Klara16 schreef:We zijn bezig ons 4 maand oude merrieveulen op te voeden. Halstertje aan, poetsen en voetjes geven gaat prima.
Meelopen aan de hand dus niet. Ze stopt gewoon en laat zich niet meenemen. We hebben dit proberen op te lossen door een 2de persoon de achterhand vooruit te laten duwen (het is echt een idioot gezicht).
Maar zo gauw die 2de stopt met duwen (zwaar hoor, zo'n veulen!) stopt het veulie ook. Het is volgens mij geen onwil want al het andere doet ze braaf, maar we slagen er dus niet in haar aan de hand te leren stappen.
Wat moeten we nu doen? achter mama aanlopen werkt ook niet, en met een zweep achter zo'n jonkie aan gaan jagen lijkt me ook geen slim plan.
Help!!
Even snel een tip, ik heb je forum niet gevolgd, maar ga in het begin niet teveel bezig met touw.. Probeer het eerst zonder.. Mijn pony is echt zoo verschrikkelijk bang voor het touw zodra het tussen haar benen komt e.d.. Op moment dat het fout gaat en je veulen rent weg met het touw op zijn hielen, zal je daar problemen mee kunnen krijgen.. dat zou zoo jammer zijn!!