Tweedehands trailers soms nog erg duur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tweedehands trailers soms nog erg duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:01

jaja, jij bent alleen voor weyer in ifor...maar ik heb nog nooit een atec of ander merk zien afbreken...dus overdrijven is ook een kunst Haha!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:06

Cyn_Sil schreef:
Oke. Heeft iemand misschien ook een idee als je een nieuwe trailer gaat kopen (1.5 paards) en een prijsklasse van max €3750,- hebt? Wat een goed merk/ type is?

Wij hebben ook eerst rondgekeken voor een 2e hands trailer, maar toch besloten om een nieuwe Weijer trailer te kopen. Prima prijs/kwaliteit verhouding en verkrijgbaar in de prijsklasse die jij zoekt. Wij zijn er in ieder geval uitermate tevreden over.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:39

ikke schreef:
Heb jij wel eens gekeken hoe de trailer aan je auto zit? Nee? Volg voor de grap eens de dissel, vanaf de koppeling naar achter en kijk dan eens waar die allemaal vastzit aan de rest van je trailer.....................

Sorry, maar ik snap niet helemaal waar jij het over hebt. Ik ben heel tevreden met mijn trailer en hij heeft een super wegligging. Als deze Atec op is komt er direct weer een andere.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:22

suffie schreef:
ikke schreef:
Heb jij wel eens gekeken hoe de trailer aan je auto zit? Nee? Volg voor de grap eens de dissel, vanaf de koppeling naar achter en kijk dan eens waar die allemaal vastzit aan de rest van je trailer.....................

Sorry, maar ik snap niet helemaal waar jij het over hebt. Ik ben heel tevreden met mijn trailer en hij heeft een super wegligging. Als deze Atec op is komt er direct weer een andere.

Kom eens langs, dan laat ik je zien wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:24

Ikke overdrijft, die denkt dat ze afbreken Tong uitsteken

Heb je al eens gehoord van een afgebroken atec of ander merk?
Ik niet en het hele concour staat vol met andere merken dan ifor en weyer Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:15

Het ligt er denk ik ook aan wat voor paarden je vervoert.
Heb je altijd je eigen paard op de wagen die rustig en braaf is, voldoet een Atec of iets anders in die prijsklasse best.
Heb je regelmatig vreemde paarden op de wagen en dieren die iets minder braaf zijn, heb ik ze toch liever in een Ifor Williams...

Zo waren we gisteren nog op schiphol om paarden op te halen en daar liep toch wel wat bij waarvan ik blij was dat die niet met ons mee hoefden Nagelbijten / Gniffelen
Als een grote truck al bijna aan gort wordt getrapt, zou ik dat niet graag in een Atec/Hotra o.i.d. hebben...

Ik heb nu een 2e hands Ifor Williams staan. Komt bij een hengstenhouder weg en je kan duidelijk zien dat ze daar wel eens wat lastige paarden in hebben gehad.
Maar kapot krijgen ze hem niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:17

Ja oke, dan wel
Maar dat gaat voor veel particulieren niet op Lachen

Maar daar is bijv een weyer ook niet tegen bestand, maar echt maar een paard van die robuuste merken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:30

Ik ben ook erg tevreden met mijn Atec hoor, daar staan regelmatig hengsten in ( met hengstenschot) en jonge beesten en dat gaat het af en toe best tekeer maar hij is nog prima in orde.

Denk dat de Atec een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft en het zijn gewoon eenvoudige trailers zonder al teveel poespas erop...

En een Ifor.... NOOIT meer... mijn paard wandelt overal in en uit maar een Ifor wordt hij doodsbenauwd in ( 2x gebeurt) en komt er zeiknat af.... dat geeft voor mij aan dat ik er geen hoef...

Natuurlijk vind ik een Jean Luc F. een perfecte trailer... helaas niet binnen budget en niet 2ehands te krijgen bijna...( geeft aan hoe blij iedereen ermee is)
Mijn budget laat wel een nieuwe Atec toe... prima toch..

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:19

Ik kijk de laatste tijd ook regelmatig op marktplaats en daar staan 2e hands trailers van 5 jaar oud, die niet erg veel schelen met nieuwe trailers Scheve mond Ik zou liever naar een dealer gaan om een nieuwe of een goede 2e hands te kopen. De dealer kijkt zo'n 2e hands na en verkoopt m niet met rotte bodem neem ik aan. Bij een nieuwe weet je tenminste zeker dat hij goed is + dat je bij een nieuwe trailer ook nog garantie krijgt.

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:26

Ik heb besloten mijn trailer nieuw te kopen. Ik was niet van plan dagelijks op pad te gaan, maar ik wilde wel een goede, betrouwbare trailer. De tweedehands trailers waren nog erg duur en alleen met een houten of aluminium bodem, dus met de kans op een slechte bodem en wanden. Ik heb nu de Atec Olympialine 2-paards gekocht en ik ben er super tevreden over. Ik heb gekozen voor een polyester bodem ipv hout, zodat deze niet kan rotten. De wegligging is ook supergoed: zowel leeg, als met 1 paard, als met 2 paarden (met BMW 318 en Chrysler Voyager)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:52

Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het afbreken van de trailer, Ikke. Er staan hier ook jonge paarden in en veulens, maar ik heb nog geen 1x het gevoel gehad dat het onveilig was. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een trailer is afgebroken van de dissel, dus ik denk dat dat gewoon je eigen angst is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:04

ik ben begonnen met een Weyer uit `84 en heb vorig jaar een Hotra Othello uuit 2002 gekocht.
een super mooie trailer en ligt fijn achter de auto

zie foto in profiel Haha!

voor een nieuwe had ik het geld niet,en na 1x gebruiken is hij ook 2 de hands en deze zag eruit als nieuw.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:04

suffie schreef:
Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het afbreken van de trailer, Ikke. Er staan hier ook jonge paarden in en veulens, maar ik heb nog geen 1x het gevoel gehad dat het onveilig was. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een trailer is afgebroken van de dissel, dus ik denk dat dat gewoon je eigen angst is.

Wil jij een constructeur angst aanpraten?? Dan moet je met betere argumenten komen. Ik ben redelijk goed op de hoogte van constructietechnieken, sterkteberekeningen en het krachtenspel op constructies, dat hoort namelijk bij mijn dagelijks werk.
Doe eens een goed gebruikte Atec van zeven, acht jaar oud. Kom er eens mee langs, dan zullen we de constructie eens beoordelen.
Dit doet me denken aan een voorval op een stal waar ik vroeger veel kwam. Daar sloeg op een zeker moment het men-virus toe en een aantal mensen heeft toen een marathonwagen gekocht. Enkelen hadden een minder ruim budget en ontdekten een firma die voor veel minder geld ook mooie wagens kon leveren. Na een half jaar begonnen de lasnaden al te scheuren, duidelijk met het blote oog zichtbaar!!
Alle waar is naar z'n geld, onthoudt dat goed!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:08

Voor mij geen polyester bodem! Die rotten onder het polyester en dat ziie je dus pas als je paard er doorheen is!

Doe mij maar een plankenbodem uit een oudere Ifor. planken van 6 centimeter! die krijgen ze niet kapot en mochten ze gaan rotten dan zie je dat meteen!

Van contructie technieken heb ik weinig verstand, maar er stond laatst een foto op Bokt van een ongeval waarbij de trailer 2 keer over de kop sloeg en daar kwamen de paarden vrij onbeschadigd uit! De trailer had zijn vorm behouden!

Welk merk? Een Ifor!

Wat goed genoeg is voor een hengstenboer is ook goed genoeg voor mijn ruin! En als ik het kan betalen, wil ik niet voor minder gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:07

Toch durft niet elk paard in een rammelbakje als een ifor

Overigens ken ik ook genoeg handelaren die geen ifor hebben....beter gezegt..ik ken er hier in de buurt geen 1 Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:26

runningkawa schreef:
Toch durft niet elk paard in een rammelbakje als een ifor

Overigens ken ik ook genoeg handelaren die geen ifor hebben....beter gezegt..ik ken er hier in de buurt geen 1 Lachen

Ach wij zeggen altijd, na een paar uur weten ze niet beter Haha!
Een Ifor maakt misschien wat meer geluid maar in iedere trailer is het een herrie als je op de snelweg rijdt.
Voordeel van een Ifor is dan misschien dat ze wat minder last hebben van het geluid van ander verkeer Haha!
Veel mensen vinden een ifor er lomp uitzien. En dat is ook zo en er zit weinig luxe aan.
Maar goed, wat er niet aan zit, krijgen ze ook niet kapot Haha!
Wel eens een paard met z'n hoofd uit een polyester zadelkamer zien kijken? Das niet grappig...

Wij hebben altijd veel gereden met dieren die weinig of geen reiservaring hadden. En lange ritten.
Echt, niets is simpeler, laden en rijden. Na een paar uur komen ze er dan rustig en ontspannen vanaf. Als ze lopen te klooien, worden ze dat vanzelf zat Clown
2 Weken terug hebben we nog 2 jaarlingen weggebracht. Beide voor de 2e keer op de trailer, nu stonden ze er bijna 6 uur op en nog komen ze heel ontspannen en relaxed op het nieuwe adres aan.
En dan hebben we nog een keer even pauze gehouden en wat gedronken bij iemand ook.
Laat ze maar leren dat ze moeten wachten, worden ze echt niet niet slechter van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:44

zadelkamer is een optie die ik ook in geen 1 trailer wil. Lachen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:40

@Ikke: Niet iedereen heeft het geld voor een Ifor of kan de auto het niet aan met een Ifor erachter en met een gewone middenklasse trailer wel. En sommige paarden willen niet in een Ifor omdat ze dan heel veel horen rammelen oid. Dus heb je ook geen keus, dan moet je wel een andere.
Heb je ook argumenten dat je een trailer heb zien afbreken? Want nu ga je in op marathonwagens en dat was volgens mijn idee niet waarover het in dit topic gaat.

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:05

amondi schreef:
Voor mij geen polyester bodem! Die rotten onder het polyester en dat ziie je dus pas als je paard er doorheen is!

Ik heb alleen polyester en geen hout eronder. Ideaal.