Paard opgezadelt in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Paard opgezadelt in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:52

die van mij gaan opgezadelt de trailer op.
gewoon lekker losjes aansingelen en ze hebben nergens last van!
scheelt een hoop gedoe enzo als ik moet uitladen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:56

Hier zie je dat ook vrij veel gebeuren, zelf ben ik er geen voorstander van.
Ik heb het 1 keer gedaan, omdat ik op concour moest en mijn vriend weer eens te laat was.

Maar inderdaad zoals je zelf al zegt ik zou ook bang zijn dat mijn zadel beschadigd.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:58

Ideaal, wij doen het ook altijd als we naar het strand gaan met z´n tweeen. Je kunt elkaar dan moeilijk helpen met opzadelen en ach, het is maar 20 minuutjes rijden. Ze gaan zelfs met 2 paarden opgezadeld (zonder hoofdstel natuurlijk) op de trailer met een dekentje erover en niks aan het handje hoor.
Op de terug weg halen we het er wel af maar zelfs dat zou niet hoeven vind ik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:02

Ikzelf doe het altijd met alle paarden, jong en oud. Zo'n beetje iedereen die ik ken doet het ook. Ik vind het handig, omdat ik altijd alleen op pad ga en waarom zou je paard er last van hebben. Ik singel altijd pas na op de locatie zelf. Als ik naar huis ga haal ik wel altijd het zadel eraf.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:10

Mijn idee: Zelfs de braafste paarden kunnen schrikken. Dus als je ze uit de trailer laat gaan met zadel en ze schrikken en springen opzij..... dag zadel.. Je paard kan er zelf ook een trauma aan overhouden...

Nee, ik zou het nooit doen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:28

Waar zouden ze achter blijven hangen dan? Als ze een deken op hebben kunnen ze toch ook blijven hangen, maar ik zou niet weten waaraan, want mijn trailer is helemaal glad aan de zijkant als de stang eruit is.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:38

ik zou het eerlijk gezegd niet doen, tenzij je niet anders kunt.
want ik ben ervan overtuigd dat het zadel ervan beschadigd kan raken (in sommige trailers althans)

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:46

Doe het bijna altijd. Met wedstrijden en vervoer naar buitenritten altijd. Kan je er meteen op. Meteen gedaan vanaf het begin, omdat ze toen nogal onrustig was.
Naar les doe ik het in de manege op, omdat ze daar rustig is.
Mijn zadel is nog nooit beschadigd doordat het in de trailer op de rug zat.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:52

Ik heb het alleen gedaan met mijn merrie omdat die regelmatig gaar hangen bij het opzadelen en dan weer los over het terrein loopt. En aangezien ik vaak alleen op pad ben heb ik ook niemand om haar vast te houden. Maar normaal zadelde ik altijd ter plaatse op. Je moet natuurlijk wel een paard hebben dat nomaliter normaal stil staat omdat anders het zadel beschadigd. En ter plaatste natuurlijk goed aansingelen.
Tegenwoordig heb ik een klein vrachtwagentje en kan ik dus op de wagen opzadelen, ideaal.
Ik denk dat een paard er niet slechter van wordt mits je hem zo geen uren laat staan en niet direct strak aansingelt.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:26

Hé marianne ook hier leuk, hoe is het met de paarden.

oo sorry off topic

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:28

Ik zet mijn paarden altijd opgezadeld in de trailer. Niet als ik met iemand mee ga in een 2 paards. Maar in onze 1.5 paards trailer doe ik het altijd. Nooit problemen mee gehad.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:31

Mijn pony ging vaak opgezadeld mee naar les omdat er niet veel plaats om op te zadelen was... maar anders nooit...
Bij mijn paard doe ik het niet want hij is al zo groot en ik ben bang dat mijn zadel beschadigd als hij ergens tegenaan komt...
Ik ben niet van mening dat het slecht zou zijn voor een paard... kijk je moet em natuurlijk niet meteen vol pot aansingelen... da's niet prettig voor het paard maar als je de singel gewoon bevestigd (wel zo dat ie niet gaat schuiven) en je legt er een dekentje overheen... zie ik er geen kwaad in...

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:45

ThaGirl schreef:
Je ziet toch ook vaak zat dat (manege)paarden gezadeld en al in stallen of stands (meer lijkend op een trailer) staan.

Zolang ze niet ergens aan kunnen blijven hangen met het zadel, dan kan het naar mijn idee prima.

idd, ben ik het mee eens. ik denk alleen wel dat het paard het gewend moet zijn. of rustig en niks uithalen onderweg.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:52

Wij hebben meestal ook de paarden opgezadeld in de trailer staan wanneer we naar les gaan. We hebben wel áltijd de zadelhoes en een deken er overheen, wat ook helpt beschadegingen tegen te gaan. In een 1½paard kan het zowiezo, in een 2 paards moet je idd wel (wanneer het schot er tussen zit) een paard hebben wat er netjes uit kan lopen inderdaad..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:58

Ik doe het ook wel eens voor een buitenrit, of als ik alleen op het verenigingsterrein ga rijden.
Mijn zadel raakt er niet beschadigd van, mijn trailer is idd ook gewoon glad van binnen.

Edit: Ik hoef hiervoor maar 5 minuutjes met de trailer.
Als ik verder weg ga dan doe ik het zadel daar op
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 22-09-07 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:00

Ik vraag me af waarom het niet zou kunnen?

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:16

Ik begin het nu wat meer te begrijpen.
Ik kan me voorstellen dat paarden op een andere omgeving onrustig zijn, en dat is wat lastig met opzadelen.
Ik was benieuwd naar de motiveringen, ik heb er nu genoeg gekregen.
Bedankt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:21

Mijn paard gaat nooit gezadeld de trailer op, en ze ook niet zo onrustig op een vreemd terijn met het opzadelen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:39

ik heb pas nog een paard moeten behandelen die in de trailer onderuit was gegaan (stilstaande trailer nota bene!). paard had aardig klem gelegen, en zat goed vast in z'n lijf erna. ben wel even zoet geweest voor ik alles weer los had. Haha!
moet er niet aan denken wat er gebeurd was als er ook nog een zadel op had gelegen... (voor het paard dan, he? ik hoor hier iedereen wel over 'zadel beschadigen' maar wat dacht je dan van de paardenrug?!?).
persoonlijke mening dus: niet zo'n strak plan. Clown