Pony in trailer: hoe 'aankleden'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Pony in trailer: hoe 'aankleden'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 12:52

Dank je! Lachen

Moet het hoofd ook beschermd worden?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:56

Bescherming is id misschien voor mij wel zo verstandig, hij is heel jong en heeft 1x heel kort in de trailer gestaan. En met wat voor knoop zet je hem vast, zo'n loshaal knoop?

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:57

Transportbeschermers.. Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 12:57

Idee wat hier werd gegeven: zo'n touw met veiligheidshaak (he hoe heet dat nou Clown) . ipv musketon een haak die je zo los kunt trekken

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:06

ik zou als je pony het niet gewent is om wat om zijn benen te hebben er niks om heen doen.. hij zal er dan alleen maar last van hebben en onrustig worden en dan heb je juist kans dat ie zich bezeerd! dus gewoon niks om de benen! wel zou ik een hooinet op hangen dan kan ie lekker aan het hooi knabbel en dan is ie lekker bezig! laat je vader rustig rijden vooral met dreppels oppassen dat ie er niet te hard overheen gaat want anders krijgt je pony hele harde klappen in zijn benen..suc6 verder!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:07

Ik begin het alleen maar spannender te vinden zo Nagelbijten / Gniffelen

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:12

niet druk maken als je zelf rustig blijft zal je pony ook rustig blijven...maak er niet te veel poespas van..dus niet allerlei beschermers enz als ie het niet gewent is daar zal die alleen maar onrustig van worden..gewoon dun dekentje op en hooinet erin en rustig rijden met de trailer zelf rustig blijven met laden enz.. dan komt het allemaal wel goed!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:13

Hai Welshcobfan,
Je gaf al aan dat je het heel spannend vind en je vader heeft geen ervaring met trailerrijden. Blijf rustig allemaal, je pony heeft hele goede voelsprieten.
Verder had het handig geweest voor jezelf en ook voor je pony om een paar keer te oefenen met in- en uitladen voordat je ook daadwerkelijk de weg op gaat.
Kan er niet iemand mee met ervaring, al is het anders om in te laden dat je even een extra handje hebt van iemand die weet hoe en wat. Wat weet jij verder van laden, vastzetten etc. weet je welke stappen je nemen moet ? Vraag anders hulp.

Als ik jou was dan zou ik een paar keer oefenen voor het jonge beestje, voor jezelf en je vader. Dan weet je waar eventueele problemen zitten en gaan jullie straks allemaal een stuk zekerder de weg op. Succes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:24

ik heb vroeger op de manege wel paarden in de trailer geladen. Mijn eigen pony durfde ik niet eens uit te laden toen hij aankwam Nagelbijten / Gniffelen (nu wel hoor, ik ken hem nu Knipoog ). Hij is niet meer heel jong, hij is 8 Lachen en vrij rustig. Oefenen wou ik inderdaad al doen, maar ik denk dat het geen probleem gaat worden. Vastzetten... sja ik ga ervan uit dat die mensen in de trailer al een trailer lijn hebben zitten, dat ik het alleen nog maar aan het halster hoef vast te zetten.

Welke stappen? Ik neem aan eerst trailer klaar maken, spul in auto laden en als laatste de pony erin zetten.

De combi trailer en papa gaat wel goedkomen: hij rijdt altijd wel rustig en beheerst (met mij in de auto moet hij ook altijd heel voorzichtig rijden ivm wagenziekte, dus hij weet hoe rustig hij over hobbels en rotondes moet Haha!)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:30

Wel spannend hoor allemaal he zo'n paard vervoeren. Ik begin ook aardig zenuwachtig te worden, maar eens moet de eerste keer zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:36

Mijn paard heeft bij een lange rit bandage en onderlappen om. Verder alleen een deken als hij buiten de trailer ook onder deken staat. Altijd een fleece deken, niks dikker.

Beenbescherming is handig als je niet weet hoe hij op de trailer reageert.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:19

met stappen, bedoel ik, de volgorde, inladen, stang, klep, vastzetten en met uitladen, losmaken, klep, stang en dan uitladen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:27

Het meeste is volgens mij al wel gezegd. Nog 1 ding bij het uitladen. Eerst je pony ''los'' en dan pas de stang erachterweg.
Met los bedoel ik hier dat hij niet meer aan de kettingen in de trailer staat, maar dat jij hem vast hebt aan een halstertouw.
Hetzelfde geldt trouwens voor het inladen. Eerst de stang erachter en dan pas vastzetten.

Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:29

Echt super bedankt! Ik heb nu eindelijk een beetje een idee hoe ik mijn pony veilig kan vervoeren Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:37

Thnx voor de tips, nu moet het goed gaan allemaal Vork

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:12

Welshcobfan schreef:
Kan er wel gewoon stro in de trailer?
Mijn vader heeft nog nooit met een trailer gereden, maar hij kan wel altijd goed met de caravan rijden Nagelbijten / Gniffelen

Niks op de bodem van de trailer doen, een caravan is niet het zelfde als een trailer daar zit geen levend ding in en in een trailer wel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:09

ik weet dat ee3n trailer niet gelijk is aan een caravan Knipoog maar in de caravan kan net zo goed een paard staan, zo voorzichtig rijdt pa met zijn grote trots Nagelbijten / Gniffelen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:35

wat voor een soort trailer ga je gebruiken, 1, 1,5 of 2 paards ?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:42

en nog een tip laat je vader voor de zekerheid de klep en de stang los maken en vast zetten. Jij nog niet onder de voorste stang door. Heb het de eerste keer mee gemaakt met het paard wat ik rij. Paardje los vader doet net iets te snel stang weg en paard schiet achteruit. Ik had het touw vast en stond nog niet naast haar maar nog voor de stang. Met gevolg brandblaren op de handen omdat ik het touw niet los wilde laten, de voorste stang tegen de ribben en die waren gekneusd. Dus eerst los, naast je paard gaan staan en dan de rotzooi los aan de achterkant.
En net zo met inladen. Inladen, stang erachter, klep dicht en dan pas onder de voorste stang door, en vast zetten

Nu gaat het goed hoor bij mij maar de eerste keer is altijd spannend

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:45

garny95 schreef:
wat voor een soort trailer ga je gebruiken, 1, 1,5 of 2 paards ?

Hopelijk 1,5. Wij moeten een trailer lenen, de hoop is nu gevestigd op de achterneef van mijn vader die pony's fokt Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:54

zorg dat je wel een goede trailer tot je beschikking krijgt ! succes ermee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:03

daar let ik ook zeker op Lachen Hij vervoerd zelf ook altijd zijn pony's naar keuringen dus die trailer zal wel in orde zijn Lachen (ik hoop dat wij die mogen lenen Lachen )

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:07

ik heb zaterdag een 2,5 jarige opgehaalt die pas 1 keer als veulen zijnde op de trailer had gestaan... heb haar er bloot op gezet en ze kwam er gewoon weer heel uit Pling bij mij gaan ze er trouwens allemaal bloot op Clown

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 06:29

Ik ga 28 oktober oook voor het eerst mijn pony vervoeren, spannend:P, ik denk dat ik gwoon een zweetdeken op doe, en peesbschermers om

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 06:54

TeeGee schreef:
Met de trailer rijden is toch wel heel anders als met de caravan hoor...

Ja er staat een levend dier in maar verder met bochten ruim nemen en achteruit rijden enz is het hetzelfde.