Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:Nee dat kan niet zo maar.
In welke statuten heb je nu gekeken? die van de vereniging? Daar hoef je wrs niet wezen. Je moet bij het KNHS wezen(de vereniging in dit geval). De vraag blijft nl. staan: Op welke grond willen ze deze boete geven?

erleyne schreef:Maar ik vind dat een fusie wel iets moet zijn dat een club zelf wil, en niet waartoe ze gedwongen worden vanwege financiële redenen.
Hier zijn ook erg veel clubs, maar die bestaan vaak al jaren en jaren. Beetje dorpstraditie, het ene dorp tegen het andere. Het zou toch zonde zijn als zulke tradities verdwijnen.

mirkip schreef:erleyne schreef:Maar ik vind dat een fusie wel iets moet zijn dat een club zelf wil, en niet waartoe ze gedwongen worden vanwege financiële redenen.
Hier zijn ook erg veel clubs, maar die bestaan vaak al jaren en jaren. Beetje dorpstraditie, het ene dorp tegen het andere. Het zou toch zonde zijn als zulke tradities verdwijnen.
hier ben ik het helemaal mee eens
Als snap ik best dat ze vanuit het KNHS alleen maar wat grotere clubs willen.
Maar wat loulou ook al zegt: dat is helemaal niet praktisch met lessen en dergelijke omdat wij dan zouden moeten gaan fuseren met een ander dorp.
(Btw: wij zijn de enige rijvereniging in ons dorp,, er is nog wel een ponyclub)

mirkip schreef:erleyne schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens
Als snap ik best dat ze vanuit het KNHS alleen maar wat grotere clubs willen.
Maar wat loulou ook al zegt: dat is helemaal niet praktisch met lessen en dergelijke omdat wij dan zouden moeten gaan fuseren met een ander dorp.
(Btw: wij zijn de enige rijvereniging in ons dorp,, er is nog wel een ponyclub)
In dat geval zouden rijvereniging en ponyclub ook samen kunnen gaan
Roos_s schreef:Ik denk idd dat ze willen voorkomen dat er heel veel kleine vereningen ontstaan die goedkoop ruiters van een startkaart enzo voorzien.
.
loulou schreef:als rijvereniging en ponyclub samengaan kost ook geld. je moet dan de naam veranderen. en aangezien we net geld uit hebben gegeven aan dekjes en jassen met onze naam erop... nogal zonde allemaal
daarnaast moet dat ook qua bestuur samengaan...
en meer wedstrijden krijg je op die manier toch niet. wij organiseren de paardenwedstrijden en zij organiseren ponywedstrijden. dat wordt dan echt niet opeens meer....
. ineke_ schreef:Dat van die namen veranderen dat hoeft niet, onze ponyafdeling heet ook anders dan de paardenafdeling. En meer wedstrijden is toch ook geen vereiste ?
Roxx schreef:Natuurlijk neem je als vereniging die kosten voor je rekening, dat spreekt voor zich! Maar als dat bedrag bij elkaar opgeteld minder is dan de boete zou het een oplossing kunnen zijn. Het kost je als vereniging dan alsnog geld, maar als het zo "de schade" zou kunnen beperken zou het een optie kunnen zijn.