Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dierfysio schreef:nou, die casco's niet nee. maar Chantal Meglenbrink crosst met een pikeur GPA. die lijkt me daar ook iets geschikter (dus veiliger) voor dan een casco-cap.
vind ze best OK zitten (lekker luchtig) maar ik heb toch het idee dat iets OM je hoofd veiliger is.
mensen die dat anders zien: waarom vind je dat dan?

erleyne schreef:knabbelgirl schreef:kalvalkade is ook echt super!
Ik heb ook een kavalkade, geweldige cap, en kan tegen een stootje. Die van mijn was 70 euro.
Rieja schreef:Zijn die HH caps niet heel warm?
Lijkt me toch minder ventileren dan een Casco. Ik heb zelf nu een Casco duell maar ben ook op zoek naar iets anders.
Maar ik heb geen zin in een zweethoofd, zoals 'vroegah' met die ongeventileerde caps.

Aimee schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat jullie onder "goed" verstaan.
Een veilige helm?
Een mooie helm?
Een goedkope helm?
) 
Aimee schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat jullie onder "goed" verstaan.
Een veilige helm?
Een mooie helm?
Een goedkope helm?
Rieja schreef:Lijkt me wel, want hoe wil je anders controleren of een helm veilig is? Als een helm gewoon het CE 1384 keurmerk heeft, dan is hij veilig genoeg bevonden.
En ik weet dat er tests zijn gedaan waaruit bleek dat een Lidl-cap minstens even veilig was dan een veel duurdere Pikeur GPA, dus er is blijkbaar geen direct verband tussen prijs en veiligheid.