knhs geeft boete bij minder dan 15 verenigingsleden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: knhs geeft boete bij minder dan 15 verenigingsleden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:47

Ik denk idd dat ze willen voorkomen dat er heel veel kleine vereningen ontstaan die goedkoop ruiters van een startkaart enzo voorzien. Als op een gegeven moment veel van die verenigingen in het leven geroepen worden, worden er minder wedstrijden enzo georganiseerd, omdat een kleine vereniging daar geen mogelijkheden voor heeft.

Ik vind het alleen wel raar dat ze niet eerst gaan kijken naar een vereniging voordat ze een kleine club gaan verbieden...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 06:27

Sammie schreef:
Nee dat kan niet zo maar.

In welke statuten heb je nu gekeken? die van de vereniging? Daar hoef je wrs niet wezen. Je moet bij het KNHS wezen(de vereniging in dit geval). De vraag blijft nl. staan: Op welke grond willen ze deze boete geven?

ik heb in de statuten van de knhs gekeken. (die staan gewoon online)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 06:29

ik snap best dat ze wildgroei van kleine clubs willen voorkomen. maar kunnen ze dat niet op een andere manier oplossen?
zo pak je dus ook clubs die wel serieus aan het clubverband werken en elk jaar wedstrijden organiseren.
bij onze club is het ook niet echt een optie om te fuseren. dan zouden we moeten fuseren met een ander dorp. wat nou niet echt praktisch is qua lessen en dingen regelen e.d.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:46

Als ik het goed begrepen heb moet elke vereniging per lid een bepaald bedrag aan de KNHS afdragen. Voor deze afdracht gaat een minimum van 15 leden gelden. Dus verenigingen met met minder dan 15 leden gaan wel voor 15 leden afdracht betalen.
Ik vind het een goede zaak dat de KNHS kleine verenigingen stimuleert om samen te gaan. Het is voor grotere verenigingen toch makkelijker om iets te organiseren dan voor hele kleine clubs.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:27

Maar ik vind dat een fusie wel iets moet zijn dat een club zelf wil, en niet waartoe ze gedwongen worden vanwege financiële redenen.
Hier zijn ook erg veel clubs, maar die bestaan vaak al jaren en jaren. Beetje dorpstraditie, het ene dorp tegen het andere. Het zou toch zonde zijn als zulke tradities verdwijnen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:00

erleyne schreef:
Maar ik vind dat een fusie wel iets moet zijn dat een club zelf wil, en niet waartoe ze gedwongen worden vanwege financiële redenen.
Hier zijn ook erg veel clubs, maar die bestaan vaak al jaren en jaren. Beetje dorpstraditie, het ene dorp tegen het andere. Het zou toch zonde zijn als zulke tradities verdwijnen.

hier ben ik het helemaal mee eens Ja
Als snap ik best dat ze vanuit het KNHS alleen maar wat grotere clubs willen.
Maar wat loulou ook al zegt: dat is helemaal niet praktisch met lessen en dergelijke omdat wij dan zouden moeten gaan fuseren met een ander dorp.
(Btw: wij zijn de enige rijvereniging in ons dorp,, er is nog wel een ponyclub)

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:03

Als dat echt zo is vind ik dat zwaar belachelijk! Wij kunnen er toch niets aan doen dat we een klein dorpje hebben waar maar weinig mensen rijden? Kan slecht de buren een paard geven en zeggen ; kom even bij onze vereniging

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:04

mirkip schreef:
erleyne schreef:

Maar wat loulou ook al zegt: dat is helemaal niet praktisch met lessen en dergelijke omdat wij dan zouden moeten gaan fuseren met een ander dorp.

In dat geval zouden rijvereniging en ponyclub ook samen kunnen gaan Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:07

Wij hebben de rv en de pc in ons dorp samen en ik weet niet of we aan de 15 leden komen, maar hoe willen wij gaan fuseren, in 2 buurdorpen hebben ze niets en de andere horen helemaal bij een andere kring. Dan zouden wij voor een oefenavond een halfuur moeten rijden met de trailer. + dan nog op en neer omdat ik een zusje heb bij de pc en ik zelf bij een rv zit

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:09

mirkip schreef:
erleyne schreef:

In dat geval zouden rijvereniging en ponyclub ook samen kunnen gaan Knipoog

Daar heb je gelijk in.
Al denk ik niet dat het de samenwerking ten goede komt...
De ideeën van (bestuurs)leden van de ponyclub of van de paardenvereniging komen niet vaak overeen. Maar het is natuurlijk een optie die misschien wel ooit bekeken wordt.

Eerst gaan ze nou na hoe hoog de boetes worden.

Inderdaad blacklight, op die manier heeft niemand iets aan een fusie.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:38

Roos_s schreef:
Ik denk idd dat ze willen voorkomen dat er heel veel kleine vereningen ontstaan die goedkoop ruiters van een startkaart enzo voorzien.
.

Dat kan wel, maar je houdt toch je kosten aan de KNHS

Over die brief snapte ik geen ene kl**t, we zullen wel zien Tong uitsteken

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 11:03

als rijvereniging en ponyclub samengaan kost ook geld. je moet dan de naam veranderen. en aangezien we net geld uit hebben gegeven aan dekjes en jassen met onze naam erop... nogal zonde allemaal
daarnaast moet dat ook qua bestuur samengaan...
en meer wedstrijden krijg je op die manier toch niet. wij organiseren de paardenwedstrijden en zij organiseren ponywedstrijden. dat wordt dan echt niet opeens meer....

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:16

loulou schreef:
als rijvereniging en ponyclub samengaan kost ook geld. je moet dan de naam veranderen. en aangezien we net geld uit hebben gegeven aan dekjes en jassen met onze naam erop... nogal zonde allemaal
daarnaast moet dat ook qua bestuur samengaan...
en meer wedstrijden krijg je op die manier toch niet. wij organiseren de paardenwedstrijden en zij organiseren ponywedstrijden. dat wordt dan echt niet opeens meer....

Dat van die namen veranderen dat hoeft niet, onze ponyafdeling heet ook anders dan de paardenafdeling. En meer wedstrijden is toch ook geen vereiste ?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:17

wij hebben dat al eerder gedaan, samengevoegd, we zijn PC RV en MV

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:34

Zou je het probleem niet kunnen omzeilen door een aantal mensen (bijvoorbeeld ouders of een paar donateurs) "niet-rijdend lid" van de vereniging te maken? Je brengt deze mensen dan alleen de KNHS-kosten in rekening en bijvoorbeeld een euro als clublidmaatschap.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:37

Dan betalen de nieuwe leden dus de boete + 1 euro Haha!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:30

Natuurlijk neem je als vereniging die kosten voor je rekening, dat spreekt voor zich! Maar als dat bedrag bij elkaar opgeteld minder is dan de boete zou het een oplossing kunnen zijn. Het kost je als vereniging dan alsnog geld, maar als het zo "de schade" zou kunnen beperken zou het een optie kunnen zijn.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:35

Tjee, dat zou niet veel goed betekenen. Ik ben zelf lid van een vereniging van ongeveer 40 leden, waarvoor 20-30 rijdend in de lessen. Momenteel hebben we 4 startkaarthouders Clown.
Ik ga altijd te voet naar de les. Als er gefuseerd wordt dan ben ik bang dat die optie gaat verdwijnen, want de eerstvolgende optie is dan 1,5 u met mijn paard naar de les :s.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:57

ineke_ schreef:
Dat van die namen veranderen dat hoeft niet, onze ponyafdeling heet ook anders dan de paardenafdeling. En meer wedstrijden is toch ook geen vereiste ?

als je de naam niet hoeft te veranderen dan kan fuseren misschien wel een optie zijn. dan regel je de fusie gewoon op papier en laat je de rest gewoon zoals het is....

nee wedstrijden is idd geen vereiste, maar sommige mensen dachten dat dit een reden kon zijn. omdat grotere clubs makkelijker dingen kunnen organiseren.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:58

Roxx schreef:
Natuurlijk neem je als vereniging die kosten voor je rekening, dat spreekt voor zich! Maar als dat bedrag bij elkaar opgeteld minder is dan de boete zou het een oplossing kunnen zijn. Het kost je als vereniging dan alsnog geld, maar als het zo "de schade" zou kunnen beperken zou het een optie kunnen zijn.

daar hebben we zelf ook al aan zitten denken Ja
daarom was ik benieuwd wat de boete zou worden...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:23

Zoals ik hierboven al schreef, het is geen boete maar afdracht per KNHS lid.
Die gaat vanaf 15 leden tellen dus verenigingen met 8 leden gaan dan 7 x de afdracht extra betalen om op 15 te komen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:44

sorry, overheen gelezen.

mmm ben benieuwd waar ze dan bij ons voor kiezen. of dat betalen of fuseren....
maar ik blijf het een rare regeling vinden.

melanie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:48

Ken heel wat clubs die minder dan 15 leden hebben. Jammer jammer, hiermee dwingen ze clubs tot opdoeken of fuseren en daar zullen vele mensen niet blij van worden.

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:59

Wij zijn op het moment bezig om een vereniging op te richten en tijdens het gesprek met de KNHS is ons ook vertelt dat zij als doel hebben om grote en sterke verenigingen te hebben.

Je ontvangt in ieder geval een rekening voor 15 leden. Zo is dan ons ook al vertelt.

Tja op zich ben ik het er wel mee eens, maar denk niet dat het altijd mogelijk is om bijvoorbeeld te fuseren. Wij hebben in de regio best veel wedstrijdlocaties die allemaal een vereniging hebben. Denk niet dat die zeggen joh jij mag wel onder onze naam een wedstrijd bij jou op stal organiseren.. Zou ik zelf ook niet willen!

dsu wat gebeurt er: je richt in ons geval zelf een vereniging op! Met je eigen vertrouwde stalgenoten als bestuur. Ik vindt dat prettiger!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:45

hoeveel knhs leden hebben wij ongeveer Maart?
Ff denken 3 springruiters. (waarvan er 1 ook dressuurt).
En 4 dressuurruiters. Das dus 7 als ik niemand vergeten ben.