Tussen 2 maten in: beter iets te strak of iets te ruim?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannegeurtje

Re: Tussen 2 maten in: beter iets te strak of iets te ruim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:59

ThaGirl schreef:
Nibbit schreef:
Te klein is idd niet fijn.

De dekens van Harry`s Horse vind ik over het algemeen groot uitvallen, misschien is daar in maat 175 wel goed?

Ik heb de HH regendeken en die vallen inderdaad groot uit! Ik heb een maat 205 zweetdeken en die past perfect, maar die HH regendeken 205 is echt een beetje te groot.

Overigens heeft m'n paard er geen last van, terwijl ze er de hele dag mee buiten loopt en dus ook lekker mee rolt en veel beweegt. Geen probleem dus dat hij iets te groot is.

Hmm, vreemd zeg. Mijn paard zit altijd tussen de 195 en 205 in. Ik heb een HH van 195 en die is toch echt te krap aan de voorkant. Dus wat mij betreft vallen ze niet groot. Zal wel aan het paard liggen, ik heb een Fries.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:46

Ik vind de dekens van HH ook absoluut ruim vallen!

Beter te groot dan te klein gaat ook niet altijd op vind ik...
Een deken die echt te groot is gaat naar achteren hangen, en trekken op de schoft en de hals/op de schouders...

Zeb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:59

sannegeurtje schreef:
Hmm, vreemd zeg. Mijn paard zit altijd tussen de 195 en 205 in. Ik heb een HH van 195 en die is toch echt te krap aan de voorkant. Dus wat mij betreft vallen ze niet groot. Zal wel aan het paard liggen, ik heb een Fries.

Dat heb ik dus ook! Tussen 175 en 185 in en mijn HH zweetdeken van 175 zit te krap aan de voorkant, achterkant ligt hij redelijk goed, maar de gespen aan de voorkant gaan gewoon (bijna) niet dicht.. Mijn paard is een gewoon rijpaardtype en redelijk smal gebouwd.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:14

Als hij aan de voorkant te ruim valt kan een Bucas een oplossing zijn. Mijn merrie heeft ook een grotere maat deken nodig op haar lijf dan op haar borst/hals. Nu heb ik een Bucas deken en die sluit perfect aan.