Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en ik vind het ook helpen soms mezelf aanwijzingen te geven
of als ik onzeker bij een sprong ofzo ben, gewoon tegen mezelf blijven zeggen: been, been, been, kom! 
Daardoor ben je echt niet gelijk een penny. Het is toch alleen maar gezellig? En je kan je paard met je stem veel dingen duidelijk maken

is een echte kroel en we rijden nog niet dus echt heel veel ruzie hebben we ook nog niet gehad

Ik knuffel, praat en kus m'n paarden aan eeeen stuk door. Vinden ze geweldig. Als ik een keer niks zeg kijken ze me aan zo van: is er wat aan de hand? Aandacht kan op zoveel manieren en ja ik praat ook als ik rijdt. Soms was ik wel een stoorzender in de les, maar ja. Kan er niets aan doen, gaat vanzelf
ook tegen andere dieren
Ik vind het heerlijk om bij Sheila in stal te zitten en te knuffelen en praten
vind ze zelf ook wel gezellig volgens mij. Met m'n konijntje precies hetzelfde
Vind het niet Penny hoor, ik merk ook dat zij het erg prettig vind om de hele tijd mijn stem te horen. Als ik stil ben wordt ze altijd een beetje nerveus, dan denkt ze dat er iets aan de hand is. En knuffelen doe ik ook maar zat
Babiche was eerst nooit zo aanhankelijk, en vond al dat getut maar niets, maar sinds ik een paar jaar met haar bezig ben vind ze al die aandacht heeerlijk
Ze wordt nu erg graag geaaid of geknuffeld, ze is zelfs beledigd als je dit niet doet
En ik merk ook aan der dat ze het leuk vind om eerst een beetje tutten ipv gelijk te gaan rijden. En ik geniet zelf ook heel erg van al dat "Penny" gedoe
en praten doe ik zelf ook wel maar meeronder het rijden als belonen enz of tijdens het poetsen om haarte vertellen hoe vies ze zich dit keer heeft gemaakt!

Niets penny's aan hoor
Anders is het ook maar zo stil. Voorbijgangers kijken me wel raar aan, maar daar geef ik niks om.
word ook boos als hij het niet krijgt. De grote vind alle aandacht leuk dus of het nou een kus is, ene poetsbeurt of gewoon praten. Tijdens het rijden praat ik er nooit tegen enkel met uitstappen. Dan overloop ik het met hem