Het scheren van een veulen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

Re: Het scheren van een veulen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:13

AiraLove schreef:
Hallo,
Ik heb een vraagje voor jullie
Ik heb een veulentje van 3 maanden dat echt een bolletje wol is en de winter is nog niet eens begonnen
Nou vroeg ik me af, of ik haar mogt scheren en hoe ik daar eigelijk aan begin!?

Graag zou ik nog'n hartje op d'r kont wille scheren , maar ik heb het eigelijk nog nooit gedaan..

En welk dekentje ik dan op haar moet leggen?

--
Het is gewoon een vraagje dus jullie moeten niet boos op me worden!

Groetjes
En dank je

Je moet een veulentje niet scheren dit kun je doen als je paard actief wordt en in de winter dus niet snel opdroogt van het zweet met de lange haren dan kun je een paard scheren anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:17

Een veulen van drie maanden wat een bolletje wol is lijkt me geen ramp. Veulens hebben wel vaker nog een dikke veulen vacht. Maak je daar geen zorgen over, de natuur regelt dat zelf wel.

Al zou je met dekens aan de gang gaan. De kans zit er dik in dat je elke maand een nieuwe deken mag kopen.

Nee meisje, begin er asjeblieft niet aan.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:24

Kikka schreef:
Oooh, wat zíjn we weer aardig allemaal. Ze vráágt alleen maar wat hoor, en dan hoeft ze niet meteen 20 bokkers over d'r heen te krijgen die zeggen dat d'r veulen verdoemd is om verpest te worden. Wisten jullie alles al toen je 13 was?

runningkawa schreef:
Nee, maar toen had ik ook geen veulen om te verkl*ten Lachen

Ben wel zeer verbaast dat er zoveel mensen zijn die veulens,drachtige merrie's,jaarlingen,twenters en driejarigen hebben en helemaal niet weten wat ze ermee aanmoeten en allerlei vragen hierover gaan stellen zoals:afspenen wanneer,deken wanneer,scheren wel of niet enz enz.,doe die info op voor je zo'n dier aanschaf en doe eerst eens ervaring op voor je aan iets begint ik kan me daar ook zeer over irriteren hier op bokt!!!

Een ander dus ook schijnbaar en ja dan krijg je deze reacties zoals van runningkawa!!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:38

TS, mag ik vragen waaróm je Aira zou willen scheren? Denk je bijvoorbeeld dat je veulen last heeft van dat dikke haar, of vind je het onverzorgd staan zo'n schapenvachtje, ik ben benieuwd naar je reden Lachen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:08

pretletter17 schreef:
TS, mag ik vragen waaróm je Aira zou willen scheren? Denk je bijvoorbeeld dat je veulen last heeft van dat dikke haar, of vind je het onverzorgd staan zo'n schapenvachtje, ik ben benieuwd naar je reden Lachen

Ze wil een hartje op dr kont scheren!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:10

Knip een hartje uit karton, leg dat op de kont, pak verf en ga je gang Tong uitsteken

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:13

Een hartje op de kont, omg het is geen my little pony! Nagelbijten / Gniffelen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:14

Edit; scheren is niet nodig, de vacht past zich zelf aan en gaat vanzelf in de rui.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:17

PERENBOOMPIE schreef:
pretletter17 schreef:

Ze wil een hartje op dr kont scheren!!
Dat had ik ook wel gelezen, maar ik neem aan (lees: hóóp) dat ze verder een reden heeft om zo'n veulentje te willen scheren, met als bijkomend voordeel dat ze dán een hartje op de kont kan scheren. Vandaar dat ik aan de TS vraag, waarom ze zou willen scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:18

Moderatoropmerking:
Ik zou graag zien dat jullie in de toekomst iets rustiger, met meer respect reageren, en dan ook gelijk uitleggen en waarom ze beter niet kan scheren. Op een normale en rustige toon.

De verwijten die in dit topic gebeuren werkt niet echt bevorderend voor wat jullie willen bereiken. Zo jaag je iemand namelijk alleen tegen je in het harnas + de TS durft in de toekomst wellicht niet nog meer dergelijke vragen te stellen.

TS is jong en onwetend. Zo waren we allemaal, heb daar begrip voor en maak je punt op normale wijze duidelijk. Is een stuk fijner voor de sfeer op Bokt Lachen

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:20

Kikka schreef:
Oooh, wat zíjn we weer aardig allemaal. Ze vráágt alleen maar wat hoor, en dan hoeft ze niet meteen 20 bokkers over d'r heen te krijgen die zeggen dat d'r veulen verdoemd is om verpest te worden. Wisten jullie alles al toen je 13 was?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden... Ben het wel met je eens je moet niet over een kind van 13 heen vallen over ieder wissewasje we zijn allemaal jong geweest. Maar kom op dit is toch niet normaal voor een hartje op de bips van je veulen??

Om nog maar niet te spreken van het paardenrusthuis wat ze in 2008 gaat openen (zie profiel TS)...... vandaar! Hier kun je gewoon niet duidelijk genoeg in zijn lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:21

Is dat van het paardenrusthuis dezelfde ts als deze meid?

Owjee, dan weet ik genoeg....

Maya, das waar, alleen hadden wij toen geen eigen paard en kochten we die pas 1 NA dat we goed op de hoogte waren...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:22

Hoi meid,

als jij een hartje op haar kont wil scheren, dan doe je dat toch lekker? Maar houd het klein! Ze heeft haar lange har niet voor niks. uiteindelijk zal het weer aangroeien.

Voor de anderen:

Heb wel eens patroontjes gezien bij geschoren veulens op keuringen maar dat waren geen hartjes, oko werden staarten ingevlochten.
Omdat het daar neit gaat om hartjes, maakt het dan niks uit? je hoort nl niemand klagen hoor!

De TS stelt zich hier kwetsbaar op. Laten we het gezellig houden.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:24

runningkawa schreef:

Je verkl**t een paard niet zomaar ik neem aan dat ze verder goed is voor het dier heb in heaar profiel gespiekt en ze is er nogal gek mee.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:26

Hoi Airalover,
Ik raad je af om je veulen te scheren. Zonder deken en ongeschoren zal hij meer weerstand opbouwen. Dat is het beste voor je veulen.
Het scheren zal je nog wel 3 jaar uit moeten stellen.
Succes met je veulen!
Groetjes Anne

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:27

Lijkt me een beetje moeilijk een staart van een veulen van 3maanden invlechten!!
Heb je zo'n staartje weleens van dichtbij gezien die valt echt niet in te vlechten hoor!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:28

Lang leve extensions Vork

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:29

Ben jij wel eens op zo'n keuring geweest?

het ziet er niet uit!!! Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:29

Midasje schreef:
runningkawa schreef:

Je verkl**t een paard niet zomaar ik neem aan dat ze verder goed is voor het dier heb in heaar profiel gespiekt en ze is er nogal gek mee.

Juist door onwetend getut verkl**t je wel een paard.
Teveel barbie paard laten zijn kan een jong veulen in veel gevallen niet af.

Goed zijn voor een jong dier is samen met vriendjes in de wei...voor de rest 1x in de week 10 min mee bezig zijn.
Meer niet.
En als je hartjes op de kont wil is het duidelijk wat er gaat gebeuren.
Elke dag een uur tutten zonder enig overwicht van TS...daar gaat een paard op protessteren omdat hij zijn aandacht er niet zolang bij kan houden...en dan krijgen we de volgende vragen:
Mijn paard steigert ik ben er bang van
mijn paard trekt me mee als ik wandel..
Mijn paard slaat enz enz....

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:30

BrittKitt schreef:
Lang leve extensions Vork

JA haha,maar dan wel roze natuurlijk he!! Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:30

Je suggereert hier een hoop dingen die misschien helemaal niet aan de orde zijn.

Laat TS het zelf gaan ervaren.

Komt vast wel goed.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:33

detour schreef:
Ben jij wel eens op zo'n keuring geweest?

het ziet er niet uit!!! Misselijk

Heb zelfs meegedaan maar geen ingevlochten staarten of figuurtjes geschoren gezien,wel helemaal geschoren gezien,maar heb mijn eigenste toen lekker in haar veulenvachtje laten zitten en gewoon wat opgepoetst en ingevlochten.Toch nog een 2de premie ondanks haar veulenwol!! Haha!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:37

runningkawa schreef:

Je verkl**t een paard niet zomaar ik neem aan dat ze verder goed is voor het dier heb in heaar profiel gespiekt en ze is er nogal gek mee.[/quote]
Juist door onwetend getut verkl**t je wel een paard.
Teveel barbie paard laten zijn kan een jong veulen in veel gevallen niet af.

Goed zijn voor een jong dier is samen met vriendjes in de wei...voor de rest 1x in de week 10 min mee bezig zijn.
Meer niet.
En als je hartjes op de kont wil is het duidelijk wat er gaat gebeuren.
Elke dag een uur tutten zonder enig overwicht van TS...daar gaat een paard op protessteren omdat hij zijn aandacht er niet zolang bij kan houden...en dan krijgen we de volgende vragen:
Mijn paard steigert ik ben er bang van
mijn paard trekt me mee als ik wandel..
Mijn paard slaat enz enz....[/quote]

Ze doet verder niks bij dat veulen ze vraagt alleen iets en zolang jij zelf de overhand houdt dan gebeuren jou voorgenoemde dingen niet ik tut ook met mijn paarden maar er hoeft er geen een te proberen de baas over mij te spelen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:37

In het profiel van de Ts staat dat het veulen ook al spaanse pas kan Koe

@ TS ik zou echt niet je veulentje scheren want het is nog helemaal niet nodig en het zal haar niet goed doen. Idd bij leeftijdsgenootjes is een hele goede oplossing en laat het beestje vooral nog even veulen zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:40

Afbeelding
ontmoet een bolletje wol Haha!

foto is van vorig jaar dit is een mini veulen van een half jaar oud.
het lijkt veel haar,maar voor een veulen is dat juist fijn!!

het bschermd ze tegen allerlei weersinvloeden.
omdat hun weerstand nog niet zo denderend is als die van volwassen paarden hebben ze dus extra baat bij zo'n lekkere warme dikke jas!

dus lekker laten zitten hoor Knipoog