Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mfrans schreef:Ze hadden Ermelo er gewoon uit moeten doen en Wanroij moeten houden. Dat was een beter&mooier terein zowel binnen als buiten!

rowo schreef:Neee... zomers is het altijd in Ermelo en s winters is dressuur in Wanroij en springen in Ermelo.
Wanroij vind ik zeker niet centraler liggen. De mesnen die vanuit groningen komen zijn dan zo 3 uur of meer onderweg. Naar Ermelo, wat in midden nederland is dat niet zo. Ook niet voor mensen uit limburg volgens mij.
Maar ze zouden het van mij naar wanroij mogen doen. Geen probleem.
vonneke schreef:Voor mensen uit Zeeland en het uiterste van Noord brabant is Ermelo toch een heel eind rijden!!

CGJ12 schreef:[naam] schreef:Voor mensen uit Zeeland en het uiterste van Noord brabant is Ermelo toch een heel eind rijden!!
Zo lust ik er nóg wel een paar..........
ZZGP (halve) finales worden (werden) ook in Roosendaal verreden.
Dat ligt zó ver bij mij weg dat ik vrijwilig heb afgezien van deelname!
Dergelijk discussies houd je altijd.
De plaats van Ermelo is zo verkeerd nog niet, maar het is eigenlijk weinig meer dan een gewoon groot concours, zoals er al zoveel zijn........
En groter is niet altijd beter...
Als je die Hippiade uitspreidt over 2 maanden kunnen alle klassen op een zandbodem worden verreden bijvoorbeeld. Heb je ook lang niet zoveel vrijwilligers nodig, en kan de rekenkamer het ook prima af.
Twee of drie ringen op een dag kan ik in mijn ééntje nog wel managen geloof ik.....
Ragne schreef:Ja negatief punt heb ik zeker. Ik was toeschouwer bij de Z2 kuren en heb mij verbaasd over het feit dat de reglementen niet werden nageleefd. Er hadden twee deelneemsters uitgesloten moeten worden en dit gebeurde niet. En dan op een kampioenschap!
1 deelnemer had een onreglementaire kur (intro buiten de ring te lang, stiltes in de muziek, etc.)
1 deelnemer reed de ring in voordat het belsignaal werd gegeven
Ik was verbaasd dat de hoofdjury Peeters hier niets aan deed. De speaker heeft uiteindelijk de deelneemster verteld dat zij buiten de ring moest starten, maar dit gebeurde pas nadat zij haar paard enkele rondes door de ring had gereden.

antitaxandri schreef:Ik weet wel dat ons concours een tijdje terug beter georganiseerd was. De bodem was vele malen beter, terwijl het toch veel geregend had in de week ervoor.
En op zich zouden de bordjes met 'verboden los te rijden' niet nodig zijn geweest als de dressuur op tijd liep. Mijn proef liep 20 minuten uit en die van mijn clubgenoot ruim een half uur of 40 minuten (terwijl we al wel waren opgeroepen door de ringmeester). Moet je dan maar zo lang gaan wachten en niksen of je paard laten wennen aan een betere ondergrond.
Egni schreef:Ragne schreef:Ja negatief punt heb ik zeker. Ik was toeschouwer bij de Z2 kuren en heb mij verbaasd over het feit dat de reglementen niet werden nageleefd. Er hadden twee deelneemsters uitgesloten moeten worden en dit gebeurde niet. En dan op een kampioenschap!
1 deelnemer had een onreglementaire kur (intro buiten de ring te lang, stiltes in de muziek, etc.)
1 deelnemer reed de ring in voordat het belsignaal werd gegeven
Ik was verbaasd dat de hoofdjury Peeters hier niets aan deed. De speaker heeft uiteindelijk de deelneemster verteld dat zij buiten de ring moest starten, maar dit gebeurde pas nadat zij haar paard enkele rondes door de ring had gereden.
Dit is toch wel schandalig vind ik!
En dan vorig jaar nog zo moeilijk doen over stempeltjes in je paspoort........
Komische KNHS, zal mij op een landelijk concourtje niet in dank afgenomen worden denk ik

Gjilke schreef:Op het inrijterrein zou een meisje haar paard aansingelen (denk ik) beest stuift naar achter, valt, meisje met haar been onder het paard, paard zal weer gaan staan, maait zo met zn voorbeen in de draad. Prikkeldraad. Op het KNHS centrum....
Paard op de loop, neemt het prikkeldraad mee, maait hiermee het meisje omver en stuift het hele terrein over.
Het viel allemaal nog behoorlijk mee, paard heeft prikkeldraad heel eind achter zich aan gesleept maar het zat volgens mij gelukking aan de beenbeschermer ipv het been.
rowo schreef:Dat terrein is niet van de kNHS he, dat losrijterrein, maar gewoon van die boer volgens mij. Denk niet dat die speciaal voor de KNHS er een andere afrastering omheen maakt.

rowo schreef:Dat terrein is niet van de kNHS he, dat losrijterrein, maar gewoon van die boer volgens mij. Denk niet dat die speciaal voor de KNHS er een andere afrastering omheen maakt.

Westenwind schreef:IK hoorde dat ze ongeveer 9 nieuwe zandbanen gingen maken in Ermelo.. NA alle Hippiade's.. Zodat volgend jaar alles op zand verreden kan worden.... Maar wat daar waar van is......