Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Edith

Re: Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:38

Atec starline kost hier in de buurt nieuw 3975 (1,5 paards)
Ben pas overal rondgeweest namelijk.. En hotra yaris kost 3500 nieuw.
Dit is de mijne:
Afbeelding

Afbeelding

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 15:36

Allemaal al bedankt voor het meedenken! Haha!
Atec is denk ik wel een hele goede optie. Vind ik nette trailers om te zien, heb er al 1 uitgebreid mogen testen (op mn werk hadden we een aluminium Humbaur (atis?) en een Atec Technoline, heb ze beide regelmatig mee gehad)
en is een prettige trailer, al was die van hun al wel ontzet (je moest de stang er in een bepaalde volgorde achter doen, anders lukte het niet, maar er stonden daar ook zelden 'schatjes' in de trailer, sprong er regelmatig eentje over de stang enzo)
De Yaris ben ik ook tegen gekomen, maar de Saris en Atec vind ik iets afgewerkter overkomen. En wist niet dat Humbaur qua prijs niet zo ver ervanaf zat.. (en die Bockmann aanbieding is errug interessant, ware het niet dat een groot deel van de centjes voor de trailer in de aankomende paar maanden nog even verdiend moeten worden Koe )

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:24

Wij zijn vooral fan van Atec. Ik heb met verschillende Atecs gereden en die volgen de auto super. soms voel je niet eens dat er een trailer achterhangt. (Zelfs met mijn paard erin, die ervan houd als het te lang duurt te gaan schraapen of schoppen, voel je hem nauwelijks)
We hebben ook wel eens een Bockman gehuurt. Wat een rotding was dat. Het kan aan de trailer hebben gelegen hoor, het was een huur ding, maar hij reed niet lekker en we moesten er dik een uur mee op pad.

Dus toch maar leiver de Atec boven de "dure" Bockmann.
(En dat terwijl de Bockmann dealer om de hoek zit en de Atec dealer een stuk verder weg)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:00

Ik had (gister verkocht) een Starline Diamond, met alle opties erop (ook deurtje aan bestuurderskant, vond ik praktischer).
Nu heb ik al diverse offertes liggen voor Atec *goede trailer, degelijk en niet te duur* en Humbaur *meer ruimte in neus van trailer*.
Maandag ga ik weer naar de dealer en dan ga ik beslissen.

Overigens ligt het er ook aan wáár je je trailer koopt.
Ik was nl. bij de één 500 euro duurder uit op precies dezelfde trailer als bij *edit, even naam verwijderd* (daar heb ik hem uiteindelijk ook gekocht. Super service en daar kun je fijn zaken doen)... voor die adressen PB je maar even, als je daar interesse in hebt.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:50

Concorde schreef:
Allemaal al bedankt voor het meedenken! Haha!
Atec is denk ik wel een hele goede optie. Vind ik nette trailers om te zien, heb er al 1 uitgebreid mogen testen (op mn werk hadden we een aluminium Humbaur (atis?) en een Atec Technoline, heb ze beide regelmatig mee gehad)
en is een prettige trailer, al was die van hun al wel ontzet (je moest de stang er in een bepaalde volgorde achter doen, anders lukte het niet, maar er stonden daar ook zelden 'schatjes' in de trailer, sprong er regelmatig eentje over de stang enzo)
De Yaris ben ik ook tegen gekomen, maar de Saris en Atec vind ik iets afgewerkter overkomen. En wist niet dat Humbaur qua prijs niet zo ver ervanaf zat.. (en die Bockmann aanbieding is errug interessant, ware het niet dat een groot deel van de centjes voor de trailer in de aankomende paar maanden nog even verdiend moeten worden Koe )

Humbaur valt echt wel mee qua prijs. De aluminium en de polyster zijn wel wat duurder. Maar door de constructie van die trailer liggen ze heel stabiel achter de auto. Echt net afgewerkte trailers en veilig. Ben er erg tevreden over. En het prijsverschil is inderdaad echt niet zo groot, had het ook groter verwacht.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:01

Ik ben erg blij met mijn Atec 1,5 starline met gietvloer en rolzeiltje voor nog geen 4000 (ik dacht 3795) euro. Nu rij ik er niet dagelijks mee, eerder wekelijks en breekt mijn paard de trailer niet af.

Ik heb natuurlijk geen idee hoe deze trailer zich op de lange duur gaat houden.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:23

Vandaag ben ik geslaagd voor een trailer.
We zijn uiteindelijk uitgekomen bij een Humbaur Madero.
Eigenlijk precies hetzelfde als de Atis, alleen de Madero heeft PLT ofietsdergelijke wanden.

Afbeelding

Waarschijnlijk kan ik hem morgen al oppikken!!! Cool

Zadelkamer erin, 170cm binnenwerks, trapbescherming, voor ook nog een trapflap voor de zadelkamer, voerbak, rolzeiltje, reservewiel, slot enzovoorts. Ik ben helemaal blij!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:57

Gefeliciteerd! En wat heeft het uiteindelijk gekost? Beetje nieuwsgierig haha!

Ik heb echt nog geen spijt van mijn humbaur!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:25

Ik eigenlijk ook wel...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:03

Zo, da's een mooie trailer hoor Imker!! Ziet er degelijk uit, en zonder poespas, hou ik wel van.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:29

Yes, mijn vriend is hem net op wezen halen (er staat nu al een keuken in....) dus dadelijk komt hij thuis!!!
Ik zal er wel eens foto's van maken, van binnen en buitenkant.
Als iemand nog interesse heeft in naam van mijn trailerdealer, dan hoor ik dat graag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:39

imker schreef:
Yes, mijn vriend is hem net op wezen halen (er staat nu al een keuken in....) dus dadelijk komt hij thuis!!!
Ik zal er wel eens foto's van maken, van binnen en buitenkant.
Als iemand nog interesse heeft in naam van mijn trailerdealer, dan hoor ik dat graag.

Doe eens een foto van de onderzijde. Zomaar, om te zien hoe de triangel aan de rest vast zit.........

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:48

Pourquoi? Zou deze dan niet goed zijn?

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:58

Jawel hoor. Het is nog nooit losgegaan Knipoog
Humbaur maakt prima trailers, heb zelf dit weekend een Humbaur Atis gekocht.
Ikke is voornamelijk fan van Weijer trailers, die kwamen niet zo positief uit de Bit test een tijdje geleden, meen ik. Humbaur Rapid plus (nu de Madero) kwam daar prima uit. Prima koop lijkt mij.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:02

Ik ken Ikke ook voornamelijk als criticus (no offense, Ikke), vandaar gelijk mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:06

Die breken volgens ikke bij atec af...staat ook dagelijks in de krant Ja Tong uitsteken Clown

Gefeliciteerd!! Veel plezier ermee Ja

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:09

Hmmm, strange... Heb toch 4 jaar tot volle tevredenheid Atec gereden...
Heb nog NOOIT stukken gehad met die trailer en ik vond hem ook zeer betrouwbaar en degelijk.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:26

Leuke trailer!
Handig topic ook, vandaar stipje.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:28

Hij is er en hij is GRROOOOOTTT! Ik ben helemaal tevreden!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:41

Ik heb ook een humbaur. Een atis. Ik ben er zeer tevreden mee. De wegligging is super. De assen zijn fijn, extra geveerd. En het chassis is ook mooi degelijk.
Wij hebben een aluminium bodem. Ook onverwoestbaar.
Ik heb hiervoor een Weijer gehad. Ook een prima trailer trouwens...maar die was gewoon op (had 'm tweede hands gekocht) en we zijn zelf niet handig genoeg om er van alles aan te doen...dus vandaar een investering in een nieuwe trailer.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:46

Maar als je een tweepaardstrailer achter je auto wilt hangen moet die auto toch meer dan 1500 kg kunnen trekken.
Het gaat dan toch om het laadVERMOGEN, en niet wat je er feitelijk in hebt staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:49

imker schreef:
Pourquoi? Zou deze dan niet goed zijn?

Dat zeg ik niet, maar dan kun je wel heel duidelijk zien hoe goed (of slecht) de constructie is. Kan ik bezitters van Atec's eens vragen hetzelfde te doen. Duivel Kun je gelijk zien wat ik bedoel. Overigens zijn niet alle Atec's hetzelfde gebouwd. Ik ben nu dus erg benieuwd welke types (en bouwjaren) op welke manier zijn gebouwd.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:52

Maanling schreef:
Maar als je een tweepaardstrailer achter je auto wilt hangen moet die auto toch meer dan 1500 kg kunnen trekken.
Het gaat dan toch om het laadVERMOGEN, en niet wat je er feitelijk in hebt staan.

Ligt aan je rijbewijs. Bij E gaat het op wat er daadwerkelijk instaat en bij alleen B het gewicht van de trailer+het maximum laadvermogen.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:06

imker schreef:
Vandaag ben ik geslaagd voor een trailer.
We zijn uiteindelijk uitgekomen bij een Humbaur Madero.
Eigenlijk precies hetzelfde als de Atis, alleen de Madero heeft PLT ofietsdergelijke wanden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCTVTTHY.jpg

Waarschijnlijk kan ik hem morgen al oppikken!!! Cool

Zadelkamer erin, 170cm binnenwerks, trapbescherming, voor ook nog een trapflap voor de zadelkamer, voerbak, rolzeiltje, reservewiel, slot enzovoorts. Ik ben helemaal blij!

mag ik weten wat je er voor betaald hebt
??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-07 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 16:16

Maanling schreef:

Lees alsjeblieft de faq!
Ik weet heel goed wat ik wel en niet mag! Heb mijn E dus werkelijk gewicht telt!!!