waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: waarom zjn sommige rijbroeken zo duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:54

jumpoverit schreef:
Vaak betaal je indd ook voor de naam. Kwaliteit scheelt niet veelvan andere broeken

De kwaliteit scheelt aanzienlijk!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:59

Heb een rijbroek van de decathlon voor 30 euro en rijd er nu al zo'n 7 jaar mee Nagelbijten / Gniffelen

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:00

Ik heb laatst een nieuwe Kentucky gekocht voor €50. Hij was in de aanbieding en zit SUPER! Fijnste broek die ik heb gehad!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:03

Als je het te duur vindt om ze nieuw te kopen dan zou ik eens op Marktplaats gaan rondneuzen (of gewoon hier op EA!) naar merkbroeken. Dan heb je misschien niet helemaal de kleur van de laatste mode maar wel een degelijke broek voor een redelijk prijs.
Want de dure broeken zijn gewoon beter. Ik heb voorheen wel Mondoni's gehad en wel eens een HH aangepast, maar dat zit voor geen meter als je eenmaal Pikeur of Kentucky gewend bent....Bovendien zijn de stoffen (vaak katoen) lang niet zo slijt-en kleurvast.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:32

kwaliteit, pasvorm, materiaal...

ik vind er zelf toch best verschil in zitten...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:37

Ik ben het helemaal met je eens, vind rijbroeken tegenwoordig erg duur en bovendien vind ik de meeste niet lekker zitten.
Hoop nog zo eentje te vinden als die ik nu heb, het is een horka rijbroek en ik draag hem al zeker 8 jaar. Die zijn volgens mij ook niet heel duur.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:41

Katoo71 schreef:
Dat vraag ik mij dus de laatste tijd af.
Mijn oude simpele broek van tig jaar oud is nu echt op en ik ben hard op weg naar een nieuwe.
Vriendinnen raden steeds een pikeur of anky broek aan maar ik vind ze zo duur Huilen !

Waarom moet een lap stof wel 175 euro kosten zit er goud in ofzo... Boos!

welke broek vinden jullie fijn en gaat een tijd mee voor niet meer dan honderd euro (en dat vind ik nog veel ) of ben ik nu zo'n zeurpiet ?.....

moet je maar eens naar ooteman gaan daarhebben ze broeken van comfortline dat zijn pas echt gouden broeken
pasvorm goed prijs goed , vaak slaag je al tussen de 40 of 70 eu
die andere broeken zijn allemaal zo duur omdat er een zogenaamd merkje op staat ,je betaald gewoon voor dat merk nou dat vind ik onzin als je van comfortline ook goede broeken heb...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:43

Nouvel schreef:
kwaliteit, pasvorm, materiaal...

ik vind er zelf toch best verschil in zitten...

dat maken mensen elkaar wijs Tong uitsteken
het is heust wel van een 1 of ander speciaal stoffie gemaakt wat 0,50 cent duurder was dan die stof van de niet merkbroek maar je betaald tog echt gewoon voor het merk.

__KELLY

Karoliefje_ schreef:
jumpoverit schreef:
Vaak betaal je indd ook voor de naam. Kwaliteit scheelt niet veelvan andere broeken

De kwaliteit scheelt aanzienlijk!

en waar kan jij dat op berrusten Knipoog ?

ilse18

Ik heb verschillende "merk" broeken gehad, en het toppunt was wel een dure pikeur die na een half jaar gebruik compleet doorgesleten was.

Dus tegenwoordig heb ik 3 broeken van comfort line a 35 euro per stuk, en zien er nog perfect uit, terwijl ik ze toch wel intensief gebruik.
Alleen je hebt niet zoveel keuze in de kleurtjes!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:46

Miemserik schreef:
Heb een rijbroek van de decathlon voor 30 euro en rijd er nu al zo'n 7 jaar mee Nagelbijten / Gniffelen

Dat kan dus niet Knipoog De euro is pas in 2002 ingevoerd Tong uitsteken

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:14

Dan wassie vast 30 gulden, nog beter!! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:33

Ik vind Ankybroeken heerlijk zitten maar kwalitatief vind ik ze niet bijzonder zeer zeker niet voor dat geld! Ik vind ze dat ze snel gaan pluizen. Ook heb ik de Eurostar Finale deze bevalt mij tot nu toe nog het beste al vind ik hem ook behoorlijk aan de prijs. In de gulden tijd had ik het er namelijk nooit en te nimmer voor betaald Clown Ook heb ik laatst een HH broek gekocht, zeker voor dat geld vind ik hem niet verkeerd zitten en hoef ik me er ook niet druk om te maken als er een vlek in komt die er niet meer uit wil oid. Dat zou ik met een dure broek dus wel hebben Haha! Pikeur Montana zit ook wel goed, al moet ik zeggen dat de donkerblauwe erg mooi blijft maar die bruine laten naden los en wordt ook snel vaal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 06:57

Kelly, ik heb zelf de ervaring dat Cavallo broeken mij veel beter zitten dan veel goedkopere broeken (helaas, want het zijn niet de goedkoopste...).
Daarnaast rijd ik bijna elke dag (soms meerdere paarden op 1 dag) en doe ik jaren met deze broeken.

Ik vind ze zelf echter aan de dure kant om zo nieuw te kopen in de winkel, dus ik zoek altijd naar broeken ik de uitverkoop of 2e hands... Knipoog

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:28

ik denk dat die broeken alleen maar zo duur zijn omdat anky haar naam er op staat, ik zou gewoon een mooie broek kopen zonder de naam van anky erop. die kunnen ook heel lang mee gaan enzo. het is maar hoe jij er mee om gaat. Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:38

Quillemette schreef:
ik denk dat die broeken alleen maar zo duur zijn omdat anky haar naam er op staat, ik zou gewoon een mooie broek kopen zonder de naam van anky erop. die kunnen ook heel lang mee gaan enzo. het is maar hoe jij er mee om gaat. Bloos

Niet alleen de Ankyrijbroeken zijn duur hoor Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:44

Nogmaals... Natuurlijk betaal je voor het merk.
Dat stofje met dat kleine ribbeltje er in, heeft zich trouwens wel bewezen als een hele degelijke stof voor een rijroek, en die niet heel duur is. Dus denk wel dat je voor een leuk prijsje een broek kan kopen die goed meegaat.

De katoen achtige broeken zullen denk ik fijner zitten maar sowieso sneller slijten, merk of niet. Blijft pasvorm en misschien fabricage (stiksels model etc) over om de kwaliteit te bepalen.

Als je het gaat hebben over een thermo stof die ook nog heel slijtvast is. Dan denk ik niet dat ik zal slagen buiten de merkbroeken.
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 12-10-07 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:48

klein zijn heeft zo zijn voordelen Haha!
Ik probeer altijd bij de kindermaten! Dezelfde broeken,zelfde merken, voor helft van de prijs Vork
Lukt niet altijd hoor, alleen als ze echt groot uitvallen voor mijn dikke billen.
Ik vind rijbroeken ook belachelijk duur.
Ga me wel ooit eens een dure kopen, maar owee als die dan geen 5j meegaat Duivel

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:55

danneke80 schreef:
Ik vind horka juist erg fijn zitten. Vooral die met een (niet kunsleren) zitvlak. Voor mij geen andere broeken meer!
en je hebt ze ook nog in leuke motiefjes.

`

Ja en heeeel veeel modellen!! Loop er stage (scriptie schrijven) Pling.. maar ze hebben echt heeel veel modellen/kleuren/printjes. Zit er altijd wel een bij die lekker zit, bovendien is er nu ook de Red Horse lijn van Horka.. Die heeft echt goedkope broeken die ook super zitten!

Meer info pb! Haha!

ps. Je betaald echt heeel veel voor de merknaam hoor en dan vooral bij Pikeur/Anky ed.!!! Vaak komt de stof uit dezelfde fabriek!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:59

steinstein schreef:
jumpoverit schreef:

Daar ben ik echt niet mee eens.
Het verschil van kwaliteit is behoorlijk groot tussen de goedkopere en de duurdere rijbroeken.

Dus niet bij dezelfde stofcode... Moet je alleen ff verder kijken!!!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:38

Nouvel schreef:
Kelly, ik heb zelf de ervaring dat Cavallo broeken mij veel beter zitten dan veel goedkopere broeken (helaas, want het zijn niet de goedkoopste...).
Daarnaast rijd ik bijna elke dag (soms meerdere paarden op 1 dag) en doe ik jaren met deze broeken.

Ik vind ze zelf echter aan de dure kant om zo nieuw te kopen in de winkel, dus ik zoek altijd naar broeken ik de uitverkoop of 2e hands... Knipoog

jaa dat kan ook wel kloppen dat ze betere kwaliteit misschien zijn , maar die broek kost misschien 30 euro om te produceren en een niet merkbroek misschien 20 euro , maar je betaald echt dik de volle prijs omdat het een merk is , en dat doen ze best slim

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:23

haha, ik heb wel weer een onderwerp bedacht zeg ! ik vind het wel leuk om te lezen hoe verschillend er over rijbroeken word gedacht, de een zweert bij dit de ander bij dat.
Ik ga eerdaags op rijbroeken jacht en zal dan zeker hier melden wat het uiteindelijk is geworden.
Ik ben 13 kilo afgevallen en heb nu maat 40 dus bij de kinderafdeling zit ik zeer zeker niet wel ben ik klein 1.61m dus ik ben nu zeker benieuwd bij wat voor broek ik zal slagen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:38

ilse18 schreef:
Ik heb verschillende "merk" broeken gehad, en het toppunt was wel een dure pikeur die na een half jaar gebruik compleet doorgesleten was.

Dus tegenwoordig heb ik 3 broeken van comfort line a 35 euro per stuk, en zien er nog perfect uit, terwijl ik ze toch wel intensief gebruik.
Alleen je hebt niet zoveel keuze in de kleurtjes!

Ik heb er ook 1tje van comfort line, in het begin zat ie idd heel fijn, maar na een tijdje intensief rijden ( 2 paarden bijna elke dag ) is ie misvormt.. Heeft nu echt zo'n flubberkont Nors opkijken Hij zit opzich nog wel redelijk, maar het ziet er gewoon niet uit.. Heb m nog geen jaar gebruikt, nu heel af en toe als reserve.. Over eurostar ben ik gewoon het meest tevreden Lachen Fijne rijbroeken en gaan lang mee. Als je een beetje goed zoekt zijn ze ook nog niet zo heel duur. Heb ook een cavallo blue label, zit aan de bovenkant wel heel fijn, alleen op mn scheenbenen krijg ik een gigantische drukplek van het stiksel als je m te lang aan hebt ( het is mijn crossbroek, dus crossen en weer mn eurostar aan Tong uitsteken )

Ik ben ook van mening dat je vooral voor merk betaald.. De meeste Anky en Pikeur zijn al weer duurder dan Eurostar bijvoorbeeld. ( En wat denk je van een Anky shirtje bijv. Hopsa, 50 euro.. Zoveel kan het echt niet kosten om te produceren.. )

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:43

@Jolienn wel raar , ik rijd ook intensief en heb 2 broeken van comfortline en die van mij zijn nog helemaal mooi ..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:53

het is ook een verschil of je een broek 3 keer in de week aanhebt of 3 keer per week een andere. Ik heb ook altijd pikeur en heb ook goedkope. Al mijn broeken zijn nog goed. Rijd wel bijna elke dag maar verwissel vaak (wel zo schoon he;)) Maar ik kijk wel altijd eerst bij de uitverkoop, daar slaag ik meestal al. Vorige keer een kentucky gekocht, was 130 euro en 49,95 in de uitverkoop. Mooie deal vond ik zelf, wel merk kwaliteit ed maar geen hoge prijs Knipoog