Middendraf L1 op welk been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Middendraf L1 op welk been

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 07:40

MoonenL schreef:
Ik ben er achter gekomen dat ik thuis in de bak niet onder x van been verander maar gelijk als ik de hoefslag af kom. ik dacht dat ik het in de wedstrijd onder x deed, maar weet het nu niet meer zeker. thuis wissel ik automatisch als ik van de hoefslag af kom. Ik heb er echt moeite mee om dat pas aan het einde van de hoefslag te doen. maar probeer er op te letten en zal als ik de kans krijg het van het weekeind eens aan een jury vragen

Hoi, hier een jurylid.

Van been verwisselen doe je aan het einde van de diagonaal tijdens het van hand veranderen, en zeker niet op X, of je nu middendraf rijd of niet.
Als je bijv. door een S van hand moet veranderen, dan blijf je wel een keer doorzitten op X.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:26

''Ik doe het gewoon altijd aan het eind van het diagonaal
EErst netjes recht richten, dan middendraf voor bereiden, terug nemen, van been veranderen en dan netjes van het diagonaal weer af Zo heb ik het ook geleerd''

Ik doe het ook altijd als bovenstaand! Lijkt me ook niet de middendraf ten goede komen omdit op X te doen.....

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:31

mijn lesgever is ook jury en die heeft mij inderdaad geleerd om aan het eind van de diagonaal pas van been te wisselen...
Ook is dit voor het paard makkelijk in de middendraf doe je het op X kun je hem uit evenwicht/ritme halen.