rijlaarzen knellen!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Re: rijlaarzen knellen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:35

Mijn rijlaarzen gingen ook knellen en heb er toen (net als vele) een rits erin laten zetten. Ik heb ze alleen van achteren erin laten zetten, zodat ik het zelf niet zag, en het ook niet opviel. Dit kostte (toen) €25,-.
Nu heb ik net nieuwe rijlaarzen gekocht. Waar ik opgelet heb is dat ze goed aansluiten, niet te los zaten, en dat ze iets hoger waren (ivm inzakken na het inlopen). Bij een goed ruiterhuis wordt je keurig geinformeerd over hoe ze horen te zitten, en kunnen ze je ook helpen met je keuze. Zelf heb ik de Anky van Petri gekocht. Die zijn geloof ik rond de €300,-. Maar ik heb met mijn vorige ruim acht jaar gedaan, dus het was de investering wel waard. Nu ook maar hopen dat deze ook zo lang meegaan Lachen
Succes met je keuze!

heavybalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:05

bedankt maar ik heb ze dus alleen nog maar laten oprekken en tot op heden gaat dat weer even goed!!! Maar de volgende keer koop ik iets bredere denk ik!!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:09

Heb wel een tip voor na het oprekken. Meestal worden de laarzen na een tijdje toch weer smaller.
Ik heb in mijn laarzen zowal onderin als bovenin (bij de kuit dus) laarzenspanners gezet (zodat ze uitgerekt blijven) Werkt perfect!!

heavybalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 12:07

ja ik had er eerst colaflessen in maar ik ga toch ook laarzenspanners aanschaffen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:19

En als er al een rits in zit, is het dan ook mogelijk om laarzen op te rekken of dan niet meer?? Of eventueel klein stukje elastiek ertussen laten zetten, kan dat?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:48

het is wel mogelijk om ze dan op te rekken maar het is wel moeilijker en gaat ook een stuk minder, een stukje elastiek kan altijd.

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:23

maar gaat elastiek niet lubberen??

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:06

ehm? een rits? Heeft een vriendin van mij ook gedaan:)
nu zitten ze gelijk beter bij haar.
En anders zou ik nieuwe kopen..

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:42

we zijn nu een paar maanden verder en het oprekken heeft geholpen (is ook wel de tijd van het jaar denk ik) Nu gaat het echt weer goed!

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:36

fesje19 schreef:
we zijn nu een paar maanden verder en het oprekken heeft geholpen (is ook wel de tijd van het jaar denk ik) Nu gaat het echt weer goed!

nog steeds gaat het goed, maar ik denk met het oog op de zomer.....