lederen zitvlak wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumpoverit

Re: lederen zitvlak wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:16

Ik ook, voor mijn gevoel blijf ik dan beter zitten

Peetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:45

Ik vind het weinig uitmaken. Het zit wel iets steviger, maar het is verrekte lastig bij het opstappen (want rekt niet mee Tong uitsteken).

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:49

mememe schreef:
LiSSy schreef:
ik heb altijd rijbroeken met leren zitvlak, maar dan wel van de duurdere merken (pikeur, cavallo, kentucky) deze broeken hebben een heel soepel zitvlak, kan er ook makkelijk mee opstappen enzo.

Bedankt voor je antwoord. Heb je weleens hh of mondoni rijbroeken gehad met lederen zitvlak? of wil dat niet goed.?

Als je met een ladder je paard op wil *LOL* Nee beetje overdreven, maar heb liever een broek van bijv. Kyra-k of Eurostar, is het zitvlak veeel soepeler van en de kwaliteit ook aanzienlijk beter, je betaald veel; maar het gaat langer mee dan bijv hh & Mondoni

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 20:13

Als je met een ladder je paard op wil *LOL* Nee beetje overdreven, maar heb liever een broek van bijv. Kyra-k of Eurostar, is het zitvlak veeel soepeler van en de kwaliteit ook aanzienlijk beter, je betaald veel; maar het gaat langer mee dan bijv hh & Mondoni[/quote]

Tong uitsteken nou als je een ladder voor me hebt wil ik het best eens proberen Knipoog . Ga wel even slijmen bij mijn moeder Knipoog Ouders zijn soms zo handig Nagelbijten / Gniffelen Ja Zal even gaan kijken hoe en wat.

noekia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:44

Ik had altijd normale rijbroeken,alleen mn wedstrijdbroek was met lederen zitvlak.
Ik vond hem zo lekker zitten dat ik hem ook buiten of met vrij rijden aan had!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:46

LiSSy schreef:
ik heb altijd rijbroeken met leren zitvlak, maar dan wel van de duurdere merken (pikeur, cavallo, kentucky) deze broeken hebben een heel soepel zitvlak, kan er ook makkelijk mee opstappen enzo.

Inderdaad ik ook Lachen Wil eigenlijk ook niet meer zonder lederen zitvlak Bloos

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:47

Nu ik eenmaal een broek met lederen zitvlak heb, wil ik ook niet meer zonder! voor mijn gevoel glij ik zonder alle kanten op. ik blijf veel beter 'plakken'
Met opstappen heb ik geen problemen, alleen de eerste keer nadat `ie uit de was komt..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:49

Ik heb er 1 van eurostar en die bevalt prima! Zit lekker en ik heb ook het gevoel dat ik beter vast zit aan het zadel.Slijt niet snel en wordt ook niet stijf.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:46

Ik heb er een van Eurostar en vind hem prima, heb nu zelfs de witte ervan gekocht voor wedstrijden. Mooi aan de prijs, die van mij begint nu wel wat te pluizen na 2 jaar. Ik vind ze juist erg soepel. Inderdaad met opstappen merk je het wel even, maar dat ben je zo vergeten.

Groetjes Sanne

P.S.: mijn paard zit niet geweldig lekker en een lederen kontvlek helpt daar zeker bij.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:02

mememe schreef:
Dat wil ik best snappen, dat je portemonnee dat heel erg graag wil. Tong uitsteken
offtopic:Heeft iemand de nieuwe harry's horse gaithers al geprobeerd gezien?¿

ja ik heb de gaithers,
ze rijden erg lekker maar ze zakken eenbeetje af, maar voor 32,- vind ik dat niet erg Clown

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:24

ik vind ze geweldig zitten en het glijd niet zo over het zadel en als het zitvlak te stijf is miss een maatjuh groter?? of is het dan geen gezicht meer?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:46

Ik heb de leren gaithers van HH. Ben ze nog aan het 'inrijden'. Zitten lekker, en staan mooi.
Van broeken heb ik ook alleen maar met (kunst)leren zitvlak. Die van Horka vind ik lekker zitten, dat kunstleer is heel soepel!
Dat zijn Horka Atlanta's Haha!
Mondoni vond ik helemaal niets. stug, zat echt niet lekker..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:47

Ik heb ook het liefst een leren zitvlak.
Mijn spijkerrijbroek van Pikeur heeft een heel fijne soepele zit.

sam8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:33

Ik heb 2 eurostar rijbroeken met zitvlak. De eerste heb ik nu al voor het 4e jaar aan. En er mankeert nog helemaal NIETS aan. Echt geweldig. De tweede zit ook heerlijk.. Ik heb geen problemen met opstappen of dat ze stijf zijn. Denk dat het model je wel goed moet passen. Ik heb ook eens een mondoni gehad, maar die zat weer niet lekker.. Hij zakte steeds af.
Dus voor mij.. de EUROSTAR!!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:36

nee voor mij geen leren zitvlak.. ik vind het niet fijn zitten.
nee geef mij maar zo'n lekkere simpele Lachen
als mijn broek emt lerenzitvlak te klein is dan koop ik zeker eentje zonder Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:41

Ik heb een 2 zonder leer en 2 met leer, ik vind het allebij wel lekker zitten ookal zit ik met leer inderdaad een stuk steviger voor mijn gevoel.
die met leer zijn van HH (die nieuwe van deze winter met ruitjes) en eentje van global geloof ik maar die vind ik niet zo fijn als die HH.

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:27

Mij maakt het niet zoveel uit. Met een zitvlak zit je wel steviger in je zadel maar één zonder zit weer veel soepeler. Het gaat erom wat je zelf lekker vindt zitten.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:36

Ik heb een van Mondoni met zo'n zitvlak.
Vreselijk vind ik hem zitten ,want die rekt dus niet mee .
Met opstappen is het dan weer feest vooral met een fris paard onder je kont Clown

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:48

ik heb er een van hh met kunstlederenzitvlak!! vind um echt niet fijn geef mij maar de gewone stoffen broeken!! kan er echt niet aan wennen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:02

Niet. Ik vind ze persoonlijk echt hartstikke verrrot zitten. Blegh.. Geef mij maar één zonder! Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:04

ik heb er ook een gehad en vind het voor geem meter zitten als je loopt lijkt het net of je in je broek hebt gepoept Bloos

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:08

Mijn eerste broek met leren zitvlak was een goedkoop merk met een lage taille. Dat ding zakte dus iedere keer van mijn kont als ik bukte of opsteeg. Daarna heb ik een eurostar gekocht, die was wel lekker soepel en zat veel fijner.
Begin van deze zomer heb ik ze weer terug in de kast gegooid. Wanneer het warm is en mijn huis klam wordt gaat het leren inzetstuk schuren tegen mijn benen en rijdt ik alles open. Hoewel ze heel fijn rijden en mij echt helpen goed in het zadel te blijven zitten doe ik het voortaan toch maar met broeken zonder leren zitvlak. Het heeft even wat tijd gekost voordat ik er weer aan gewend was daarmee in het zadel te blijven zitten, maar nu weet ik eigenlijk niet anders meer.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:00

mememe schreef:
Dat wil ik best snappen, dat je portemonnee dat heel erg graag wil. Tong uitsteken
offtopic:Heeft iemand de nieuwe harry's horse gaithers al geprobeerd gezien?¿

IK, want ik heb ze Bloos (als je tenminste de lederen bedoelt)
En ik ben er zeer tevreden over Lachen. Ze zijn helemaal van leer, dus ik heb er lekker veel steun aan Lachen.
En ik heb er helemaal geen last van dat ze zakken oid Lachen Ze zijn wel gewoon netjes ingezakt als laarzen, maar afzakken doen ze verder niet..

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:55

Ik vind zon lere kont helemaal niet fijn..
Vooral in de zomer niet, plakt allemaal zo haha