Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Wat voor kleding dragen de kou-kleunen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:33

Ik wou een foto plaatsen van mij in de winter, maar krijg het even niet voor elkaar.

Maar goed, om van onderen te beginnen:
Sokken van katoen. Ik sokken hebben die heel goed zweet opnemen, dus niet van die synthetische dingen, want ik krijg (hoe koud ik het ook heb) gegarandeert zweetvoeten, en als mijn sokken dat niet opnemen krijg ik het hééééél koud. wat ik ook weleens doe: mijn voeten insmeren met tijgerbalsem!!! Dan zit er tenminste nog wat bloed in als ik weer afstap haha!! Over der sokken gaan bij een buitenrit mijn thermolaarzen.

M'n benen.... even denken... als ik gewoon rustig buitenom ga, panty of mailloit (afhankelijk van hoe ruim de rijbroek is), daarna zo'n gewone rijbroek van thermostof, en dan..... mijn thermobroek!!! Dat ding is wind en waterdicht en heerlijk dik. Kunstleren zitvlak, dus geen geschuif in het zadel.

m'n boven lijf. Een hemd, een t-shirt, longsleeve, trui, eventueel nog een trui, vest, en dan mijn mountainhorse jas. Wind en waterdicht. De jas heeft een kraag tot aan mijn oren, dus das geen probleem.

Als het echt heel héél koud is, trek ik rustig een muts aan onder mijn cap. Voordeel van de verstelbare cappen. Ook het enige voordeel, want verder zijn die dingen verschrikkelijk koud in de winter, zeker als het waait..... brrrr

En uiteraard mijn handschoenen van neopreen.

Veel meer kan ik niet aan als ik nog op m'n paard wil kunnen komen, maar soms heb ik het nog koud........

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:43

Lange thermo broek, rijbroek en dan thermolaarzen aan... En dan een hemd, coltrui, dik vest en dan een dikke winterjas. En natuurlijk een sjaal, handschoenen en een muts op Ja

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:20

Ik heb nog niet alles gelezen,

Op mijn werk is het -10°C....
Daar draag ik, dikke sokken van C&A.
Een spijker broek
Een hemd, een shirt met lange mouwen,
Dunne fleece trui, en daar over heen nog een fleece vest van Geologic (beide Decathlon)
Daarmee heb ik het echt niet koud, en het zit nog makkelijk ook.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:35

Ik doe een katoenen topje aan, dan tshirt met lange mouwen en rolkraagje, dan gewone tshirt, daarover fleece trui, lekker maatje te groot dan sjaal en een gewone rijbroek heb nooit koude benen, dan korte sokjes onder mijn skisokken, en dan eventueel nog voetstickers voor skieers, dan nog wollen handschoenen met daarover mijn regenhandschoenen. En met rijden kan ik me dan helemaal uitkleden Clown

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:41

Ik ben helemaal fan van het Thermo-ondergoed . Een soort maillot met een aansluitend shirt met lange mauwen. Heel lekker warm , daaroverheen een shirt met korte mauwen , en daaroverheen lange mauwen een lekkere warme trui en dan nog een jas met een regenjas eroverheen. Als ik het echt super koud heb draag ik ook nog skihandschoenen Lachen
Over die maillot doe ik dan mijn paardrijbroek , op de fiets vaak mijn skibroek er nog overheen . Gewoon lekker veel lagen ! Lachen Een muts onder je cap wilt ook nog wel eens helpen en lekkere dikken sokken aandoen *LOL*

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:46

Ik vind een broek onder mijn rijbroek aandoen zeer verevelend.
Dus afgelopen jaar had ik bedacht aangezien ik met een uitrijdekentje rij dat ik deze over mijn billen kan dicht knippen.
En dat is lekker warm.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:34

Ik ben ook een onwijze koukleum! Met dit weer heb ik al een dunne sjaal om Verward nog ff en ik trek mijn handschoenen uit de kast.
Als ik al aan die vreselijk koude dagen denk op stal (lees: schuur), midden in de polder, waar het echt hard waait en ontzettend guur is, brrrrrrrrrrrrrr, dan krijg ik nu al kippenvel.

Meestal doe ik wel een mailliot onder mijn rijbroek aan, dat vind ik toch wel fijn. Dan 100 sokken, maar inderdaad is de stof van belang. Want ik heb thermosokken, maar daar krijg ik zulke onwijze zweetkakken in... dan heb je het binnen no-time weer koud. En dan mijn thermoborstrok, zoals ze dat noemen. Gewoon een thermotshirt, gekocht bij Track&Trail (zo'n adventure store). Dikke coltrui en een warme jas... maar die ontbreekt eigenlijk nog. Dus iemand ervaring met echt een warme jas? Eigenlijk moet je dan naar Zweden of Finland, daar hebben ze ECHT warme jassen. Zelfde geldt voor schoenen... in mijn dr Martens krijg ik het toch echt wel koud na een tijdje. Bij Divoza zag ik de Mountain Horse Rimfrost staan voor 82 euro, gepast en voelde behoorlijk warm, iemand ervaring met deze schoenen? Thokkadisje? Ze zijn behoorlijk duur, dus om ff uit te proberen.

MAAAR... van de zomer op het WK ijslandse paarden heb ik een thermo-overall gekocht Go jij! Go jij!

Afbeelding
Dus laat nu die winter maar komen, want hopelijk krijg ik het NIET-KOUD!!! Haha! In de ijslanderwereld is het heel 'normaal' om met zo'n thermo-overall te rijden... maar in de 'gewone' paardenwereld Schijnheilig

Misschien moeten we allemaal opschrijven welke warme sokken (merk) e.d. we aandoen Haha! kunnen we allemaal shoppen en hebben we het allemaal warm Bloos Haha!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:36

Lekkere warme, dikke vesten en jassen van Anky (water,wind enzz dicht *LOL*

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:06

oeh zo'n thermo-overal mag je mij ook geven Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:11

Ik zou voor de mensen die het koud hebben, naar een adventure of trekking winkel gaan, daar hebben ze speciale stof die echt super warm is en niet te dik Lachen
Daar moet je echt niet voor naar finland gaan hoor, hahaha Lachen

aan te raden merken zijn polartec enzo maar jack wolfskin heeft ook wel goede dingen, maar daar zit je makkelijk aan 300 euro eigelijk al die dingen wel Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:12

Fijn nog duurder dan Anky, Eurostar en Pikeur Nagelbijten / Gniffelen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:12

Thermobroek volstaat voor mij, en een lekkere jas!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:44

Ik heb vorig jaar een jas van isabelle werth gekocht, naja het merk. En die bleek erg maar te zijn, nou ja in combi met tshirt met lange mouwen en een trui. Hij is alleen niet echt mooi.
ben heel erg benieuwd naar de nieuwe jassen van kentucky, die zien er heel warm uit, mara zijn ze dat ook?

Onder mn rijbroek heb ik een thermobroek van de kruidvat. En standaard skisokken. Thermolaarzen zijn meestal te warm, kan alleen als het echt goed vriest, anders ga ik soppen Tong uitsteken
dus gewoon gypmies.

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:56

heeeel veel lagen kleren ! & thermo sokken .

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:07

zit met verbazing te lezen wat een koukleumen jullie zijn. Ik heb het vaak te warm in de winter. Doe wel een maillot onder mijn rijbroek vor mijn bovenbenen. daarover heen een gewone rijbroek. Een paar kniekouzen erbij aan en het onderste gedeelte is klaar. Bovenkant is alleen maar verpakt in een shirt, skipully en een trui. Als ik buiten ben wel een ski-jas maar deze gaat met rijden wel eigenlijk weer uit. Voordeel van die ski-jas is dat hij water en wind dicht is. Heb hem voor 3 jaar terug bij de henk ten hoor gekocht voor volgens mij 30 euro.

Zou nog wel een thermobroek willen hebben. Zo'n dikke net een skibroek maar dan met een stroef gedeelte op de kont maar die kan ik nergens vinden. Wie weet waar je die kan halen?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:31

lagen heel veel lagen!!

Let trouwens op bij 2 paar sokken dat ze niet te strak zitten!! Je kunt beter 1 dikker paar soken aandoen die losjes zitten dan 2 paar die strak zitten. Strakke sokken = slechte doorbloeding = koude voetjes!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:32

Wendel schreef:
zit met verbazing te lezen wat een koukleumen jullie zijn. Ik heb het vaak te warm in de winter. Doe wel een maillot onder mijn rijbroek vor mijn bovenbenen. daarover heen een gewone rijbroek. Een paar kniekouzen erbij aan en het onderste gedeelte is klaar. Bovenkant is alleen maar verpakt in een shirt, skipully en een trui. Als ik buiten ben wel een ski-jas maar deze gaat met rijden wel eigenlijk weer uit. Voordeel van die ski-jas is dat hij water en wind dicht is. Heb hem voor 3 jaar terug bij de henk ten hoor gekocht voor volgens mij 30 euro.

Zou nog wel een thermobroek willen hebben. Zo'n dikke net een skibroek maar dan met een stroef gedeelte op de kont maar die kan ik nergens vinden. Wie weet waar je die kan halen?

welke maat heb je? ik heb er nog een liggen. zwart maat s. merk kentaur. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:52

Foryourneeds schreef:
Fijn nog duurder dan Anky, Eurostar en Pikeur Nagelbijten / Gniffelen

Sjah, het is ook heel veel kwaliteit, en je loopt er doorgaans ook wat makkelijker bij dan twintig lagen.

Heb de dunste variant op de hoogste berg van noorwegen getest, had daaronder alleen een topje aan zonder mouwen, het was slecht weer harde wind en veel sneeuw. Heb het niet koud gehad, dat haal je zelfs niet met veel lagen.
Maar goed, ik zou het ook niet doen doorgaands hebben paardrijkledij een vele kortere levensduur Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:55

Voor degene die zo'n thermobroek willen, als je naar de site van divoza gaat en bij zoeken thermobroek intypt, dan komt er een van hun eigen merk tevoorschijn. Ik zou de link plaatsen, maar als je daarop klikte kwam je gewoon op de beginpagina, dus dat heeft niet veel zin.....

Die ik heb zijn trouwens van mountain horse. De ene daarvan komt bij divoza weg, de andere bij het tweespan in Boornbergum.

Toen ik er naar keek hadden de meeste ruitersport winkels ze wel liggen, maar dat is al een paar jaar terug, dus ik weet niet zeker hoe het nu zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:07

felicity schreef:
De winter komt er weer aan. En ik wil weer goed voorbereid de winter in. Ik ben een ontzettende koukleun en heb nog steeds geen lekkere warme kleding gevonden waar ik normaal in kan bewegen/rijden.
.

Dat is in de motorwereld vijftig jaar geleden al bedacht Knipoog

Als het hier in de bergen écht koud is trek ik een luxe motorjack aan. Suede met cordura en elastische inzetten op strategische plekken, fibrafil vulling, gore-tx membraam, geperforeerde zijden voering.
Heb er een bijpassende broek bij, doch die heb ik ook bij 13 graden vorst niet nodig gehad. Ik steek eenvoudig been/knieberschermers in mijn rijbroek en dat houdt de rijwind voldoende tegen. Verder heb ik hier traditionele wollen ´estribreras´, lange smalle dekens welke je over de pommel hangt en over je knieën kan vouwen op frisse ochtenden tot de zon over de kim is.

Voor koude maar niet winderige nachtritten heb ik een prachtige melton wollen mantel van de Royal Household Cavalry welke tot aan mijn laarzen komt en een soort woning is Haha!

hc

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:10

Veel laagjes.
heb vaak wel 2 paar sokken aan, meerdere shirtjes en een trui + een dikke jas.
En ik ben in de winter getrouwd met m'n thermolaarzen *LOL*

Voor deze winter wil ik nog graag een thermobroek aanschaffen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:19

Thermokleding, echt ik zweer erbij. Hoeft voor mij echt geen duur spul te zijn, het wat goedkopere gedoe van de Kruidvat bv. voldoet ook wel. Voor de echte koukleumen, kijk anders eens bij een winkel voor outdoor-sport, daar zullen we vast wel het een en ander hebben. Voor de kouwe teentjes waar geen sokken tegen helpen heb ik dit jaar rozemarijnzalf gekocht. Schijnt erg goed te helpen, dus ik ben benieuwd. Die dikke thermobroeken en laarzen, dat lijkt me dus echt niks. Dan ben je net zo'n Michelinmannetje, en je bewegingsvrijheid wordt dan toch ook een stuk minder lijkt me?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:09

Bij the sting hebben ze mannen vesten met van dat bont erin, zitten lekker en zijn heerlijk warm. Zijn eventueel ook voor vrouwen te vinden, maar dan zijn ze kleiner Haha!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:39

In het bit van een jaar geleden ofzo, werden verschillende thermobroeken getest en die van BR kwam als beste uit de test. Volgensmij kan je h'm alleen online bestellen.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:38

Ik heb een hemd, t-shirt met korte mouwen, shirt met lange mouwen, fleece trui en dikke jas. Of m'n waxjas. Veder een panty/malliot of thermobroek en daarover heen rijbroek. Eerst dunne sokken, daarna wijde sokken. en termolaarzen. Die helemaal flut zijn, dus moet nog nieuwe gaan halen. Of bergschoenen. Veder altijd een muts (alleen als ik aan het rijden ben niet), sjaal en handschoenen.
En ik krijg dan nog altijd last van m'n winter tenen Huilen van het lachen