Hoelang leren laarzen inlopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Hoelang leren laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:33

Silence schreef:
Ik had ook Petries, maar heb ze uit pure ellende na een half jaar verkocht.
Ze bleven ontzettend zeer doen en ik had het idee, dat ik helemaal geen contact had met Silence.

Nu heb ik andere soepelere leren laarzen en die heb ik niet eens in hoeven lopen.
Ik reed er zo mee weg en krijg een goede beenreactie van Silence, dus ook dat zit wel goed.
Met deze laarzen ben ik heel gelukkig.
Met de Petries was ik juist ongelukkig Knipoog

Idem hier, heb ze aangeschaft en na een half jaar zijn ze ook de deur uitgegaan. Voet en kuit was prima alleen de hoogte wou voor geen meter inzakken, terwijl volgens de ruiterzaak het wel de goede hoogte was.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 24-09-07 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 07:37

ik heb ze dus nu net iets langer als een week, (petrie perfect) en vindt ze super zitten, heb eigenlijk nergens last van en ook niet veel gehad. Lachen

annekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:15

ik hoor best veel negatieve reacties van petrie´s

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:07

Dat komt denk ik doordat veel mensen ze hebben.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:37

Ik heb mijn Cavallo's helemaal niet lang in hoeven lopen! Als ik nu de reacties lees over de Petries, ben ik toch blij dat ik voor de Cavallo's heb gekozen. Heb er een halve dag in gelopen en kon er daarna zo mee wegrijden. Nog wel wat wennen in de knieholtes maar na iets inzakken zaten ze heerlijk.
Kan er trouwens niet een hele dag op lopen, dan krijg ik last van mijn voeten. Maar het rijden (daar zijn ze toch ook voor?) gaat prima.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:44

Ik heb ook Petrie's. Ik heb ze nu tien jaar en ze zien er nog prima uit, en ik ben geen fanaat met het verzorgen van die dingen. Een prima laars dus. Maar het inlopen vond ik een ware crime, ik denk dat het wel vier maanden geduurd heeft voordat ze geen pijn meer deden. Traplopen is inderdaad goed, maar het beste is gewoon gaan rijden. Veel succes ermee!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:03

Ik deed gewoon hele dikke sokken aan zodat ik geen blaren op mn hakken kreeg en ben gelijk het paard opgeklommen. Haha! Haha! na het rijden direct weer uit

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:14

ik ben btw niet erg voor inlopen, klim er liever gewoon mee op je paard, zo blijven ze veel mooier!! de meeste laarzen gaan daarnaast nooit echt lekker zitten om mee te lopen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:25

annekee schreef:
ik hoor best veel negatieve reacties van petrie´s

Als je de laarzen mooi hoog laat aanmeten zal het altijd in het begin pijn doen met lopen Knipoog welk merk het ook is.
Lopen doen laarzen sowieso niet lekker imo, op je paard zitten ze vaak stukken beter Tong uitsteken
Heb net nieuwe anky elegance's ze dien iig veel minder pijn dan de standards die ik eerst had, maar bij de eerste keer op mijn paard klimmen heb ik wel een opstapje nodig denk ik Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:20

marloezzke schreef:
ik ben btw niet erg voor inlopen, klim er liever gewoon mee op je paard, zo blijven ze veel mooier!! de meeste laarzen gaan daarnaast nooit echt lekker zitten om mee te lopen.

Ik heb helemaal geen gevoel met die stijve dingen.
Daarom loop ik ze wel een tijdje in om ze toch wat soepeler te krijgen en dan nog vind ik het ondingen de eerste tijd met rijden!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:17

Nou, als ik nu op mijn paard ga zitten met mijn nieuwe laarzen, dan donder ik er van ellende vanaf, als ik er al opkom Haha! Ik ga ze toch even invetten met olie, wat mij eigenlijk is afgeraden bij aankoop Bloos En dan klim ik er een keer op Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:42

Heb er vandaag mee gereden, ging prima Lachen
Maar ws ook omdat deze erg zahct van zichzelf zijn

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:45

Achja.. dáárom ook nooit! meer Petrie's voor mij! Vork
Ben nu al verslaafd aan m'n De Niro's en kon er de avond na aankoop meteen moeiteloos mee rijden! Haha!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 17:47

mn petries zaten na 1 keer rijden al als gegoten. Heb er eerst ongeveer 3 dagen op gelopen , toen 1 keer rijden, en daarna zaten ze super Haha!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:59

ben vandaag begonnen met inlopen van de petrie standaard. auww! mijn knieholtes vooral doen zeer!!! hopelijk gaan ze snel zakken! Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:05

xEsther schreef:
ben vandaag begonnen met inlopen van de petrie standaard. auww! mijn knieholtes vooral doen zeer!!! hopelijk gaan ze snel zakken! Tong uitsteken

Ik had bij mijn standaards idd ook erg veel pijn in mijn knieholten... bleef nog vrij lang duren eigenlijk Clown

Even een inloop-update van mijn elegance's Haha!
Ik heb er vandaag voor de 4e keer mee gereden en ze zitten nu even lekker, en in sommige opzichten zelfs lekkerder dan mijn vorige paar (standard) Is echt snel gegaan... kan er nu heerlijk mee rond hobbelen Lovers
Clown

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:31

Ik ga me eraan wagen, ik ga woensdag met mijn leren laarzen rijden Nagelbijten / Gniffelen Ik neem wel mijn leren chaps mee Bloos Je weet wel voor-het-geval-dat Haha!

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:08

Ik heb mijn Petrie Hampshires niet langer in te hoeven lopen dan 3 keer rijden. Dus dat valt toch behoorlijk mee! Lachen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:12

Ik heb op mijn Petries 10 dagen elke dag 15 minuten buiten gelopen en daarna gelijk mee gaan rijden. Lachen
Viel heel erg mee, geen zere voeten, knieen, knieholtes.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:41

ik heb leren laarzen van cavallo met een rits maar ik heb ze maar een weeek hoeven inlopen heb er ook meteen mee gereden toen ik ze net had, dat deed wel pijn maar ff doorzetten! Knipoog

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:17

Ik heb net zoals Marissaaa ook Petrie Hampshires en ik heb ze ook niet langer dan een paar keer rijden uit te hoeven lopen. Lachen

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:32

ik heb derby rijlaarzen, die heb ik helemaal niet in hoeven lopen. De eerste keer dat ik er mee reed was wel ff wennen maar ze zitten super!