Drukke pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Drukke pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:26

Zelfs helemaal geen brokken is niet zo erg, zolang ze maar genoeg ander voedsel binnen krijgt. Het klinkt als een wat vreemd verhaal, en ik denk niet dat een pony erbij kopen daarvoor de oplossing is.
Heb je de pony ook echt meegemaakt bij de vorige eigenaar? Je schrijft namelijk alleen maar:'De eigenaar zei...'. Het lijkt me echt iets om zelf mee te moeten maken. Niet zomaar geloven dat een pony niet druk is. Zeker niet als hij zegt dat een andere pony de oorzaak ervan is...

Als je hem niet kwijt wil, en genoeg geld hebt Tong uitsteken, zou het ook een oplossing kunnen zijn om haar naar een trainingsstal te laten gaan. Of in ieder geval een plek met een hoop zeer ervaren mensen. Die tolereren zulk gedrag echt niet van een paard.

merrieveulen

Re: Drukke pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:58

Sheran schreef:
Zelfs helemaal geen brokken is niet zo erg, zolang ze maar genoeg ander voedsel binnen krijgt. Het klinkt als een wat vreemd verhaal, en ik denk niet dat een pony erbij kopen daarvoor de oplossing is.
Heb je de pony ook echt meegemaakt bij de vorige eigenaar? Je schrijft namelijk alleen maar:'De eigenaar zei...'. Het lijkt me echt iets om zelf mee te moeten maken. Niet zomaar geloven dat een pony niet druk is. Zeker niet als hij zegt dat een andere pony de oorzaak ervan is...

Als je hem niet kwijt wil, en genoeg geld hebt Tong uitsteken, zou het ook een oplossing kunnen zijn om haar naar een trainingsstal te laten gaan. Of in ieder geval een plek met een hoop zeer ervaren mensen. Die tolereren zulk gedrag echt niet van een paard.

als het nou echt klierderigheid is... zoals ik al schreef was mijn paard de eerste drie weken in zijn nieuwe omgeving ook niet terug te herkennen, hij wilde niks en was enorm onzeker. ik heb hem gewoon laten staan, alleen meegenomen voor kleine wandelingetjes over het erf met zijn weidemaatje (die meeverhuisd was en hij dus goed kent), meer was gewoon teveel gevraagd. een verhuizing en alle veranderingen in het paardenleven die daarbij komen kijken kunnen nou eenmaal een flinke impact hebben, 'niet tolereren' is dan ook een opmerking die ik niet helemaal op zijn plaats vind. een paard is en blijft een dier met een eigen belevingwereld, handelswijzen en gewoonten, en imo is het ook de taak van de mens om in een dergelijke situatie een zeker aanpassingsvermogen te hebben.

zelf zou ik eerder even een expert thuis langs laten komen om het gedrag te beoordelen, en dan pas verder kijken.