Ik ben mijn pony zat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Re: Ik ben mijn pony zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:19

Citaat:
Ik zal het gaan proberen

Niks proberen: DOEN die hap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:31

elanor schreef:
Citaat:
Ik zal het gaan proberen

Niks proberen: DOEN die hap!
Oke ik ga een vrisse start te gemoet! effe lekker uit waaien op het strand morgen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:37

Ik bedoel het niet banketstaaf maar hoe oud ben jij? Ik kan me zo voorstellen dat je misschien aan het puberen bent en wat last van jezelf hebt. Ik denk nl dat jijzelf het probleem bent en niet die pony. Die pony spiegelt als het ware hoe jij jezelf gedraagt.
Ik zou idd die frisse start proberen te maken, alleen dingen doen waar jullie allebei blij van worden. Enne...als het moeilijk wordt ga dan maar eens iets anders doen, een telefoonboek kapotscheuren ofzo maar wordt niet onterecht nijdig op je pony.

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:17

Ik blijf erbij: waarom geef je je pony zomaar op?
En nu wil je ook ineens een grotere pony?
Kind, je hebt een pony, daar doe ik een moord voor zeg. Als jij al met tegenzin naar je pony gaat heeft jou pony er toch zelf ook geen zin meer in?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:28

Doqo schreef:
Ik blijf erbij: waarom geef je je pony zomaar op?
En nu wil je ook ineens een grotere pony?
Kind, je hebt een pony, daar doe ik een moord voor zeg. Als jij al met tegenzin naar je pony gaat heeft jou pony er toch zelf ook geen zin meer in?

ik snap wel dat ze graag een grotere pony wil Knipoog
als je al 5 jaar een pony heb en jij wil meer dan dat de pony wil snap ik het wel want je doet je pony er zo geen plezier mee en jezelf ook niet.
en de 1 doet er een moord voor om al een kleine pony te hebben en de andere krijgt zo een grotere, zo is het nou eenmaal. Maar als je ouders geen geld/zin in een grotere pony willen steken zou ik er maar wat van maken met deze pony want je hoort het tog niet zo op te geven ?
Ik zou ook graag een betere E-pony willen hebben omdat ik met mijn pony hoe veel mijn pony zich ook inzet en ik mn best doe niet hoger kom dan L2 en daar ook vrede mee heb, maar mn ouders hebben daar helemaal geen zin in om nog een drukke pony achter huis te hebben en nog meer zorg etc. want doe mijn pony die ik nu heb echt nooit meer weg. Maar je kan niet alles hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:22

De problemen die jij met je pony hebt, worden veroorzaakt door jezelf. Je houding naar de pony toe is niet correct, en dat merkt die pony ook. Je verzorgstertje heeft meer gevoel en laat je pony in haar waarde.

Als dingen niet lukken, heb je er ooit aan gedacht om de schuld bij jezelf te zoeken ipv bij die pony? Na 5 jaar je pony weg willen doen omdat je gefrustreerd bent (want "dingen" lukken niet, en je wilt een grotere pony), denk je dat je over 5 jaar niet tegen hetzelfde probleem aanloopt bij een andere pony?

Als ik je pony zou interviewen en haar mening over jou zou vragen, denk je dat haar antwoord over jou zo positief gaat zijn?

Ik kan je alleen maar adviseren om je te gaan verdiepen in het wezen paard. Om te leren over paardenpsychologie, en waarom paarden de dingen doen die ze doen. En om te leren dat kwaad worden en slaan een teken van onmacht is, waar JIJ aan moet werken.

Heb je al eens gehoord van Pat Parelli? Ik zou me daar eens in gaan verdiepen, in Natural Horsemanship, en dan vooral Parelli. Je pony zal je er heel dankbaar voor zijn, en misschien ga jij dingen wat beter begrijpen....

Sjadronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:28

Als jij er zat van bent, en je pony doet alleen maar vervelend
zijn jullie elkaar gewoon dan niet zat?
Misschien is de klik gewoon tussen jullie weg en heeft dat meisje
juist weer een goede klik met je pony gevonden.
je moet er maar goed over nadenken want anders heb je misschien
straks spijt van je keus om hem weg te doen.
Als je hem kan zien is het natuurlijk een ander verhaal Knipoog

Erna208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:35

Ik ben het helemaal met Cassidy eens.
Hoe jij je Saartje behandelt en in welke stemming/humeur jij verkeert, wordt door Saartje weerspiegelt in haar gedrag naar jou toe.
Ik denk dat als jij een nieuwe pony/paard aanschaft, je tegen dezelfde problemen zult aanlopen als nu met Saartje.
Dus de aanschaf heeft geen enkele zin.

Eerst de problemen door jouw ZELF veroorzaakt maar eens oplossen. Ik zie niet zoveel in Parelli. Er zijn er meer die het goed doen. Ik ben aanhanger van Klaus Ferdinand Hempfling en Emiel Voest. En een ander is weer aanhanger van weer een andere goeroe. Knipoog

Het zou goed voor je zijn als je eens wat boeken en video's over het natuurlijk omgaan met paarden en dan met name grondwerk (geen vrijheidsdressuur) zou lezen. Er gaat een wereld voor je open Pling en dan proberen toe te passen op jezelf en op Saartje. Knipoog

Saartje zal je dankbaar zijn.
Saartje zal veranderen als jij jezelf kunt veranderen.
Als jij met een positief gevoel naar Saartje gaat en daar leuke dingen gaat doen, is zij ook lief tegen jou. Leuke dingen kunnen zijn: poetsen, tutten, balkjes lopen, longeren met dubbele longe, werken aan de lange lijnen, longeren met een pessoa, vrij longeren zonder lijn en zonder halster [ik noem dat dansen met je paard Pling en daarbij vooral de zweep thuis laten].
Alleen, de verandering moet vanuit jouwzelf komen.
Is je gevoel voor Saartje niet echt maar nep, dan zal ze dat weten en zal zij niet (kunnen) veranderen.

Daarnaast zou ik je willen adviseren om te kijken naar goed privé les ivm dressuur en grondwerk.
Want als je goede begeleiding zou krijgen dan is het ook gemakkelijker om te veranderen naar Saartje. Misschien heb ik eroverheen gelezen, want ik lees niet dat je met dressuur begeleid wordt.

Ik wens je veel plezier met Saartje toe.
Iedereen die echt wil veranderen, kan ook veranderen. Clown
Succes.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:29

Hmm, misschien vraag jij teveel van je pony, en dat meisje van 9 niet Lachen
Ik denk dat dat de meest logische verklaring is .. verder vind ik het een beetje luguber om boos op dat meisje te worden,
als de pony bij haar niet vervelend is Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:38

mag ik vragen hoe oud en hoe groot je bent? een pony van 1,20, daar groei je vroeg of laat uit, en dat kan bij de pony niet alleen weerstand oproepen, maar maakt het allemaal ook moeilijker voor haar, waardoor ze gevraagde dingen wellicht gewoon niet kan. het zou dan heel oneerlijk zijn om er toch op te blijven rijden.

kan ze ook voor een wagentje lopen trouwens?

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:41

Ik denk idd dat het aan je eigen houding ligt... Jammer dat je er zo geen plezier van hebt.. Ik hoop dat je met de tips van andere eruit komt en anders zoals je wil verder kijken. Succes!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:47

En je lost het niet op door een andere pony te kopen. Je kunt beter teruggaan en gaan denken wanneer is mijn pony zo 'vervelend' geworden? Wat is er gebeurd? Als je dat namelijk niet inziet, gaat het bij een nieuw paardje waarschijnlijk op dezelfde manier mis.
Ik ken het vastloop-gevoel hoor. Maar vraag hulp, zoek een goede instructeur en kijk samen wat er anders moet...
Veel succes ermee en hou ons op de hoogte!