Juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:19

Het enige waar ik me soms aan erger is aan jury's die alleen 1,6,7 jureren.Dan denk ik doe eens een keer een 8 als het goed is en een 4 als het echt niks is.Ik heb mischien 2x gehad dat ik dacht dat de jury een verkeerde coupon ingevuld had,toen ik de mijne terugkreeg.Maar meestal klopt het commentaar wel en het is net wat ze precies willen zien over hoe ze er dan om punten.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:25

Er wordt heel veel niet beter als een 6 je gereden Elisa !!! Dát is het werkelijke punt. Het gaat wel ok, maar niet goed en al zeker niet heel goed. En voldoende is een 6. Daarom heb je bij 30 6-en ook een WP. Dan rijdt je dus precies voldoende.

Iedereen zou eens wat kritischer op zichzelf moeten kijken, dan kom je uit op wat reele punten.

Ik ben slechts een keer (na mijn penny tijd Haha! Haha! ) het echt niet eens geweest met de jury. Vaak vindt ik dat er (en ja dus ook in mijn geval) te hoog gewaardeerd wordt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:12

Ik bedoel 5,6,7 ipv van 1,6,7 zat te slapen,Ludora als het oke gaat en niet goed dan moeten ze erbij zetten hoe het nog beter kan.Met alleen een 6 heb je dan niet zoveel..Ik denk dat veel mensen wel kritisch naar zichzelf kijken,ik laat mezelf bijvoorbeeld heel vaak filmen om te kijken hoe en wat, en hoe het beter kan.
Proeven rijden is niet makkelijk,en jureren ook niet dus ik heb wel respect voor jury's.Maar ze moeten wel durven punten vind ik,dus 4 als het niet goed is en een 8 als het goed is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:46

Maar veel mensen rijden iets niet heel slecht of heel goed. Veel proeven kabbelen zomaar een beetje voort, zonder hoogte- en dieptepunten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:15

Ja dat is waar en dan is een 6 ook prima,maar als echt iets goed is of echt slecht dan mogen die 3/4 en 8 er best bij zitten vind ik.Veel juryleden jurenen ook op "safe".

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:12

Alanta schreef:
Nogmaals, in de eerste ring waren 11 winstpunten (daar zat ik namelijk zelf te jureren) en in de 2e proef waren er 8!

Laatst gaf je mij ook 14 punten minder dan in de andere ring. Knipoog
Nu moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat het in die andere ring beduidend beter ging en dat ik de minste proef ook geen winstpunt waard vond.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:13

Elisa2 schreef:
Ja dat is waar en dan is een 6 ook prima,maar als echt iets goed is of echt slecht dan mogen die 3/4 en 8 er best bij zitten vind ik.Veel juryleden jurenen ook op "safe".

Dat valt denk ik wel mee.
Er zijn gewoon maar weinig combinaties waar je echt hoge cijfers aan kwijt kunt.
Veel proeven hebben en geen hoogtepunten en geen dieptepunten. Dan blijf je al snel op vijfjes en zesjes zitten.

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:24

Elisa2 schreef:

Er wordt niet vaak iets beters laten zien.. En dan vind ik die 6 ook meer als terecht.

Als bij mij iets gewoon niet goed gaat, dan krijg ik vaak ook een 3 of een 4. Daarentegen als er iets echt goed gaat, wordt dat beloond met een 8 of 9. Rijd ik een proef waar geen grote fouten in zaten, maar die toch iets netter of fijner konden, dan krijg ik alleen maar 5,6,7 op mijn coupon. Dit hangt er vaak niet van af welke jury ik heb, maar hoe ik zelf rijd. Tuurlijk zijn er jury's die overdreven hoog, of juist wat lager punten, maar als jij een goede proef hebt neergezet, dan kunnen ze gewoon niet om je heen.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:09

germie schreef:
Alanta schreef:
Nogmaals, in de eerste ring waren 11 winstpunten (daar zat ik namelijk zelf te jureren) en in de 2e proef waren er 8!

Laatst gaf je mij ook 14 punten minder dan in de andere ring. Knipoog
Nu moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat het in die andere ring beduidend beter ging en dat ik de minste proef ook geen winstpunt waard vond.

Het is heel simpel, je krijgt wat je verdiend!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:31

Alanta schreef:
Het is heel simpel, je krijgt wat je verdiend!

Ik zei toch ook dat het niet zo lekker ging Knipoog Althans, de eerste helft van de proef niet, naarmate de proef vorderde ging het beter en volgens mij waren de punten toen ook beter. Concentratie was eerst wat weg, kan een keer gebeuren. Ik maak er geen punt van hoor. De andere proef ging ook gewoon beter. En dan kan ik 14 punten verschil best verklaren.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:02

Weet je, ik snap al die commentaar niet zo erg van de ruiters.
Ik ben zelf van origime een springamozone. Was Z springen. Breek helaas mijn rug en nek tijdens valpartij, mocht niet meer springen.
Rij nu dus dressuur.
Tuurlijk had ik bij het begin ook vraagtekens!, Maar ik ging met mijn briefje naar de instructrice, en we gingen er tegen aan om die punten te verbeteren.
Nu start ik L1, en de 2e keer dat ik startte vond ik zelf dat ik wel een winstpunt verdient had. Maar de jury dacht er anders over. De volgende dag had ik weer wedstrijd, en daar liep ik diezelfde jury weer tegen het lijf. Ze had net de B gejureerd.
Ik vroeg haar gewoon hel beleefd en vriendelijk wat ik nu dan nog beter moest doen.
Ze gaf me uitgebreid advies, was zelfs bij het inrijden.
Ik luisterde, deed, en reed vervolgens een winstpunt.

En geloof me, ze had er echt lol in. Terwijl ze er eigenlijk helemaal niets meer te zoeken had.

MIJN ADVIES.....DOE WAT MET JE COMMENTAAR, DIE GEVEN ZE JE NIET VOOR NIETS!!

En elke jury is weer anders, oke, maar van allemaal kun je wat leren. Ja

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:23

Dat is een hele goeie potverdikkie. Met je briefje naar je instructeur, dat doen er nog veel te weinig, de meesten kijken alleen naar de eindpunten en geloven het dan wel, maar dat is niet de juiste wedstrijdmentaliteit. En als je het niet eens bent met het commentaar dan kun je daar ook op een nette manier de jury over aanspreken. Vreemde mensen zijn er zowel onder juryleden als onder ruiters, maar de meeste juryleden zijn best bereid om je uitleg te geven, mits je hen normaal bejegent en niet als een soort aanval met je briefje ernaartoe rent, helaas komt dat ook voor, soms zelfs in een overvolle kantine. Uiteindelijk hebben we met zijn allen naar een doel, plezierig rijden en de sprt verbeteren!

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:25

ik bedoel trouwens niet dat jij dat doet of deed hoor, de jury aanvallen, potverdikkie, ik bedoelde het meer in zijn algemeenheid.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:32

juryleden zijn ook gewone mensen die het geweldig vinden om te kunnen helpen om een combinatie de volgende keer de winstpunt wél te kunnen geven.

ik zou juist gráág willen dat er meer mensen naar mij toe zouden komen na het rijden om te vragen hoe ze de volgende keer beter kunnen presteren. ik blijf 9 van de 10 keer wachten tot na de prijsuitreiking, maar helaas komt er bijna nooit iemand...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:36

Storm76 schreef:
juryleden zijn ook gewone mensen die het geweldig vinden om te kunnen helpen om een combinatie de volgende keer de winstpunt wél te kunnen geven.

ik zou juist gráág willen dat er meer mensen naar mij toe zouden komen na het rijden om te vragen hoe ze de volgende keer beter kunnen presteren. ik blijf 9 van de 10 keer wachten tot na de prijsuitreiking, maar helaas komt er bijna nooit iemand...

Hi, ik herken de jury vaak niet. Bloos

Maareh, had nu weer 187 en 186........dus.......Gaat de goede kant op.
Mede dankzij storm76, en heel veel de overgangen oefenen.
Nu het wijken nog (haal ik steeds 4 en op, en terecht)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:44

Kijk, dat is nou leuk om te horen!!!

Haha! en daar doe ik het ook voor!
Ik vind jureren heel erg leuk en ik vind het nog leuker als je ziet dan een combinatie steeds verder omhoog op de dressuurladder klimt. En ook als je ziet dat een combinatie de fouten van wedstrijden ervoor proberen goed te doen, al is het maar een volte die nu wél rond gereden word.
Voor meer vragen staat mijn pb ook open hoor!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:47

en juryleden herkennen...
ze zitten vaak bij het secretariaat aan tafel met een kopje koffie voor hun neus... soms stoffige typjes met bolhoedjes op, maar steeds vaker enthousiaste mensen die je graag te woord staan en je willen helpen!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:49

Storm76 schreef:
en juryleden herkennen...
ze zitten vaak bij het secretariaat aan tafel met een kopje koffie voor hun neus... soms stoffige typjes met bolhoedjes op, maar steeds vaker enthousiaste mensen die je graag te woord staan en je willen helpen!

Zal er beter opletten de volgende keer!
Bolhoedjes Nagelbijten / Gniffelen

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:33

sjakie schreef:
Wat is dan 'normaal punten' in jouw ogen?

Ik maak vooral heel veel juryleden mee die heel veel weekenden weer gemotiveerd op pad gaan in de hoop leuke combinaties in de ring te krijgen en het moeten doen met niet zo heel veel soeps. Wees als deelnemer ook kritisch naar je eigen rijden. Zet het eens op video en lees het commentaar van de jury nog eens na.
Hoe meer ik ben gaan schrijven des te meer in het oordeel van de meeste jury's kan begrijpen Lachen

hier ben ik het mee eens,
alleen zijn sommige jurys wel echt chagerijnig en komen vliegen de auto uit omdat je van de zenuwen verkeerd rijdt en je vervolgens alleen nog maar 3/4/5/6 geeft terwijl je daarvoor ook super veel 7 had, toen baalde ik toch wel!
achja, volgende beter hoor, je kan er toch niks aan doen!