Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dank voor jullie tips.
marie33 schreef:Hallo allemaal,
ik heb een probleempje. Ik heb de laatste dagen echt ruzie met mijn paard. hij is niet te houden...Zijn motto is: kop omhoog en rennen maar!!!
En dat terwijl we zo goed gingen de laatste maanden. Erg frustrerend. Gister bijvoorbeeld heb ik een dik uur gereden waarvan hij minstens drie kwartier met zijn kop omhoog heeft gerend. Ook niet normaal in het tempo willen blijven maar alleen maar hard. En niet buigen...nee, als een strijkplank de bochten door. Ik word er gek van. In ieder geval, hij krijgt gewoonlijk na het rijden altijd een worteltje of een appel ofzo van mij. Ook als het niet zo goed ging omdat ik dan denk dat hij toch wel geprobeerd heeft er iets van te maken. Maar nu had ik absoluut niet het idee dat hij zijn best deed. Ik heb de wortels dus verdeeld over de andere paarden. Dat vond ik niet leuk want hij maakte wel van dei lieve geluidjes...jeweet wel van die brommende, briesende geluidjes. Zou hij het feit dat hij geen beloning krijgt koppelen aan zijn gedrag of niet? Heeft iemand anders een effectievere methode? Alle tips zijn welkom.
Ceres_oliesX schreef:Je moet een paard nooit een klopje geven. zoals de meesten doen. ik heb een instrucktie dag gehad op een speciaal instituut met paarden. en mij werd daar geleerd als je een paard beloont door klopjes tegeven, dan denkt het paard van, wat doe ik nou fout? want het paard denkt dat je hem straft. dus beloon het paard altijd door te aaien over zijn hals . ik wist het ookn iet hoor ahah van te voren
marie33 schreef:HAllO??? IK heb al een keer gezegd: HET GAAT NIET OM ETEN GEVEN!!!!
Soms erg frustrerend maar inderdaad, het gaat al beter.