doorrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyona

Re: doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:33

Heel herkenbaar probleem. Ik heb het nog met zo'n gelpad op het zadel. Een fietsbroek hielp niet, dat maakte het erger. Wat mij helpt is vantevoren een flinke lik uiercreme erop en ondergoed zonder naden. Zonder de creme red ik het niet, is het gelijk bal (ook van stappen alleen bijv). Komt bij mij omdat ik een heel gevoelige huid heb. Zo heb ik als ik een kapotte handschoen heb, ook al na 15 min. een knots van een blaar...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:15

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:44

Barrierre creme ( verkrijgbaar bij de apo) op de pijnlijke plekjes smeren, zowel voor als na t rijden en als de wondjes dicht zijn ( echt DICHT, anders schiet je 10 meter de lucht in) dep een beetje kampferspiritus op je huid. Dat gebruiken ze ook in ziekenhuizen bij doorligpatienten, het maakt je huid iets dikker ( nee, niet dat je eelt krijgt ofzo Knipoog ) en weerbaarder. Ik heb nooooit meer last gehad! Succes!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:32

Barriere creme neemt helaas niet de oorzaak weg, is denk ik ook niet goedkoop. Dat kan je wel gebruiken maar ik zou het dan eerst goed laten genezen voordat je weer gaat rijden. Misschien dat je het via de huisarts voorgeschreven kan krijgen?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:54

Bekend probleem! Bij mij kwam dat voornamelijk dat m'n zitbeenknobbels over de rand van m'n slip heenschuurde, die daar wat dikker is door de naad. Ook strakke shorts geprobeerd met pijpjes maar daar kreeg ik weer last van door de vouwen van de stof die daar ontstonden. Sinds ik met lederen zitvlak in m'n rijbroek en string rij heb ik nergens meer last van gehad. Kwestie van uitproberen dus, uitzoeken wat er nou precies irriteerd en dat op proberen te lossen. Succes ermee!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:02

ik heb nooit problemen gehad met doorrijden, tot ik 3 dagen noodgedwongen op een ander zadel moest rijden (KN), binnen 2 dagen had ik me doorgereden. Dus in mijn geval ligt het aan het zadel, want zodra ik op mijn kieffer ging zitten was de pijn helemaal weg.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:02

Hier komt een soort van 18+ verhaal Clown
Een kennis van me reed zich ook altijd door, niet bij haar billen maar aan de voorkant. Ze had er ook alles aan gedaan maar niets hielp.
Ze is toen naar de huisarts gegaan en die vertelde haar dat het ook gedeeltelijk kwam omdat haar binnenste schaamlippen lang waren... ze heeft toen een operatie (labia reduction) gehad, daarna nooit meer ergens last van gehad.
Het kwam laatst toevallig ter sprake omdat we het over doorrijden hadden Clown
Maar wellicht hebben sommige van jullie daar ook last van, wanneer je je dus van voor open rijd, en zo'n operatie schijnt goed te werken (al is het wel erg drastisch Nagelbijten / Gniffelen )
Ik rijd me gelukkig bijna nooit open, maar zo'n operatie lijkt me een eng idee Clown Maar als je je elke dag open zou rijden, zou ik er denk ik ook voor kiezen.

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:46

Hoi, zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem, ik probeer dus alle tips die ik kan gebruiken. ik kreeg laats al te horen dat mijn zadel evt te klein kan zijn, ik heb een euroriding luxor 16.5 ince omdat ik vrij klein ben en ook nog smal van postuur. ( aangemeten door Emmers in belgie) dus ik denk niet dat het aan het zadel ligt, mijn paard loopt er supper onder en bij mijn oude kieffer mocht ik niet eens doorzitten dan zat ik op een stuiterbal.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:01

misschien een bondje onder je zadel leggen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:09

Quillemette schreef:
misschien een bondje onder je zadel leggen?

Het is een bontje Knipoog
En een bontje onder je zadel heeft imo erg weinig effect op het doorrijden van de ruiter Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:20

Ik zou eerst een bondje over het zadel doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:27

lizza6 schreef:
Hoi, zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem, ik probeer dus alle tips die ik kan gebruiken. ik kreeg laats al te horen dat mijn zadel evt te klein kan zijn, ik heb een euroriding luxor 16.5 ince omdat ik vrij klein ben en ook nog smal van postuur. ( aangemeten door Emmers in belgie) dus ik denk niet dat het aan het zadel ligt, mijn paard loopt er supper onder en bij mijn oude kieffer mocht ik niet eens doorzitten dan zat ik op een stuiterbal.

De een is nu eenmaal gevoeliger voor doorrijden dan de ander. Ik heb een super zacht zadel dat goed past voor mij, maar een naad in m'n broek die net op de verkeerde plek zit kan er toch voor zorgen dat ik dagen niet zonder kussentje op een stoel kan zitten

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:36

ik moet zeggen, k heb nogsteeds niet het beste ondergoed gevonden!
Met een gewone onderbroek gaat het de ene keer wel, de andere keer heb ik zo'n vervelend pijnlijk bultje op de naad zegmaar. Met string heb ik er ook de ene keer geen last van maar vervolgens kan het ook weer een keer naar uitpakken. Boxers houd ik totaal niet van tijdens het rijden. Bij mij kruipen de pijpjes dan altijd omhoog en dat is helemaal geen pretje.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:38

Ik heb er ook last van.. vreselijk pijnlijk soms!

Lees even mee voor de tips Lachen

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:02

Ik heb afgelopen zaterdag avond twee proeven gereden met een boxershort onder mijn witte rijbroek en ja hoor na afloop was het weer zover Huilen Huilen ik liep weer wijdbeens een troost had wel twee winstpunten , Haha! Haha! ik heb nu alle soorten ondergoed uitgeprobeerd van string tot bungalowtent zonder naadjes ik ga het bontje van mijn zus eens proberen maar daar mag je op wedstrijd niet mee rijden of wel??? Pling