Wedstrijd naam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:41

ik vind het dom als je andere namen verzint dan lijkt het alsof je je normale naam van je paard niet goed genoeg vind , omdat je wel ff de blits moet maken op een wedstrijd . mijnes heet ardon en zo houd ik het.

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:42

maar das mijn mening.......

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:58

haike schreef:
Snap niet waarom iedereen zijn paard een andere wedstrijdnaam wil geven als ze de echte naam niet chique vinden. Je moet jezelf toch bewijzen met je rijstijl en niet met de naam van je pony/paard.
Of snap ik dit nu niet??? Dan graag uitleg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant,...... Ik zal je een heel mooi voorbeeld geven.

Ongeveer 6 jaar geleden reed ik een paard van iemand anders (springen). Die zou ik op wedstrijd uit gaan brengen. Dat paard heette Ans ( Misselijk voor een paardennaam dan he Haha!).

Toen ik met haar reed, kochten we mijn vorige paardje. Je zult het niet geloven, maar die heette op papier dus Kees....... Frusty

Zie jij jezelf al op wedstrijd komen met Kees en Ans en dat je je dan ook nog eens gaat bewijzen met je rijstijl? Nee, dat komt echt niet over, het spijt me!

Het ergste vond ik nog wel dat het beide zulke ontzettend chique paarden waren,......

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:19

En dat bedoel ik dus ook, Ik vind Netty gewoon niet klinken, dat is mijn mening, waarom zou ik er geen veelzeggende naam voor of achter kunnen plakken, zoals ik al zei, Netty blijft erin, maar er komt iets voor of achter. Zo verloochen ik haar naam niet, maar maak hem wel wat frisser.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:42

Jamy heet offieciel Jezabel van de Zonnehoeve, nou dat vind ik geen mooie naam voor roepnaam (dus werd het Jamy) en het is geloof ik nog bijbels ook Verward maar nu is het geloof ik Jamy Jezabel van de Zonnehoeve en anders pech dan maar een van 2 maakt mij toch niet zo super veel uit, het is tenminsten geen Kees of ans Knipoog

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:45

wij vinden dat je je paardje gewoon mot noemen hoe ie heet! As ie 2 name krijgt waar mot ie dan op reageren?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:46

sweetieponys schreef:
wij vinden dat je je paardje gewoon mot noemen hoe ie heet! As ie 2 name krijgt waar mot ie dan op reageren?

ja maar zo heet die toch gewoon op papier, dus niet als roepnaam.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:18

ardonnypony schreef:
...dan lijkt het alsof je je normale naam van je paard niet goed genoeg vind , omdat je wel ff de blits moet maken op een wedstrijd...

Pardon? Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:27

Als ik met onze paarden namen de blits moet maken heb ik het toch fout aangepakt; ze heten nl Trammelant, Didaer (Die daar), Issedy (Is ze die?), Pablo Pot d'Ory (pablo potdorie) en Raimaer (raad maar). Onzin dus!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:52

Die van mij heet op papier Hetrymi's Aristo. Ik zag mezelf niet Aristo roepen. We hebben hem maar Grappa 40% genoemd. 40% staat er alleen op zijn startkaart bij. Ach je bent italiaan of niet. De volgende zal ook een aan Italie referende naam krijgen. Mogelijk weer beginnend met een G en eindigend op een A. Indien haalbaar. Of de eigen naam meot leuk zijn, dan laat ik het zo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 11:01

Wat dat betreft hebben onze paarden ook een traditie van Italiaanse of Italiaans klinkende namen: Manjo, Dino en Ameretto. Maar daar kwamen we laatst pas bij toeval achter. Overigens had Ameretto natuurlijk AmAretto moeten heten, foutje van de fokker maar wel 'originale'. Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 11:52

ardonnypony schreef:
ik vind het dom als je andere namen verzint dan lijkt het alsof je je normale naam van je paard niet goed genoeg vind , omdat je wel ff de blits moet maken op een wedstrijd . mijnes heet ardon en zo houd ik het.

Waarom gebruik je hier op bokt dan niet je eigen naam, of vond je je eigen naam niet goed genoeg en wou je de blits maken??? Frusty

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 19:57

ze heeft die naam omdat haar pony ardon heet! dus schaamt ze zich niet voor r ponys naam! En waarom zou ze haar eige naam zegge? niemand doet dat en het is toch grappig as je de naam van je pony doet!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:15

hun schamen zich toch niet ze willen alleen een mooiere of chiquere naam, maar schamen is iets anders lijkt mij tenminste dan durf je niet zonder een mooie naam je ergens te vertonen. maar ja nu weer on-topic Lachen

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:29

sweetieponys schreef:
ze heeft die naam omdat haar pony ardon heet! dus schaamt ze zich niet voor r ponys naam! En waarom zou ze haar eige naam zegge? niemand doet dat en het is toch grappig as je de naam van je pony doet!
Sou inderdaad wel grapug sein...... Lips are sealed

Maar goed, even ontopic idd.
Ik schaam mij niet voor haar naam, dat zou helemaal lekker zijn, Ik hou haar naam er ook gewoon bij, ik plak er alleen wat voor......
Maak je niet zo druk.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:46

mijn paard heet baloe. En eigenlijk vind ik dat geen naam om de ring mee intekomen.... het is wel lekker makkelijk met roepen enzo. Maar zn volledige naam (op papier) is baloe b. dus wedstrijdnaam: Baloebee. ik ga hem geen namen geven zoals welt hitt, en magic ronaldo, of sky dancer... dat vind ik echt niks. Het moet er wel n beetje op lijken... maar misschien ga ik wel nooit wedstrijden rijden...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 10:16

sweetieponys schreef:

Dat was ook sarcastisch bedoeld... Scheve mond

Maar ik neem ook heus geen andere naam omdat ik deze naam niet mooi vind, anders had ik de naam wel veranderd zodra ik haar kocht, maar Goldy Star is nou eenmaal een béétje penny en ik wil haar voor de westrijden een iets volwassener klinkende naam geven. Als je iets doet moet je het ook goed doen vind ik. Daarbij doel ik op de opmerking over dat je je rijstijl moet bewijzen, daarnaast is het leuk om netjes incl goedklinkende naam te verschijnen, het gaat niet alleen om je rijstijl, maar zeker ook niet alleen om uiterlijk, al is dat allemaal wel mooi meegenomen, alles in het geheel levert pluspunten op.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:39

ik houd wel heel erg van engelse namen!
de goedgekeurde hengst van mijn instructeur heet?; nothing to lose(zo schrijf je dta toch? ) tis een springpaard, vind het wel een stoere naam!
die van een clubgenoot heet No Merci(geen genade)
mijn vorige pony heette trouwens Arenda, is wel apart, sommige mensen heten trouwens zo, dat is wel wat minder
maar DA was van de fokker!
zo heeft ie: FrianDA, wenDA, arenDA, omdat ze een hengst hadden en DA niet klonk werd het ff DO: renDO
naja de rest weet ik niet meer!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 16:08

Wij doen niet aan wedstrijdnamen Knipoog

Mijn eerste pony heette 'Nicky', en op concours ook gewoon Nicky Lachen. Niks bijzonders aan, er zijn al tig Nicky's, maar so what? Het was trouwens ook een haflinger, die heeft je toch al niet zo snel zo'n superdure engelse naam Haha!.

En Grassie heet voluit 'Graziano', ook niet zelf verzonnen maar ik vind het een erg leuke naam , en dat klinkt ook wel leuk op wedstrijd Haha!. Je komt iig niet snel een 2e paard met die naam tegen.. Alleen altijd grappig bij de prijsuitreikingen, dan is het meestal 'Gra.. Gras.. Gratiano ' *LOL*. (in het gunstigste geval, meestal wordt er Grassiano van gemaakt Misselijk Knipoog )

Maar ik zou zelf dus de naam van mijn paard niet gaan veranderen voor een wedstrijd, en de namen van jou pony's zijn toch gewoon goed?

Ik kende trouwens een paard wat helemaal geen naam had, op zijn papier stond gewoon 'K'. Kijk, dat ze daar dan op wedstrijd wat anders voor bedenken kan ik me voorstellen Knipoog.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:48

Hmmm, ja ik ken het "probleem" Grassie!! Mijn vorige paard heette op papier dus Kees, maar ik heb hem Kyvaso genoemd (spreek uit: kievasso). Dat ging dus ook nooit goed bij de prijsuitreiking, hahaha *LOL* . Hij is wat dat betreft al voor vanalles uitgescholden, hehehe. Dus nu heb ik het makkelijk, met Roxanne en Velvet. Daar kan weinig mee misgaan lijkt me Haha! *LOL* .

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:25

maverick heet gewoon maverick,ik vind ge woon dat t bij hem past.en mijn andere heeft winston joy,ik wile ook wat chiquers voor op de startlijst,dus is zijn wedstrijdnaam well done winston.