laartjuh schreef:Uh, kan je niet gewoon de tijd nemen? En oefenen ipv gelijk met het grote geschut aan de gang te gaan.
Denk je dat we dat niet doen.. ?
dat we direct zeggen van.. ach laten we maar direct de praam om doen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laartjuh schreef:Uh, kan je niet gewoon de tijd nemen? En oefenen ipv gelijk met het grote geschut aan de gang te gaan.
Jessicoo schreef:Misschien zijn er idd wel andere manieren..
Het is maar waar je zelf voor kiest.
en ik heb geen niks tegen een praam..
En als mensen dat gemak zucht vinden.. Tja..dat is hun mening..
En ik vindt dat het er ook vanaf hangt.. hoe strak je hem zelf draait..
superrizzo schreef:je ziet dat mij ook niet schrijven.
maar in dit geval vind het paard het NIET leuk.
en waarom dan het ene niet zo leuke middel met het anderen samen nemen.
zo veel andere dingen.
maar heleaas kijken de meeste mensen alleen naar het MOOIE.
een mes heeft hetzefde effect als trekken dus lijkt mij dat je het niet voor hoeft te laten .
Frekja schreef:ENDORFINE !
Frekja schreef:ENDORFINE !
(sorry
) zit heel de dag al met morfine in mijn hoofd vandaar hahah Jessicoo schreef:Ik zeg ook niet dat ik het voor het geringste direct gebruik...
Ik gebruik het eigenlijk nooit!!
Maar dit is toch een eindelose discussie waar wij toch niet uit komen..
het is ieder zijn mening.
dblijham schreef:Mijn merrie had er ook altijd een hekel aan als je haar manen zelfs maar uitkamde, ik heb haar manen gesneden met een speciaal mesje ervoor. Kost ca. 3 euro en is bij bijna elke ruitersportzaak wel te krijgen. Blijkbaar vond ze het geen beroerde ervaring want ik mag haar manen nu rustig uitborstelen en vlechten vind ze ook best.

Jessicoo schreef:Vonnie84 schreef:Dat van die oren is vooral leuk bij sensitieve paarden. Wat hebben wij er lang over gedaan voordat we bij een paard de oren aan konden raken. En we verwachten dat het aan bovenstaand trucje te danken is (wij hebben dat nooit gedaan).
Waarom ga je je paard nog pesten met manen trekken. Je trekt gewoon haar uit je paard! Waarom knip je ze niet en dun je ze uit met een uitdunschaar? Scheelt een hoop stress voor beiden en een net zo mooi resultaat.
Trekken heeft een natuurlijke uitstraling dan wanneer je het knipt en/of uitdunt..