ik krijg geen band met mijn pony, het klikt niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: ik krijg geen band met mijn pony, het klikt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:33

_Martine_ schreef:
Het is natuurlijk heel mooi om allemaal dingen uit te proberen dmv grondwerk en parelli, maar ik heb me er bij neergelegd dat sommige paarden gewoon zo zijn.
Mijn eigen paard ook. We hebben ook alletwee niet echt de behoefte om te 'spelen'. In het begin vond ik het heel naar dat ik geen band met hem had, maar als je goed oplet, merk je dat die er wel is. Hoe klein ook, hij is er toch wel. Mijn andere paard is echt een knuffel en die komt ook meteen als ik haar roep, maar die ander . Ik zou zeggen, maak je niet druk. Hij vindt vast dingen gewoon leuk om te doen zoals springen of buitenrijden. Gewoon een compromis zoeken. En je er vooral niet druk om maken, hij mag je toch wel.

Ik heb ook ooit zo'n paard gehad. Een echte binnenvetter en wat je ook deed, er kwam weinig reactie uit. Net als bij mensen, hebben sommige paarden gewoon een gesloten karakter. Ik vond mijn huidige paard echt een verademing wat dat betreft, die begroet me altijd uitbundig en laat goed zien wat hij ergens van vindt.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:01

bij onze pony duurde het ook even hoor,je moet echt niet denken dat het zo snel gaat, uitzonderringen daar gelaten,maar tel er maar gerust een jaar of anderhalf voor uit, voor dat je samen een bent,en dan kan er ook bijna niets meer gebeuren om die band te verbreken.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:50

Ik sluit me aan bij erleyne en Cassidy. Sommige paarden hebben idd een gesloten karakter en zijn binnenvettertjes. Zelf heb ik verschillende verzorgpaarden (gehad) en sommige zijn echte knuffels, anderen zijn wat achterdochtig en er zijn ook paarden waar je gewoon niet veel reactie van krijgt. Dus het hoeft helemaal niet te betekenen dat het niet klikt tussen jou en je verzorgpony.
Ik kan me voorstellen dat je het soms niet echt leuk vind, maar probeer gewoon veel tijd met haar door te blijven brengen en misschien verandert het, of misschien is ze inderdaad een gesloten paardje en moet je dat accepteren.
Veel succes in ieder geval en als de eigenaar het goed vindt, is grondwerk ook wel iets om te proberen!