knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1981

Re: knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:34

Ik ben 26, dus het penny-tijdperk heb ik al jaren geleden achter me gelaten, maar ik klets de hele tijd tegen m'n paard hoor. ze zeggen wel dat die paarden er niets van snappen maar aan de manier en op de toon waarop je iets zegt kan je een hoop duidelijk maken. En ik vind het ook saai om de hele tijd maar zwijgend naar m'n paard te staan of dr te poetsen en dr maar helemaal stil op te zitten. Best gezellig een beetje kletsen toch!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:37

haha Tong uitsteken
ik praat ook tijdens het rijden, als ze iets niet goed doet mopper ik ook wel eens, maar wel gewoon op rustige toon, en als ze het goed doet prijs ik haar de hemel in Tong uitsteken en ik vind het ook helpen soms mezelf aanwijzingen te geven Tong uitsteken of als ik onzeker bij een sprong ofzo ben, gewoon tegen mezelf blijven zeggen: been, been, been, kom!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:40

Ik vertel hele verhalen tegen al mijn dieren. Knuffelen doe ik ook met ze allemaal.
Als ik daardoor een penny van 25 ben dan is het maar zo Haha!

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:31

Ik kan hele verhalen vertellen aan de paarden Tong uitsteken Daardoor ben je echt niet gelijk een penny. Het is toch alleen maar gezellig? En je kan je paard met je stem veel dingen duidelijk maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:17

Haha ik ben dan een penny van 33!
Mijn oudste paard vind achter de oortjes gekrabbeld worden heerlijk, maar is verder geen knuffelkont. Als de zaken gedaan zijn, wil ze het liefst haar eigen gang weer gaan, dan is ze mijn geklets weer zat geloof ik Haha!

Maar mijn tinker twenter is een knuffelkont eerste klas. Vind het ook altijd lachen om mijn klittenband van mijn winterlaarzen open te doen, geniet van kriebelen op de schoft, achter de oren en het gewoon bij me zijn, kroelen, hangen en noem maar op. Ik noem hem dan ook altijd mijn paardvormig aanhangsel, want hij blijft aldoor bij me, soms wel vermoeiend.
Hij is ook nieuwsgierig en vind mijn gekletst ook wel aangenaam, aan de oortjes te zien.
Dus niet penny hoor!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:20

hahaha tja ik ben 27 en ook ik praat tegen mijn paard Haha!
mijn man zegt dan altijd: verwacht je nou ook dat ie antwoord geeft ??

en knuffelen doe ik, heel veel zelfs met mijn huidige paardje Haha! is een echte kroel en we rijden nog niet dus echt heel veel ruzie hebben we ook nog niet gehad Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:23

wat is dit weer voor topic haha. Dat hoort er toch bij? of je moet gevoelloos en je paard zien als een motor ofzo=)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:24

Ik ratel er altijd op los Haha!
Héérlijk! Je krijgt geen gezeur terug, en je kan gewoon je verhaal kwijt.
Kijk of die het snapt, is een ander verhaal Huilen van het lachen

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:34

ik praat ook veel tegen me paardje hoe lief ik er wel niet vind enzo en dan kijk ze met trouwe oogjes aan en dan knuffel ik haar dood ik geef haar ook wel eens een kusje Party!!
Laatst bijgewerkt door Mrietje op 12-09-07 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:37

Ik ben 36, en als knuffelen en praten 'penny' is dan ben ik een 'uberpenny' ha!
De paardjes krijgen standaard een aai over de bol als ik binnen kom en zeg ze allemaal persoonlijk goeiemorgen.
Ik klets tijdens het (buiten) rijden zoveel dat ze af en toe zelfs omkijken met een hoofd van "mag het effe wat stiller daarachter!". Met oefeningen doen praat ik ze door de oefening heen, hihi. Nee, serieus, een van mn paardjes vind het zelfs prettig. Denk dat ze wat onzeker is en door te praten weet ze dat ze het goed doet en ontspant ze, was daar nou mis mee?
Wat knuffelen betreft, we hebben twee jonge paardjes die het heeerlijk vinden. Zo heerlijk zelfs, dat ik mn leven af en toe niet zeker ben als ik tussen ze sta. Gewoon dreigen en happen naar elkaar om bij me te staan en gekroelt te worden.
Oja, vandaag, toevallig, was ik de jongens aan het borstelen, begint de oudste merrie uitgebreid te rollen. Komt ze erbij staan met een koppie van "nu moet ik toch ook wel weer geborstelt". Tja, en wat doe je dan als UberPenny....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:41

Penny van 37 meld zich Haha! Ik knuffel, praat en kus m'n paarden aan eeeen stuk door. Vinden ze geweldig. Als ik een keer niks zeg kijken ze me aan zo van: is er wat aan de hand? Aandacht kan op zoveel manieren en ja ik praat ook als ik rijdt. Soms was ik wel een stoorzender in de les, maar ja. Kan er niets aan doen, gaat vanzelf

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:42

ik praat ook voordurend tegen alle paarden hoor Lachen ook tegen andere dieren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:42

Ik ben een 17-jarige Penny Haha! Ik vind het heerlijk om bij Sheila in stal te zitten en te knuffelen en praten Lachen vind ze zelf ook wel gezellig volgens mij. Met m'n konijntje precies hetzelfde Ja

Lindy1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:58

Ik praat ook altijd tegen mn paard. Niets vreemds aan vind ik. Mensen praten toch ook tegen hun hond!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:55

banketstaaf oren van de kop!
Op stal, op me werk, op me paard. Tijdens behandelingen. Paarden worden vaak rustig van stem, en reageren daardoor ook veel beter op verheffing ofzo.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:05

het ligt idd aan hoe je paard is, maar met knuffelen en praten tege je paard is niks mis mee.
sommige paarden vinden dat alleen mar fijn als je dat wel is doet;)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:21

Ik praat altijd aan 1 stuk door tegen Babiche Haha! Vind het niet Penny hoor, ik merk ook dat zij het erg prettig vind om de hele tijd mijn stem te horen. Als ik stil ben wordt ze altijd een beetje nerveus, dan denkt ze dat er iets aan de hand is. En knuffelen doe ik ook maar zat *LOL* Babiche was eerst nooit zo aanhankelijk, en vond al dat getut maar niets, maar sinds ik een paar jaar met haar bezig ben vind ze al die aandacht heeerlijk Lachen Ze wordt nu erg graag geaaid of geknuffeld, ze is zelfs beledigd als je dit niet doet Clown En ik merk ook aan der dat ze het leuk vind om eerst een beetje tutten ipv gelijk te gaan rijden. En ik geniet zelf ook heel erg van al dat "Penny" gedoe Pling

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:30

als dat al penny is.... ik ken A-kaderleden die toch tegen hun paard keuvelen als ze denken dat er niemand in de buurt is (en ja, dan bedoel ik het niveau: ja, jij bent mijn topper, je springt overal overheen/je bent nergens bang voor/je hebt de beste passage van de heeeele wijde wereld, ik vind jou een knapperd hoor).....

Doe t zelf net zo hoor. Ga haar niet vertellen hoe mijn dag was, maar wel of ze het goed doet, dat ze daar en daar helemaal niet voor hoeft te schrikken, dat dat water lekker is, dat ze zich niet zo moet aanstellen, dat ik begrijp dat ze ervan baalt maar dat ze als ze t één keertje helemaal goed doet, ze weer lekker naar stal mag.

Vroeger, in de goede oude tijd dat ik op vrijdagmiddag vrij was, ging ik vaak lekker buiten rijden. Omdat je als advocaat nooit helemaal vrij bent, ging dan wel mijn gsm met oortjes mee. Kon ik lekker blijven rijden als er klanten belden. Zo reed ik eens door het voorjaarse landschap, passeerde twee oudere wandelaars die duidelijk dachten: aggossie, dat meisje is een heel gesprek met haar paard aan het houden. Tot ze mij hoorden zeggen: een schikking op die voorwaarden is voor mijn klant absoluut onbespreekbaar (of woorden van gelijke strekking). Ze vonden t heeeeul raar.

Annemaartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:27

Ik vind het niet penny hoor! tis toch leuk voor je paard als je die aandacht geeft lekker knuffelen enz krijg je ook een veel btere band met je peerd Lachen en praten doe ik zelf ook wel maar meeronder het rijden als belonen enz of tijdens het poetsen om haarte vertellen hoe vies ze zich dit keer heeft gemaakt! Tong uitsteken

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:34

Ik praat ook superveel tegen m'n paardjes hoor Haha!
Wel meestal met een stemmetje als een kleutertje enzo..
Maar penny vind ik het helemaal niet..
Ze reageren er goed op, ook al is het op een boze manier als ze iets doen wat niet mag.
Wat ik vertel heb ik geen idee van maar het zijn altijd hele verhalen Tong uitsteken

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:36

Dat is echt OPPEPENNY!! Haha!

Even serieus Tong uitsteken
Ik praat ook veel tegen de paarden die ik rijd. Of het nou op stage is, of waar ik rijd, maakt niet uit. Knuffelen doe ik altijd wel, en praten ook Knipoog Niets penny's aan hoor Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:37

Ik praat zijn oren van zijn kop hoor! Haha! Anders is het ook maar zo stil. Voorbijgangers kijken me wel raar aan, maar daar geef ik niks om.
Meestal kijkt hij dan ook nog even lief tijdens het poetsen, alsof hij me begrijpt.

Niks penny's aan hoor.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:41

Mijn paarden krijgen steeds een kus op hun neus als ik aankom, de kleinste vind het heerlijk Tong uitsteken word ook boos als hij het niet krijgt. De grote vind alle aandacht leuk dus of het nou een kus is, ene poetsbeurt of gewoon praten. Tijdens het rijden praat ik er nooit tegen enkel met uitstappen. Dan overloop ik het met hem Cool
Op wedstrijd laat ik mijn paard altijd grazen tussen de proeven door, dan streel ik hem over zijn hals en schoft. Heerlijk vind ie het. Dan praat ik wel weer tegen hem, nou ja stel hem meer vragen. In de zin van, heb je er zin in? Ga je net zo fijn lopen als toen. etc...

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:50

tegen mijn pony praten doe ik altijd Lachen
& I love knuffelen xD
Vooral als je zo'n kleine ondeugende liefe schattige kleine welshje hebt *kwijl* Haha!
Die ik dus hebb Haha!
Daar kan ik urenlang mee knuffelen xD

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 20:59

oke, ik ben dus duidelijk niet de enige Haha!