijk de ander wat minder maar die mindere is al een keer de rits van kapot gegaan meteen op het begin maar voorderest een goed merk Knipoog
- mijn vriendin heeft er ook 1 maar die heeft hem net een paard maanden maar daar zit al een gat in bij het kruis, denk zelf omdat hij iets te wijd was en dan scheurt het.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:03

dat van die maten klopt
eerst was red horse ook maten te groot, nu is het beter

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-07 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:29

Ik dacht eigelijk dat ze ook heel oudbollige kleding hadden Bloos zoals idd dat horkarood en horkagroen, maar als je op de website kijkt, hebben ze echt wel leuke dingen, en gaan ze zeker wel mee met de mode... alleen zo weinig reclame.. denk dat 't 'm daarin zit

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:33

ik kom Horka eigenlijk nergens meer tegen...
(misschien heb je daar ook wat aan)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:06

ik heb al jaren Horka caps. Het zijn de enige caps die ik pas. Bloos
Ze zitten uitstekend, blijven lang netjes en de prijs is heel netjes vind ik.
Wel gaat het kinriempje steeds losser zitten, maar met een paar steekjes met naald en draad nooit meer last van Knipoog

jaahoixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:27

ik heb een Horka broek, tot nu toe nog geen gebreken tegen gekomen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:06

Wat ik hier lees ervaar ik ook. Vroeger vond ik het overal nu kan ik het behalve online nergens meer kopen hier in de buurt.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 07:23

Echt heel erg bedankt voor al jullie reacties! Heb ik weer heel wat om te vermelden in mijn scriptie!!! Haha! En heel wat waar ik mee aan het werk kan... Ik ga alle dingen zeker meenemen en kijken of er iets aan gedaan kan worden!

THNX!!!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 11:43

Misschien nog meer reacties oid??? Pling

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:44

Ik heb een cap en 2 paar rijbroeken van horka en ze bevallen alle 3 prima! Cap doe ik al heel lang mee en is nooit iets mee geweest. De rijbroeken beginnen na een tijd wel te verslijten, maar dat is bij alles wel zo. Ben erg tevreden over horka!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:29

Ik heb verschillende rijbroeken van Horka en ze zijn echt geweldig!
Toen ik 12 was een "Horkarode" Haha! broek gekocht en die pas ik nu nogsteeds!! (ben nu 21 Tong uitsteken ) Nu is de elastiek vergaan maar verder is die rijbroek nog in prima staat! Deze was van wat dikkere stok en met klittenband onderaan. Zonder kunstlederen knieen.
Mijn 2e rijbroek ook gekocht toen ik 12 was was een dunnere rijbroek zonder klittenband odneraan en deze vond ik ook geweldig! Heeft het jaren uitgehouden!
Dan heb ik nu een hele goedkope Horka rijbroek (ongeveer 20 euro) van dunne stof, met van die stof op de knieen en klittenband onderaan. Die zit ook echt super en voor die prijs is het een geweldige broek.
Mijn wedstrijdbroek is de Olympia en die zit ook heerlijk. Hij pas super, sluit mooi aan en door de lengte maat is hij ook lang genoeg!
Mijn volgende rijbroek wordt echt zeker wel een Horka! En gewoon omdat dat de enige broeken zijn die mij heel goed passen en omdat ze niet zo duur zijn!

Horka was het eerste merk wat ik kende want ze verkochten het bij mijn ruitershop dus ik kende het niet van reclame.
Nu ik ergens anders woon moest ik wel zoeken naar een plek waar ze dit merk wel verkopen maar ik heb er 1 gevonden hoor Knipoog

Ik heb ook een cap van Horka, de Airstream en daar ben ik ook tevreden over Lachen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:43

Ik ken HORKA sinds mijn eerste cap die ik zo'n 30 jaar geleden heb gekregen als klein meisje. Ik heb ook lang gedacht dat Horka alleen caps maakte.

Inmiddels heb ik via XL Equestrian, 2 rjibroeken van Horka in een grotere maat. Met deze service van Horka ben ik erg blij. Eindelijk heb ik een broek met een kunstleren zitvlak die mij past! Verer heb ik nog een rijbroek met een rondgenaaid zitvlak en die zit ook zalig. Prima kwaliteit ook!
Jammer is het dat de kleiding zo ontzettend klein valt.

Wij kregen ooit op de rijvereniging bodywarmers van Horka. Ik kreeg de XXL, daar pas ik normaal gesproken echt wel in. Deze past voor geen meter, valt meer als een M.

TS, succes met je stage en scriptie! Lijkt me een erg leuke opdracht.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:39

Bar schreef:
Ik ken HORKA sinds mijn eerste cap die ik zo'n 30 jaar geleden heb gekregen als klein meisje. Ik heb ook lang gedacht dat Horka alleen caps maakte.

Inmiddels heb ik via XL Equestrian, 2 rjibroeken van Horka in een grotere maat. Met deze service van Horka ben ik erg blij. Eindelijk heb ik een broek met een kunstleren zitvlak die mij past! Verer heb ik nog een rijbroek met een rondgenaaid zitvlak en die zit ook zalig. Prima kwaliteit ook!
Jammer is het dat de kleiding zo ontzettend klein valt.

Wij kregen ooit op de rijvereniging bodywarmers van Horka. Ik kreeg de XXL, daar pas ik normaal gesproken echt wel in. Deze past voor geen meter, valt meer als een M.

TS, succes met je stage en scriptie! Lijkt me een erg leuke opdracht.

Ja bedankt!!! Is ook een errug leuke opdracht! Pling De maten zijn ondertussen ook aangepast. Redhorse valt helemaal goed (zelfs een beetje groot!) en Horka valt nog ongeveer een maat kleiner in rijbroeken en in de jassen/shirtjes/rijjassen kloppen de maten gewoon!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:30

Ik heb een fleece vestje van Horka. Erg fijn ding! En lekker warm bovendien want het is gevoerd. Ik heb dat vestje eigenlijk maar op goed geluk gekocht want hier in BE is Horka niet zo bekend Bloos Maar ik ben er dus wel tevreden van!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:33

Ik ben enthousiast fan van de Horka rijbroek, 7/8 jaar geleden heb ik 2 broeken van Horka gekocht en ik rij er nog steeds mee, bij de ene beginnen er nu wat naadjes loslaten, maar de ander is nog prima en ze zullen allebei zo'n 40-60 gulden hebben gekost.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:14

Iorr, die maten van Red Horse zijn nog steeds niet echt standaard hoor!
Heb gisteren de umnak fleece binnen gekregen, daar verzuip je in (zeker de mouwen zijn heel erg breed)
voor de bodywarmer duel mag je dan weer absoluut geen boezem hebben...
Maar de rijvestjes concours passen dan weer heel normaal. En ik heb ook een roze mini pull on gehad, super schattig broekje!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 08:24

foxy80 schreef:
Iorr, die maten van Red Horse zijn nog steeds niet echt standaard hoor!
Heb gisteren de umnak fleece binnen gekregen, daar verzuip je in (zeker de mouwen zijn heel erg breed)
voor de bodywarmer duel mag je dan weer absoluut geen boezem hebben...
Maar de rijvestjes concours passen dan weer heel normaal. En ik heb ook een roze mini pull on gehad, super schattig broekje!

Ja die zijn idd top!!! Nou ik bedoelde ook meer dat Redhorse absoluut niet klein viel... En de duel zal ik even nakijken, want het hoort allemaal de zelfde maatvoering te hebben..!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:37

ik heb een fijne winddichte getailleerde bodywarmer/ritsmouwenjas van Horka en een rijbroek. Rijbroek was onverwoestbaar, heb er jaren mee gedaan, idd jammer dat er zo weinig reclame is. Ik mis ook een Horka webshop mét goede kleurstalen

De jas is heel fijn, echt winddicht, alleen wat minder waterdicht dan ik zou willen, en de ritsen van de mouwen gaan af en toe open staan (dan heb ik een kier onder mijn oksel en das niet fijn Haha!). Verder een heerlijke jas, mooie stof en fijne kwaliteit.

Mijn beeld bij Horka is idd degelijke basics voor een goede prijs. Ik denk dat je dat ook aan moet houden, niet iedereen wil rijbroeken met een ruitje, streepje of andere onzin. Soms is het gewoon lastig zoeken naar een mooie effen rijbroek in het zwart of bruin ofzo, en dan kom ik bij Horka uit.

Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding van Horka heel goed. Qua PR en marketing zou ik (en nu spreek ik even als PR medewerker) veel nadrukkelijker naar buiten treden, wellicht wat verbreding in de producten (qua setjes enz. daar zit toch veel geld - en mond op mond reclame en terugkerende klanten- hoor), een goede, duidelijke website met webshop (is een eenmalige investering en haal je zóveel uit, zowel qua marketing als qua extra omzet) en een duidelijk advertentiebeleid: liever een klein aantal goede en wat duurdere advertenties, dan her en der wat in de wilde weg adverteren.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:45

Ik heb jaren geleden een broek van Horka gehad. Persoonlijk vond ik het helemaal niks. Ik vond de stof niet fijn. Met andere kledingstukken heb ik geen ervaring.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:56

Ben ook al jaren erg blij met mijn Horka cap. Zit super lekker alleen ventileert niet echt optimaal.
De kleding vindt ik ook erg leuk maar is net als veel andere Paardrijmerken voor mij te kort. Lengtematen zou vooral in de bovenkleding heel fijn zijn. Jammer dat er te weinig aan promo gedaan wordt zoals boekjes bij de bit etc. Zien doet kopen en in de winkels zie je het niet al te veel hangen. jammer en een gemiste kans denk ik.