Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:42

Heb met Casco mn neus gebroken..
Viel vol met mn gezicht op de grond.. cap glijd naar voren, land op mn neus en keelt me zowat.
En had em laten afstellen in de winkel, dus hij zat wel goed.
Nu idd ook een niet-verstelbare Lachen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:45

ik viel van mijn pony af tegen de bakrand met mijn hoofd....
waar je t mee verstelde schoot los en er zat een deuk in mijn cap Scheve mond
Nu heb ik een C.S.O cap... bevalt stukken beter ( en zit ook beter) en een HH pro cap voor op dressuurconcour

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:13

Ik had ook zo'n verstelbaar onding..
gekocht toen ik begon met rijden, redelijk goedkoop.'
Heb er als beginner veel mee rongehobbelt, maar nu echt niet meer.
1X ging pony ervandoor, en ze zat verkeerd, en dat hobbelde!
Ik het zadel vast gegrepen, anders lag ik er naast. Maar die cap hing dus in mijn nek!! Ik bijna gekeeld, maar gelukkig stopte de pony na een paar rondjes.... Snel afgestapt, alle riempjes op zn allerstrakst gedaan...
sindsdien ree ik rond met een knellende cap, en alsnog moest ik 'm met doorzitten enz. altijd even goed zetten, want hij verschoof zo erg. zakte heel dat ding voor mn ogen!
Maar nieuw is zo duur hea...
Dus nog langer mee rondgereden, had een keer mn instructeur m ff geleend, om te laten zien dat dat paard waarop ik ree heus wel aan wou galoperen (bij mij niet).
Dus ik stap er weer op, ff alle riempies weer iets strakker gedaan (hij had ze versteld) en aangaloperen, gaat dat paard me er tog es ff knoerdhard vandoor.. :S
en jahoor, hangt die cap alweer in mn nek...
Nu heb ik een niet verstelbare, het kinriempje zit niet strak, en het is niet nodig ook, want deze past gewoon. Ik zet nooit meer een andere op... Ik rij nog liever zonder, dan word ik tenminste niet gekeeld.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:27

Ik heb ook zon Casco cap, nog geen last gehad dat hij naar achteren gleed oid. Wel zit hij gewoon nooit goed Boos! of te los of te vast. Het is wel al een cap van 6 jaar terug oid (gebruik m pas een jaartje Bloos ) Maar binnenkort, zodra de bonus er is Clown , toch maar kijken voor een cap die wat beter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:49

Ik heb er ook 1, maar niet met succes.. Eerst paste ik 'm gewoon, niks aan de hand. Maar toen moest ik hem wat verstellen, want kleine kindjes worden groot ( Clown ), en hij zat gewoon goed. De manegepony waar ik op zat schoot er vandoor, en de cap schiet van m'n hoofd, naar achter, waarna hij op m'n rug bungelt.. Gelukkig viel ik niet! Hoe ik hem ook went of keert, hij past op geen enkele manier meer, zodra ik met m'n hoofd ga schudden, schudt de cap vrolijk mee, maar niet op een goeie manier..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:51

Je kan beter geen cap op hebben dan die casco Nagelbijten / Gniffelen

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:10

ik ga zaterdag nieuwe cap kopen weet meteen wat ik niet moet nemen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:14

Welshcobfan schreef:
Je kan beter geen cap op hebben dan die casco Nagelbijten / Gniffelen

Idd..
Vond het toendertijd een vreselijk mooie cap(hoe ik dat toch ooit heb kunnen vinden Verward). Lazerde van de pony af van op mijn zij, hatsee cap van mn hoofd..
Heb daarna een Swing Pro en daarna Kavalkade Hi Lite Comfort gehad.
Ook vraag ik me af of dat hoge wel veilig is, een GPA bijv. is heel laag, om je kleine hersenen te bescherme...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:18

Volgens mij heeft mijn man die cap, het is net calimero.

Maar even wat anders, het is dus erg link zo'n cap op je hoofd te doen, ik weet niet maar ik heb altijd iets tegen een cap...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:34

Woow, die dingen zien er idd ook niet zo veilig uit. Ik heb er ook een tijdje eentje gehad (toen ze nieuw waren) maar na een tijdje toch maar een niet- verstelbare gekocht. Dat ding ging sowieso tijdens het rijden steeds losser zitten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:46

casco's zijn heel simpel bedoeld om 1 x op maat te maken
daarna niet meer veranderen daar is het systeem niet op gemaakt ..mijn voorkeur hebben ze niet
maar als het goed is blijven ze dan wel zitten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:56

Ik vind het ook rot dingen... oké hij heeft mij nog niet in mijn nek gehangen Tong uitsteken maar ik had wel de nodige ellende met dat ding meegemaakt... of hij zat te los en hij bewoog alle kanten op... of ik kreeg hele mooie blauwe plekken op mijn voorhoofd... kortom fascinerend ding... en erg praktisch... het ding zit nu stof te vangen.... en is vervangen door een euh cap uit frankrijk :p

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:06

nickyu schreef:
casco's zijn heel simpel bedoeld om 1 x op maat te maken
daarna niet meer veranderen daar is het systeem niet op gemaakt ..mijn voorkeur hebben ze niet
maar als het goed is blijven ze dan wel zitten

Het is bij mij niet mogelijk zo'n ding zo op maat te maken dat het stevig zit. De enige manier om het een beetje te laten zitten is het heel strak vastsnoeren van de kinbandjes, maar dat is natuurlijk absoluut niet fijn, en ook niet erg veilig. En die bandjes blijven niet automatisch op maat, die gaan snel losser en anders zitten.
Terwijl mijn (jawel) Lidl-cap, die ook verstelbaar is, dus gewoon zit als een huis. Daar zitten de bandjes helemaal niet strak, maar dat ding schuift niet en kiept niet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:26

als het draai mechanisme van af dag 1 al niet werkt raad ik je aan terug te gaan naa de winkel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:38

Bij mij passen de caps niet vanwege de vorm, het heeft verder niet zoveel met het draaimechanisme te maken. En bij anderen speelt dat ook mee: doordat ze uit zichzelf niet goed zitten komt het afstellen enorm precies. Als het draaimechanisme ook maar een fractie verschuift heeft dat meteen effect...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:41

smal recht hoofd Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:30

Maar goed.. hoe weet je dan wat een goede cap is..(aangezien deze ook aangeraden werd in de ruitershop) Zie het echt niet voor me om een pikeur (toch?) cap te kopen van een paar honderd euro..

En zonder cap vind ik ook een minder prettig idee:)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:38

persoonlijk vind ik de op maat caps en zonder vaste rand het veiligst , je hebt dan de vorm rond , ovaal en recht
bestel de verstelbare normaal alleen op bestelling
klanten vragen er om ..

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:49

Gisteren had ik ook les.
Mijn pony is net een paar maandjes onder het zadel en nog erg onstuimig ,, vlak voor de hindernis ineens bokken en steigeren en doen, ik viel eraf en die cap schoot ook helemaal naar men nek toe alleen bij mij bleef het kinriempje vast zitten,, hoezo veiligheid van de markt af met die ondingen.
Heb gelijk Maar een nieuwe gekocht een HH cap(zo'n nieuwe)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:06

rebeltje schreef:
Maar goed.. hoe weet je dan wat een goede cap is..(aangezien deze ook aangeraden werd in de ruitershop) Zie het echt niet voor me om een pikeur (toch?) cap te kopen van een paar honderd euro..

Dure caps zijn zeker niet per definitie beter. Het belangrijkste is gewoon dat 'ie stevig en prettig zit. Dus dat 'ie niet schuift en zeker niet van je hoofd afkiept als je beweegt, als je er een beetje tegenaan duwt, etc. Ik vond dat wel te voelen, en toen ik mijn ding opzette in de winkel zat het gewoon gelijk goed.

Caps die 'om' je hoofd zitten ipv alleen maar bovenop zitten (vind ik) over het algemeen steviger - je hebt in dat model dus ook verstelbare caps.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:33

klopt, mijn cap is ook verstelbaar maat zit wel echt om mijn hoofd. Zit als een huis! Die casco cappen vind ik te hoog zitten.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:26

Ik heb een casco zonder zo'n draaiknop. En ik vind hem dus waardeloos, omdat het kinbandje telkens losser gaat zitten, waardoor de cap alle kanten op beweegt, en dus, zoals ik al zei, naar voren kiepert.

Edit: en die draaiknopjes aan de riempjes bij je oren vind ik ook nergens opslaan. Die hangen nl. ook telkens helemaal onderin, ook al stel ik ze iedere keer weer op de goede maat af.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:31

missK schreef:
Die Casco dingen zijn verschrikkelijk! Ik raad ze iedereen af! Moet gewoon regelmatig tijdens mn lessen de capjes van de kinderen controleren, want tijdens het draven/galloperen vliegt menig cap (de casco's dan) nog weleens naar achteren (terwijl ie van te voren goed was aangedraait...) Nee hoor uit de handel halen die dingen!

Idem, rottdingen!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:32

Slechte ervaring ermee
Elke keer als naast lag, lag de cap ook van me hoofd.
Hij zat superstrak. strakker kon die niet maar toch gleed die eraf.
Na paar keer dat het gebeurd was was ik het beu en hem dat ding weggedaan.
Een vriendin van me (suzieq) heeft toen de cap overgenomen.
DIe is toen van paard gevallen op de weg en de cap lag mooi in 2 stukken.

Levensgevaarlijk die caps.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:20

Vaak zijn de HH caps wel fijn, ook zijn ze niet heel duur.. Er is genoeg te vinden voor niet al teveel geld(ik had zelf graaaag n GPA gewild, vind ze mooi en heerlijk zitten maar vond ze gewoon echt te duur)..