Horseware Rhino Outdoor of Bucas Smartex Turnout?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ineke_

Re: Horseware Rhino Outdoor of Bucas Smartex Turnout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:29

Ik heb sinds kort ook een Rhino, Turnout Original geloof ik, de groengeruite in ieder geval. Hij ligt echt super op mijn paard ook al is ie misschien en beetje aan de grote kant (maat 195, 185 zou misschien wel kunnen maar is ze volgend jaar zeker wel uit gegroeit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:49

Na 5 jaar bucas ben ik nu ook overgegaan op de bruingeruite rhino. Mijn paard begon meer hals te krijgen vlak na de schoft waar de rand van de Bucas precies op drukt. Gevolg was een nare snee in de manenkam. Ik heb specifiek om die reden de halve hals genomen die drukt niet op 1 plek. De bucas is wel van super kwaliteit en is nog in prima staat en waterdicht. Hopelijk gaat de rhino ook lang mee.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:24

Ik heb een bucas regendeken voor mijn pony, die bevalt prima. Goede pasvorm en volgens mij vind mijn pony dit wel 1 van de prettigste dekens. (heel stom misschien, maar aan haar uitdrukking lijkt ze toch echt wel een voorkeur te hebben Haha! )

Heb net een Rhino Plus Turnout heavy besteld met hals. Andere merken waren er niet, helaas is het aanbod voor maatje 165 erg schaars.
Ze is net geschoren en vind de BR die ik vorig jaar gekocht heb (is gewassen en lijkt toch wat dunner te zijn geworden) toch niet voldoende voor de winter en er zit ook geen hals op.

Ben benieuwd hoe deze bevalt.

@Snater: hoe bevalt je deken? Ben je er een beetje blij mee?

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:37

Ja ben er zeker blij mee! Blijft erg goed liggen en de ruitjes beginnen langzaamaan te wennen. De nylon voering os ook super, hij staat wel dik in de vacht momenteel (moet binnenkort echt geschoren worden) maar de haren blijven mooi plat liggen en glanzen prima. Kan 'm zeker aanraden!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:16

Ik heb onlangst de Bucas Smartex Turnout gekocht, bevalt prima goede pasvorm en zeker waterdicht!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:56

ik ga dit topic even volgen ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een bucas deken zal nemen of een rhino
mijn paard is een erge sloper houd geen een deken heel behalve die australische dekens maar die vind ik niet dik genoeg en ze zijn onwijs zwaar hoorde erg goeie verhalen over bucas maar nu ik dit lees twijfel ik toch weer of ik een rhino, rambo, of een bucas zal nemen..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:05

komeet is vrij smal, dus dan past bucas ook wel. bij brede paarden gaan die schuren (of in mijn geval: krijg je ze niet eens dicht van voren...).
ik heb dus rhino/rambo dekens, en die bevallen me prima!

bucas is wel sterker dan rhino trouwens. rambo en bucas hebben dezelfde sterkte.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:33

ik heb zelf meerdere bucas dekens waaronder ook de bucas smartex aio. ik vind het een super fijne deken.
absoluut waterdicht, goede pasvorm, zeer goed ademend vermogen en zeer slijt vast.
ik vind het echt een topper!

ik heb overigens geen ervaring met de rambo's dus ik kan niet vergelijken.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:03

Ik heb de geruite Rhino deken vorig jaar gekocht via Ebay Deutschland. De prijs daar was goedkoper dan hier. Ik heb de dikke versie met half halsje. Ik ben er zeer tevreden over. Omdat er geen bilkoorden aanzitten was ik bang dat de deken niet goed zou blijven liggen, maar ze kan 20 keer rollen opstaan en uitschudden, de deken blijft super liggen.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 08:45

Ik heb ook een dikbil staan en mijn bucas all-in-one past hem prima. Hij heeft zelfs nog ruimte over in de schouder.
Nadeel van bucas vind ik de hytech-kleur. Die blijft niet zo lang zilver als ik gehoopt had...

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:17

Hier nog een Horseware fan!
Heb een paarse Rambo ven 8 jaar oud en die is nog perfect waterdicht. Heb ook de bruingeruite Rhino met halve hals en ook daar super tevreden over. De Horseware dekens zijn de enige dekens die op mijn pony passen.
En ik vind die halve hals ideaal! Manen blijven prima, alleen een beetje plat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:08

steinstein schreef:
Ik heb de geruite Rhino deken vorig jaar gekocht via Ebay Deutschland. De prijs daar was goedkoper dan hier. Ik heb de dikke versie met half halsje. Ik ben er zeer tevreden over. Omdat er geen bilkoorden aanzitten was ik bang dat de deken niet goed zou blijven liggen, maar ze kan 20 keer rollen opstaan en uitschudden, de deken blijft super liggen.

Dat dacht ik ook, maar ligt als een huis inderdaad. Hij verschuift geen cm.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:03

Shalbo schreef:
Ik heb ook een dikbil staan en mijn bucas all-in-one past hem prima. Hij heeft zelfs nog ruimte over in de schouder.
Nadeel van bucas vind ik de hytech-kleur. Die blijft niet zo lang zilver als ik gehoopt had...

Welgeteld 1 dag is ie zilver..
Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:35

1 dag......... 5 min Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:26

HAR --> SV.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:32

Gulpje schreef:
Shalbo schreef:

Clown

Waarschijnlijk vind je paard de kleur verschrikkelijk, en doet ie er alles aan om 'm te bedekken Tong uitsteken Haha!

Nee, dat is inderdaad jammer zeker gezien de prijs die je betaald. Heb een blauwe regendeken van Bucas, mijn pony staat over het algemeen op stal overdag dus hij bleef wel wat langer mooi maar na een tijdje werd ie toch wat minder. Nou ja, misschien een keertje wassen ofzo...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:23

ik heb de Rambo,bij deze deken kan de helft van de hals eraf met een rits Knipoog
de Bucas zat veel te strak van voor en een maatje groter veel te lang
ik heb een HH halve hals 200gr en de Rambo 300 gr
en morgen ga ik regendeken Amigo halen en een onderdeken 100 gr
dan ben ik voor deze winter klaar. Haha!
Afbeelding
Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:01

ik ben de Amigo wezen halen,en heb ze gelijk gepast
ik heb de regendeken genomen en de 100 gr onderdeken
Afbeelding

linda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:11

mirgino: is dit de amigo turnout lite?
ben namelijk zelf ook op zoek naar een goede regendeken...en deze lijkt me ook wel wat!
Wil m namelijk over een gewone deken doen als mijn paard naar buiten gaat met minder weer...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:12

linda123 schreef:
mirgino: is dit de amigo turnout lite?
ben namelijk zelf ook op zoek naar een goede regendeken...en deze lijkt me ook wel wat!
Wil m namelijk over een gewone deken doen als mijn paard naar buiten gaat met minder weer...

ja dat klopt Haha!
deze heeft ook been uitsparing Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:17

Gulpje schreef:
Shalbo schreef:

Clown

Bij mij na 2 weken nog steeds, op een enkele vlek na Knipoog
Ik heb de Bucas Power Turnout High Neck Lite en ga nu de Rhino Wug 200gr bestellen. Beide dekens vind ik super, maar de pasvorm en ligging van de Rhino/Rambo dekens nog net wat beter dan die van Bucas. Een Amigo Turnout Lite (ongevoerd dus) heb ik trouwens ook, bevalt ook goed Ja

Edit: bij mijn andere paard had ik een Rhino original Lite die goed beviel. Daarnaast een Bucas Smartex Rain en die beviel ook goed Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:49

Ik heb net via marktplaats een Bucas Smartex Rain overgenomen en ik zit te trappelen van ongeduld tot ie binnenkomt. Ik heb nu een Pagony Tiger Medium, maar die schuift over de schouder en zit gewoon niet helemaal naar m'n zin. De borstsluitingen lijken ook wat te laag te zitten. Dit probleem had ik met horseware ook (weet niet meer welk model het was). Ik hoop nu maar dat die Bucas goed zit en niet schuift. Ik heb er ook een fleece van en die zit perfect.