Ook nog negatieve punten van de hippiade?? :n

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Ook nog negatieve punten van de hippiade?? :n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:14

Nou ik vind dat er wel degelijk wat aan de bodem gedaan had kunnen worden bij het losrijden. Er met een rol overheen ofzo. T was echt totaal vertrapt en dat was echt niet alleen door dit weekend.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:30

mfrans schreef:
Ze hadden Ermelo er gewoon uit moeten doen en Wanroij moeten houden. Dat was een beter&mooier terein zowel binnen als buiten!

Wanroy ken ik verder niet, maar logistiek gezien is Ermelo een betere optie. Wanroy ligt niet centraal genoeg naar mijn mening. In ieder geval is bij ons vandaan Wanroy niet te doen, maar wij zitten ook in een van de uiterste puntjes van nederland, maar tellen ook mee natuurlijk. Ermelo kan dan qua reisafstand/tijd nog, maar veel verder dan bijv. Apeldoorn moet het niet worden.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:01

Ja negatief punt heb ik zeker. Ik was toeschouwer bij de Z2 kuren en heb mij verbaasd over het feit dat de reglementen niet werden nageleefd. Er hadden twee deelneemsters uitgesloten moeten worden en dit gebeurde niet. En dan op een kampioenschap!

1 deelnemer had een onreglementaire kur (intro buiten de ring te lang, stiltes in de muziek, etc.)
1 deelnemer reed de ring in voordat het belsignaal werd gegeven

Ik was verbaasd dat de hoofdjury Peeters hier niets aan deed. De speaker heeft uiteindelijk de deelneemster verteld dat zij buiten de ring moest starten, maar dit gebeurde pas nadat zij haar paard enkele rondes door de ring had gereden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:06

Ik vind Wanroy wel centraler liggen dan Ermelo. En de accomodatie vind ik ook stukken mooier. Maar is het niet zo dat ze tegenwoordig om en om doen? Ene jaar Wanroy, jaar daarna Ermelo?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:51

Neee... zomers is het altijd in Ermelo en s winters is dressuur in Wanroij en springen in Ermelo.
Wanroij vind ik zeker niet centraler liggen. De mesnen die vanuit groningen komen zijn dan zo 3 uur of meer onderweg. Naar Ermelo, wat in midden nederland is dat niet zo. Ook niet voor mensen uit limburg volgens mij.

Maar ze zouden het van mij naar wanroij mogen doen. Geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:54

rowo schreef:
Neee... zomers is het altijd in Ermelo en s winters is dressuur in Wanroij en springen in Ermelo.
Wanroij vind ik zeker niet centraler liggen. De mesnen die vanuit groningen komen zijn dan zo 3 uur of meer onderweg. Naar Ermelo, wat in midden nederland is dat niet zo. Ook niet voor mensen uit limburg volgens mij.

Maar ze zouden het van mij naar wanroij mogen doen. Geen probleem.

Voor mensen uit Zeeland en het uiterste van Noord brabant is Ermelo toch een heel eind rijden!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:20

vonneke schreef:
Voor mensen uit Zeeland en het uiterste van Noord brabant is Ermelo toch een heel eind rijden!!

Zo lust ik er nóg wel een paar..........

ZZGP (halve) finales worden (werden) ook in Roosendaal verreden.
Dat ligt zó ver bij mij weg dat ik vrijwilig heb afgezien van deelname!

Dergelijk discussies houd je altijd.
De plaats van Ermelo is zo verkeerd nog niet, maar het is eigenlijk weinig meer dan een gewoon groot concours, zoals er al zoveel zijn........
En groter is niet altijd beter...

Als je die Hippiade uitspreidt over 2 maanden kunnen alle klassen op een zandbodem worden verreden bijvoorbeeld. Heb je ook lang niet zoveel vrijwilligers nodig, en kan de rekenkamer het ook prima af.
Twee of drie ringen op een dag kan ik in mijn ééntje nog wel managen geloof ik..... Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:34

CGJ12 schreef:
[naam] schreef:

Zo lust ik er nóg wel een paar..........

ZZGP (halve) finales worden (werden) ook in Roosendaal verreden.
Dat ligt zó ver bij mij weg dat ik vrijwilig heb afgezien van deelname!

Dergelijk discussies houd je altijd.
De plaats van Ermelo is zo verkeerd nog niet, maar het is eigenlijk weinig meer dan een gewoon groot concours, zoals er al zoveel zijn........
En groter is niet altijd beter...

Als je die Hippiade uitspreidt over 2 maanden kunnen alle klassen op een zandbodem worden verreden bijvoorbeeld. Heb je ook lang niet zoveel vrijwilligers nodig, en kan de rekenkamer het ook prima af.
Twee of drie ringen op een dag kan ik in mijn ééntje nog wel managen geloof ik..... Ja

haha mij maakt het verder ook niets uit, maar iemand hierboven vermelde dat ermelo lekker centraal ligt. Het is maar vanwaar je het meet.

Och ik denk dat ze het idee van het kampioenschap allang voorbij gestreefd zijn met een gigantische hoeveelheid combinaties in 1 weekend te stoppen.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:48

Ragne schreef:
Ja negatief punt heb ik zeker. Ik was toeschouwer bij de Z2 kuren en heb mij verbaasd over het feit dat de reglementen niet werden nageleefd. Er hadden twee deelneemsters uitgesloten moeten worden en dit gebeurde niet. En dan op een kampioenschap!

1 deelnemer had een onreglementaire kur (intro buiten de ring te lang, stiltes in de muziek, etc.)

Ik was verbaasd dat de hoofdjury Peeters hier niets aan deed. De speaker heeft uiteindelijk de deelneemster verteld dat zij buiten de ring moest starten, maar dit gebeurde pas nadat zij haar paard enkele rondes door de ring had gereden.

Dit is toch wel schandalig vind ik!

En dan vorig jaar nog zo moeilijk doen over stempeltjes in je paspoort........

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:27

Met centraal bedoel ik dan, midden nederland. Het maakt volgens mij niet uit waar je het houdt, voor een aantal zal het altijd ver rijden zijn.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:54

Ik weet wel dat ons concours een tijdje terug beter georganiseerd was. De bodem was vele malen beter, terwijl het toch veel geregend had in de week ervoor.
En op zich zouden de bordjes met 'verboden los te rijden' niet nodig zijn geweest als de dressuur op tijd liep. Mijn proef liep 20 minuten uit en die van mijn clubgenoot ruim een half uur of 40 minuten (terwijl we al wel waren opgeroepen door de ringmeester). Moet je dan maar zo lang gaan wachten en niksen of je paard laten wennen aan een betere ondergrond.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:55

antitaxandri schreef:
Ik weet wel dat ons concours een tijdje terug beter georganiseerd was. De bodem was vele malen beter, terwijl het toch veel geregend had in de week ervoor.
En op zich zouden de bordjes met 'verboden los te rijden' niet nodig zijn geweest als de dressuur op tijd liep. Mijn proef liep 20 minuten uit en die van mijn clubgenoot ruim een half uur of 40 minuten (terwijl we al wel waren opgeroepen door de ringmeester). Moet je dan maar zo lang gaan wachten en niksen of je paard laten wennen aan een betere ondergrond.

Idd en volgens mij hadden de ringmeesters helemaal geen contact met elkaar. Als je toch doorhebt dat het zover achterloopt roep je toch niet al de volgende op?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:15

Op het inrijterrein zou een meisje haar paard aansingelen (denk ik) beest stuift naar achter, valt, meisje met haar been onder het paard, paard zal weer gaan staan, maait zo met zn voorbeen in de draad. Prikkeldraad. Op het KNHS centrum....
Paard op de loop, neemt het prikkeldraad mee, maait hiermee het meisje omver en stuift het hele terrein over.
Het viel allemaal nog behoorlijk mee, paard heeft prikkeldraad heel eind achter zich aan gesleept maar het zat volgens mij gelukking aan de beenbeschermer ipv het been.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:15

Egni schreef:
Ragne schreef:

Dit is toch wel schandalig vind ik!

En dan vorig jaar nog zo moeilijk doen over stempeltjes in je paspoort........

Nou idd, dat hele gedoe over stempeltjes!! En dit zien ze gewoon door de vingers. Ik was echt verbaasd, ik zat te wachten op de mededeling dat deze deelneemsters waren uitgesloten. Maar alsof het een Bixie proefje was werd die ene ruiter door de speaker de ring uitgedirigeerd. Lachen Komische KNHS, zal mij op een landelijk concourtje niet in dank afgenomen worden denk ik Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:20

Gjilke schreef:
Op het inrijterrein zou een meisje haar paard aansingelen (denk ik) beest stuift naar achter, valt, meisje met haar been onder het paard, paard zal weer gaan staan, maait zo met zn voorbeen in de draad. Prikkeldraad. Op het KNHS centrum....
Paard op de loop, neemt het prikkeldraad mee, maait hiermee het meisje omver en stuift het hele terrein over.
Het viel allemaal nog behoorlijk mee, paard heeft prikkeldraad heel eind achter zich aan gesleept maar het zat volgens mij gelukking aan de beenbeschermer ipv het been.

Ik hoorde wel dat een meisje was afgevoerd, maar wist niet wat er gebeurt was. Dat terrein is niet van de kNHS he, dat losrijterrein, maar gewoon van die boer volgens mij. Denk niet dat die speciaal voor de KNHS er een andere afrastering omheen maakt.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:22

rowo schreef:
Dat terrein is niet van de kNHS he, dat losrijterrein, maar gewoon van die boer volgens mij. Denk niet dat die speciaal voor de KNHS er een andere afrastering omheen maakt.

Dan nog...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:24

Ben het totaal met je eens hoor. Laat ze dan prikafrastering er langs maken op 1 meter van het prikkeldraad en er rood/wit lint langs spannen. Dan blijven de paarden er iig uit de buurt.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:10

ik vond het schandalig hoe de grond erbij lag vooral bij het losrijden achter op dat veld en dan dat prikkeldraad dat moest niet mogen toen wij vorig jaar de brabantse organiseerde mocht er nergens prikkeldraad zijn en dan kom je daar en dan prikkeldraad daar zakt mijn broek dan van af waardeloos.En ik vond de prijsuitreiking voor 6tallen ook waardeloos kan nog geen bloempje vanaf en andere jaren altijd een dekje.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:53

rowo schreef:
Dat terrein is niet van de kNHS he, dat losrijterrein, maar gewoon van die boer volgens mij. Denk niet dat die speciaal voor de KNHS er een andere afrastering omheen maakt.

De KNHS heeft BOTER op het hoofd.
Wél overal een veiligheidscertificaat verplichten en iedereen een veiligheidshelm door de strot duwen, maar ondertussen dit soort wanpraktijken gewoon toestaan.......

Het is toch gewoon godgeklaagd........ "Dweilen met de kraan ver open" heet zoiets.

Maar zolang de KNHS leiding zelf alleen maar spring- en eventing (!) minded is gaat hieraan helemaal niks veranderen.
Over een jaar schrijven de deelnemers hier precies hetzelfde.

Een glas, een plas, en alles bleef zoals het was........ Nagelbijten / Gniffelen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:07

IK hoorde dat ze ongeveer 9 nieuwe zandbanen gingen maken in Ermelo.. NA alle Hippiade's.. Zodat volgend jaar alles op zand verreden kan worden.... Maar wat daar waar van is......

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:16

Ik vraag me ook af wat daar van waar is

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:35

Westenwind schreef:
IK hoorde dat ze ongeveer 9 nieuwe zandbanen gingen maken in Ermelo.. NA alle Hippiade's.. Zodat volgend jaar alles op zand verreden kan worden.... Maar wat daar waar van is......

En waar moet dat geld vandaan komen....?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:55

De bodem was idd glad maar dat kon ook aan het weer liggen
mocht op zand dus had daar verder geen last van
vond de uitslagenverwerking wel erg slordig
onoverzichtelijke lijsten, en sommige lijsten lieten uren op zich wachten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:08

Tja, en de loting voor de L2 dressuur vond dusdanig laat plaats dat de eerste starter na 20 minuten al in de ring moest........
Lekker eerlijk als je normaal langer losrijdt..... Nagelbijten / Gniffelen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:35

ik vondt het idd ook niet geweldig
het dressuurveld was echt een knollenveld! zoo vondt dat echt slecht
en idd die ringen ook

vindt het voor een NK echt slecht
maarja