Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

cruesli schreef:misschien heeft hij wel ooit een nare ervaring gehad met uit de stal richting de wei gaan en denkt hij van als ik er maar zo snel mogelijk ben, gebeurt mij niets!
Mijn tip:
Hengstenketting aan het halster, zodra je 1 stap gemaakt heb en je merkt de kleinste verandering: omdraaien en stilzetten. Staat hij stil: meteen belonen met een snoepje o.i.d. Dan omdraaien en weer een stap richting wei, eventueel 2 als hij het goed doet. Bij de kleinste verandering in zijn gedrag: omdraaien en stilzetten, dus echt met zijn kont naar de wei. En weer belonen.
En zo doorgaan tot je bij de wei bent. Jij weet nu ongeveer wel wanneer hij er al vandoor gaat, dus probeer hem voor te zijn en hem meteen om te draaien.
Het omdraaien en stilzetten hebben ze nl een grote hekel aan als ze richting de wei willen racen, dus daarmee laat jij zien dat jij de baas bent en dat jij bepaalt wanneer hij een stap richting de wei mag zetten.
Het belonen als hij stilstaat is weer een hele positieve kant eraan, wie weet wat hij meegemaakt heeft, en je moet het niet allemaal een negatieve lading geven. Hij wil sprinten, jij wil dat niet, dus als hij stilstaat belonen.
En als je uiteindelijk bij de wei bent, heeeeeeeeel hard belonen!
Succes!!