Een goeie (niet al te dure) cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertjhu

Re: Een goeie (niet al te dure) cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:18

Een Harry's Horse hij kost 65,- zit heel lekker en staat netjes.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:33

dierfysio schreef:
nou, die casco's niet nee. maar Chantal Meglenbrink crosst met een pikeur GPA. die lijkt me daar ook iets geschikter (dus veiliger) voor dan een casco-cap. Bloos
vind ze best OK zitten (lekker luchtig) maar ik heb toch het idee dat iets OM je hoofd veiliger is.
mensen die dat anders zien: waarom vind je dat dan?

Dat is niet zo slim van Chantal
Zelfs Pikeur zelf geeft aan dat dat geen crosshelm is en uit meerdere veiligheidstests is al gebleken dat een GPA maar net aan voldoende veiligheid biedt.
Laatst bijgewerkt door Aimee op 02-10-07 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:51

Zijn die HH caps niet heel warm?
Lijkt me toch minder ventileren dan een Casco. Ik heb zelf nu een Casco duell maar ben ook op zoek naar iets anders.
Maar ik heb geen zin in een zweethoofd, zoals 'vroegah' met die ongeventileerde caps.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:56

erleyne schreef:
knabbelgirl schreef:
kalvalkade is ook echt super!

Ik heb ook een kavalkade, geweldige cap, en kan tegen een stootje. Die van mijn was 70 euro.

Ik ben ook erg blij met mijn Kalvalkade. En die was idd 70€, ik heb m bij het Ruitergilde gekocht.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:51

Ik heb een HH, 40 euro en is ook prima

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:30

Rieja schreef:
Zijn die HH caps niet heel warm?
Lijkt me toch minder ventileren dan een Casco. Ik heb zelf nu een Casco duell maar ben ook op zoek naar iets anders.
Maar ik heb geen zin in een zweethoofd, zoals 'vroegah' met die ongeventileerde caps.

Nee helemaal niet juist. Ik heb de HH Leather Feel geval. (70,-). Ik heb lang zitten twijfelen of ik zo'n cap zou nemen aangezien ik al heel snel een zweethoofd kreeg in een Casco. Toch maar gekozen voor de HH en echt nooit meer last van natte haren na het rijden Pling

NicoleNiky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:37

voor een goedkope cap gaat, kun je ook ergens 2de hands zoeken.. (persoonlijk zouk dat dus nooit doen.)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:06

Harry's Horse Pro Plus Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:13

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie onder "goed" verstaan.

Een veilige helm?
Een mooie helm?
Een goedkope helm?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:02

Nou veiligheid staat natuurlijk voorop, dat punt 1. Dan komt of de helm lekker zit(ventilatie valt daar ook onder), dan de prijs en dan tenslotte of het er charmant uitziet. Tenminste voor mij.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:08

ik heb ook de harry's horse, mijn 2e intussen. de eerste heeft flinke test gehad op straat, stuiterde eraf omdat pony al bokkend op hol sloeg, viel op mijn hoofd. aan de cap was niets te zien, had ook geen hersenschudding. wel nieuw cap gekocht omdat het flinke klap was.

voor mij komt veiligheid op 1, dus een goedgekeurde cap. vind pasvorm ook heel belangrijk, en ook wel hoe die staat, want wil geen calimerohoofd,

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:28

Een goedgekeurde helm is één, maar niet elke goedgekeurde helm is even veilig.....

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:49

Welke kant wil je uit Aimee?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:11

Welke kant? Geen idee... ik stel een vraag, de richting wordt bepaald door jullie antwoord Haha!

Dit topic gaat over een goede betaalbare helm. Vervolgens kom ik allemaal berichten tegen in de trant van: deze want die is mooi, of die want die zweet minder.
Dus ik vraag me af: wat is "goed"?

Als veiligheid dan een criterium is van "goed", wanneer is een helm dan veilig? Als ie aan de normen voldoet?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:38

Lijkt me wel, want hoe wil je anders controleren of een helm veilig is? Als een helm gewoon het CE 1384 keurmerk heeft, dan is hij veilig genoeg bevonden.

En ik weet dat er tests zijn gedaan waaruit bleek dat een Lidl-cap minstens even veilig was dan een veel duurdere Pikeur GPA, dus er is blijkbaar geen direct verband tussen prijs en veiligheid.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:25

Ik heb een cap van casco (65 euro) en die bevalt echt goed!
ventilatie is prettig: geen zweethoofd maar regen komt (gelukkig) ook niet op je hoofd terecht.
De helm is goedgekeurd.
Ik vind dat dit soort caps erg veilig is omdat er een draaiknop aan de achterkant zit, waardoor hij perfect past.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:45

Aimee schreef:

Een veilige helm?
Een mooie helm?
Een goedkope helm?

Voor mij is het het belangrijkst dat de cap veilig is, dat vind ik eigelijk voor zich spreken. Hij moet natuurlijk ook wel mooi staan, ik heb hem dagelijks een paar uur op, en ik ben ijdel genoeg om het plaatje ook een beetje mooi te willen hebben. De prijs maakt mij persoonlijk niet uit, mijn ouders betalen altijd de 'noodzakelijke' spullen, waar dus ook een cap onder valt. Maar mijn ouders geven ook niet graag honderden euro's uit aan een cap, vandaar dat ik ook geen GPA kreeg (die me overigens ook écht niet stond, dus dat probleem was snel opgelost Nagelbijten / Gniffelen )

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:52

Hoe meet je trouwens je hoofd op voor een cap?
ik heb nu een casco maar ik denk dat ik over ga op een HH

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:55

Geen idee, ik heb gewoon een aantal caps gepast. Je voelt vanzelf wel welke het fijnst zit.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:00

Aimee schreef:

Een veilige helm?
Een mooie helm?
Een goedkope helm?

Voor mij is het belangrijkst dat hij goedkoop is, een dure kan ik gewoon niet betalen. Daarna de veiligheid en of hij lekker zit is ook erg belangrijk. Een cap waarin ik een énorm champignonhoofd heb koop ik ook niet. Maar een beetje Calimero is niet te vermijden natuurlijk.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:06

Ik heb een troxel spirit gekocht en die bevalt me prima. 50 euro maar!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:24

Rieja schreef:
Lijkt me wel, want hoe wil je anders controleren of een helm veilig is? Als een helm gewoon het CE 1384 keurmerk heeft, dan is hij veilig genoeg bevonden.

En ik weet dat er tests zijn gedaan waaruit bleek dat een Lidl-cap minstens even veilig was dan een veel duurdere Pikeur GPA, dus er is blijkbaar geen direct verband tussen prijs en veiligheid.

Het keurmerk geeft aan dat ie veilig genoeg is, maar wat is veilig genoeg?
Uit verschillende tests is al gebleken dat er behoorlijke verschillen in veiligheid zitten. Die van de Lidl was niet even veilig als de GPA. Nee, de GPA was gewoon simpelweg veel mínder veilig.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:44

Ik schreef ook 'minstens even veilig'.
Maar hoe moet een argeloze consument daar dan achterkomen? En hoe ga jij zelf te werk als je een nieuwe helm nodig hebt?

'Veilig genoeg' betekent zoveel als dat de helm door verschillende tests is gekomen, ze stellen hem bloot aan bepaalde krachten en alstie dat doorstaat is de helm veilig bevonden. Tsja ik zou ook niet weten hoe je het ander smoet doen hoor, maar ik ben ook een leek op dat gebied.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:07

Ik heb ook de HH pro plus, zit echt heerlijk! Ik vind het echt een fijne cap en heel betaalbaar! Je moet wel opletten waar je hem koopt, want het kan je echt 20 euro schelen!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:27

Kavalkade Hi Lite, ik vind het een fijne cap. Hij heeft al het een en ander meegemaakt maar is nog steeds heel.