Als jouw paardje lekker ontspannen loopt met zn hoofdje wat hoger, dan maakt dat niks uit, zolang de aanleuning maar rustig en constant is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sansje schreef:Mijn paard loopt eigenlijk altijd te vlak met de hals en heb dus in de B weleens commentaar gehad dat ik hem meer uit de schoft omhoog moet rijden, maar goed. Ik vind die ontspanning veel belangrijker dan de oprichting op dit moment. Even een plaatje ter verduidelijking...
Als jouw paardje lekker ontspannen loopt met zn hoofdje wat hoger, dan maakt dat niks uit, zolang de aanleuning maar rustig en constant is.

sophie_kurk schreef:Sansje schreef:Mijn paard loopt eigenlijk altijd te vlak met de hals en heb dus in de B weleens commentaar gehad dat ik hem meer uit de schoft omhoog moet rijden, maar goed. Ik vind die ontspanning veel belangrijker dan de oprichting op dit moment. Even een plaatje ter verduidelijking...
Linksonderin de foto in je profiel, zo is hij mooi rond in de bovenlijn en minder vlak, maar toch nohg niet opgericht! Dat is denk ik wat de jury wou zien!
VValar schreef:In de B hoort nog totaal geen sprake te zijn van oprichting. Die komt pas in de M aan bod. In de B willen ze vooral een ontspannen hoofd/halshouding zien, met een dalende hals en het neusje voor de loodlijn. Ik zou mijn paard absoluut niet te hoog (willen) rijden in de B. Je hebt kans dat dit toch wel snel wordt afgestraft.
Persoonlijk vind ik dat de hoofd/halshouding van het paard op deze foto's te hoog is, en vind ik het niet een geheel ontspannen beeld geven voor een B proef.
xan schreef:Ik ga zondag voor het eerst starten, en die van mij loopt nog lang niet zo mooi, maar dat schijnt niet zo belangrijk te zijn in de B. En dan heb je tenminste iets waar je echt aan kunt gaan werken, en dan zie je de vooruitgang.
.
. Tegenwoordig zie je toch echt heel vaak paarden achter de loodlijn lopen en helemaal opgekruld.